poster

U konce s dechem

  • Francie

    À bout de souffle

  • Slovensko

    Na konci s dychom

  • Velká Británie

    Breathless

  • Velká Británie

    By a Tether

    (neoficiální název)

Krimi / Drama / Romantický

Francie, 1960, 87 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • AngelAngie
    ****

    Je to takový kult, že divák ať už chce nebo ne, to musí mít při sledování na paměti a od toho se pak odvíjí to, že tu genialitu já neviděla. Úžasný film s úžasnými dialogy, herci a prostředím, ale pro mě nikterak více působivé, abych byla u konce s dechem... ale pokud bych žila v té době a dostala tenhle film naservírován, přičemž by jiné byly točeny zcela jinak a tohle by byla "novinka" s jakými přichází v dnešní době také filmaři, asi bych unešená byla mnohem více...(23.9.2009)

  • xxmartinxx
    ****

    Jako debut někoho, kdo chce světu ukázat, jak to má vypadat, jistě pěkné... Ale vzhledem k tomu, že na francouzskou novou vlnu obecně "nejsem", mě to asi ani nemohlo opravdu chytnout. Jenže co naplat - nějaký přehled mít člověk musí. A na druhou stranu musím uznat, že jestli mě všechny filmy, na které "nejsem", budou bavit takhle, bude to ok.(28.4.2012)

  • novoten
    ****

    Belmondova upřímnost ve velmi melancholickém kabátě. Godardův přístup se po pár minutách zakousne a přestože celá půldruhá hodina plyne tempem více než pomalým, nevynechal bych z ní ani minutu. Kamera neuhýbá, melodie se zarývá do paměti a drama s několika překvapivými vtípky je na světě. Cynický příběh, ze kterého mrazí a jedinečný zážitek v jednom.(3.4.2006)

  • -Ravee-
    ****

    Lhostejný hejsek Belmondo, ženoucí se jen za momentálními požitky a neřešící následky v lečcems připomíná Patrice Mersaulta.. Odcizení, nespoutanost, absence hodnot.. Belmondův Michel se může zdát zprvu naprosto bezstarostný, ale čím více ho postupem času poznáváme, tím více zjišťujeme, že jeho lhostejnost k zákonům, putování po světě a nespoutaný styl života obecně je vlastně zoufalým hledáním jakéhokoli smyslu.. Úspěch a postavení zavrhuje, peníze a majetek postrádají váhu.. Jediné, co se jeví jako snad hodné pozornosti je láska, ale i ta se nejeví jako jistá a chtěná hodnota (neporozumění a disharmonie mezi ústřední dvojicí, rozhovor se spisovatelem mluvícím mimo jiné o rozdílnosti muže a ženy...), a tak se Michel oddává okamžitým potěšením a uspokojením (mnohdy nezákonnou a nemorální cestou), které ale nenabízí trvalé řešení.. Jediným východiskem se jeví smrt (-"Přemýšlíš někdy nad smrtí? Já na ní myslím pořád"), která ale ve výsledku také nic neřeší a tudíž není důvod se za ní hnát, ačkoli život žádné odpovědi nenabídne.. Co je teda tím, pro co žít?? A co je vlastně správné a co špatné ("Co je to sviňárna??")?? Po technické stránce mi Godardův debut zrovna neseděl.. Zběsilý a nepřehledný střih, značná zkratkovitost a roztřesená kamera "za pochodu" mi vadily, ať to mohlo být v oné době jakkoli inovátorské..(8.2.2012)

  • H34D
    **

    Godardův filmařský um je zde relativně snadno rozpoznatelný, neboť film svou kamerou a střihem připomíná mnohem víc budoucí díla kinematografie, než ta předchozí. Také forma vyprávění, kdy hlavní zápletce (krádež + vražda) je věnován pouze začátek a konec, zatímco v drtivé většině stopáže se řeší existencionální romance, je poměrně inovativní (někdo by mohl použít i slovo "podvratný", neboť film se tváří jako krimi, ale přitom řeší něco jiného). Bohužel kromě technické stránky věci a frajerského Belmonda žvatlajícího cigárko, byl pro mě film absolutně nezajímavý a nudný. Zoufale jsem se prodíral všemi stupidními kecy o tom, kdo s kým a kdy se vyspí, až mě konečně zachránila vcelku povedená závěrečná scéna a přemýšlivý poslední záběr... 5/10(12.8.2008)

  • - Po celú dobu nakrúcania i po ňom bol Belmondo presvedčený, že ten film v kinách nikdy nepobeží. Za prvé preto, že Godard nikdy nedá dohromady tie útržky scén, ktoré natočil, a za druhé preto, že žiadny distributor nevezme na seba riziko uviesť ho v kinách. Jeho priateľ Henri Poirier: „Belmondo mi povedal doslova: Točím s jedným šialencom! Je to úplný cvok, nedal mi žiadny scenár. Točíme čokoľvek. Iba tak chodím dovnútra a zase von... To nepôjde zostrihať!“ (pravo)

  • - Pre filmový záber si Godard nechal vytlačiť falošné noviny, na ktorých prvej stránke bola fotka Belmonda, alias Michela Poiccarda, „verejného nepriateľa číslo jeden“. Niekoľko výtlačkov týchto novín sa povaľovalo na stolíkoch v bistre. Keď si tam Belmondo išiel niečo objednať, hostia naňho hľadeli podozrievavo, šuškali si, a chceli zavolať políciu. Belmondo s Godardom im museli v kľude vysvetliť, že ide iba o film. (pravo)

  • - Godard, ako mal už vtedy vo zvyku, nedal svojim hercom žiadny presný scenár. Vychádzal z osnovy Francoisa Truffauta, ale natáčanie viedol po svojom a hercom ponechával absolútnu voľnosť. Aby im úlohu uľahčil, ale tiež z technických dôvodov, natáčal bez priameho záznamu zvuku a dialógy nahral dodatočne. (pravo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace