Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jean Brevent pracuje v reklamní společnosti a je bývalým členem odboje. Snaží se zaměstnat svou prací, aby zapomněl, proč jej před pěti lety opustila manželka Catherine. Jednoho dne ji potká v autobusu a uvědomuje si, že ji má stále rád. Catherine však mezitím navázala vztah s Jeanovým bývalým podřízeným. Jean se odhodlává k zoufalému činu, od kterého se jej snaží odradit jeho bytná Armierová, učitelka herectví, jež k němu chová náklonnost.
Film PODIVNÁ NEDĚLE (Un drôle de dimanche) patří k výrazným, ale také posledním pracím významného francouzského režiséra Marca Allégreta. Snímek se pohybuje na hranici dramatického a veseloherního žánru, ve finále ale převažují komediální prvky. Zajímavým způsobem se svých postav ujali hlavní představitelé, Bourvil a Danielle Darrieux (která se zde uplatnila také jako zpěvačka). Také v dalších rolích se objevily bývalé i budoucí osobnosti francouzského filmu jako dohasínající meziválečná hvězda Arletty nebo naopak začínající Jean-Paul Belmondo. Film se natáčel o prázdninách 1958 v Paříži a jejích předměstích. Premiéra proběhla 19. listopadu 1958 a ve francouzských kinech vidělo film více než jeden a půl miliónu diváků. (argenson)

(více)

Recenze (3)

Flego 

všechny recenze uživatele

Skôr smutný ako veselý príbeh rozpráva o rozvedenom mužovi stredného veku, ktorý sa opäť zamiluje do bývalej manželky. Jeho dvorenie je síce miestami komické, rýchlym sledom udalostí sa však hlavná postava dostane k dileme rozhodnúť sa medzi láskou či pomstou. Sympatický miláčik francúzskeho filmu Bourvil osciluje medzi komikou a drámou a vcelku sa mu i darí. Film však trpí siahodlhými konverzáciami, záver predsa len dostane rýchlejšie tempo. Zaujímavosťou snímku je naspievaná pekná pesnička Danielle Darrieux, vedľajšia úloha Jean-Paul Belmonda a na okamih sa tu mihne aj mladučká Brigitte Bardot. Prvý komentár. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

První polovina Podivné neděle mě překvapila, když se z klasické komedie v moderním podnikatelském prostředí marketingu přehoupla do vážnější atmosféry, posléze do série flashbacků z minulosti hlavní dvojice a vznikala tu zajímavá mozaika o Jeanovi a jeho vztahu s Catherine. Jenomže jak jsme se dověděli dost o jejich seznámení a taky o stále přetrvávající lásce navzdory rozchodu, naopak už neuvidíme nic z dočasného ukončení spolužití v manželství a druhá polovina se stává už jen klasickým lineárním vyprávěním. Tvůrci se zřejmě rozhodli, že ve filmu zajdou na čas i do psychologické dramatu, což byla určitě zajímavá cesta, ale kráčejíc přes různé peripetie přeci jen k romantické komedii, jakoby se báli hlouběji do onoho dramatu ponořit. Což mě na jedné straně ke konci trochu zklamalo, protože ozvláštnění, o jaké se Allegret a spol. spočátku pokoušeli, v polovině vymizí. Ovšem líbila se mi atmosféra, do níž jsem se dostal s prvním Jeanovým ohlédnutím za zážitkem z konce války a záhy mě už naplno držela, dvě scény s překvapením velké společnosti v pokoji po otevření dveří mi připadaly až surrealistické. Bourvil se po komickém úvodu nebál rozehrát daleko širší rejstřík emocí v Jeanových vztahových peripetiích a Danielle Darrieux na chvíli zahodila podobu chladné femme fatale, aby dala vyniknout svému šarmu i s nebývalým úsměvem. Zajímavé bylo též sledovat mnoho známých tváří (Belmondo, Hanin, Lefebvre) v nezvykle mladém vydání a celkově jde o fajn starý černobílý film s mile úsměvným závěrem. [75%] ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Film, vdaka ktoremu som si uvedomil nielen to, ze Brydzyt Bardotova bola kedysi neskutoicne krasna, ale je doteraz velmi talentovana. Posledna praca Marca Allegreta ako rezisera - rozlucil sa teda fakt na urovni, to sa len tak lahko nevidi : 95 % ()

Reklama

Reklama