Režie:
Christian-JaqueKamera:
Henri DecaëHudba:
Gérard CalviHrají:
Alain Delon, Virna Lisi, Dawn Addams, Akim Tamiroff, Adolfo Marsillach, George Rigaud, Laura Valenzuela, Yvan Chiffre, José Jaspe, Álvaro de Luna (více)Obsahy(1)
Píše se rok 1789, do pádu Bastily schází jen několik dní. Bohaté šlechtice však straší nejen vzrůstající nevole lidu, ale zároveň muž v masce, který po svých loupežích nechává za sebou známou vizitku – černý tulipán. Jediným úspěchem policie je to, že je postrach aristokratů poznamenán na tváři sečnou ranou. Velitel policie má své podezření a nyní jen čeká, že se mu přede všemi potvrdí. Netuší ovšem, že Guillaume de Saint-Preux má mladšího bratra, který jako by mu z oka vypadl. A tak na slavnost přichází „Guillaume“ s tváří a úsměvem nevinného chlapce… Slavný přepis neméně slavné literární předlohy Alexandra Dumase natočil s Alainem Delonem v titulní dvojroli režisér Christian-Jaque. (Česká televize)
(více)Recenze (169)
Historicko-dobrodružný snímek s tehdejším (snad ještě i dnešním) idolem žen. Jako kluk jsme tento film doslova žral, dnes s odstupem času se na to dívám střízlivěji, nicméně nutno uznat, že se jedná o velmi dobrý film s vynikajícím A.Delonem v hlavní dvouroli. Do jisté míry historický snímek s notnou dávkou romantiky a dobrodružství, celkový umělecký dojem za 4*, no 4 a něco. ()
Na 60. léta překvapivě dobré souboje, pěkné dámy, vtipné konverzačky i netradiční nepřehrávání, co nepřekvapí je dobrá hudba. Snaha o vytvoření mýtu, že francouzská revoluce vypukla i díky dvěma bratrům, kteří jsou podobní jako vejce vejci Alanovi Delonovi, se u mě setkává jednoznačně s pozitivním ohlasem, to já vždycky strávím líp, než když se to odehrává kdesi v časech kohosi. Takže příběh taky v pohodě, kdyby to nebylo v tom romantickým hávu, mluvil bych i o cynismu nebo syrovosti scénáře, kterej si se skvělým Delonem nepěkně pohrává. ()
Tak toto je klasika, ktorú som miloval ako dieťa a je tak nadčasová, že sa mi rovnako páči aj dnes. Akurát v detstve sa mi film javil vážnejší, plný napätia a dobrodružstva, dnes oceňujem aj výbornú parodickú stránku, ktorú som ako dieťa veľmi nevnímal. Alain Delon v dvojroli je mimoriadne šarmantný a hraje bezchybne, jeho vyvolená je veľmi príťažlivá. Okrem romantiky a dobrodružstva je film plný aj jemného francúzskeho humoru (žiadne šaškovanie á la Funes). ()
Alain Delon se ještě jednou ukázal v dvojroli, i když vlasz'tně v jedné postavě, ňoumy a hrdiny - a to v Zorrovi. Ale ani náhodou se nepřiblížil tomuto skvělému historicko-dobrodružnému filmu z pera Alexandra Dumase. I pravnuk Portose by byl hrdý. :) Jó, to byla doba, kdy francouzi uměli točit tenhleten druh filmu bez bázně a hany. Za dnešní výstřelky ala remake Fanfána či Angeliky je je třeba už jen hanit a vzpomínat na dobrého věrného koníčka Voltaire. Dnes aby člověk pohledal onen černý tulipán. ()
Reziser Christian Jacue /Fanfan Tulipan/ natocil tentokrat len priemerny film, v ktorom su sice nejake tie dobove historicke realie /par mesiacov pred padom Bastily vo Francii/ a sermovacky, ale jediny, kto tento film taha, je Alain Delon /Quan La femme s´en mele/. Okrem neho mi nikto nic nehovori. Dialogy su priemerne, sermovacky obcas aj nudia a reziser sa teda po slavnom Fanfan Tulipanovi velmi nepredviedol. Znesitelny priemerny film s Delonom - to jo, ale nic viac. 60 % ()
Galerie (38)
Photo © Méditerranée Cinéma
Zajímavosti (6)
- Snímek vyprodukovalo filmové studio v Nice, vzhledem ke španělské koprodukci ale velká část natáčení probíhala také ve Španělsku, mimo jiné ve starobylých městech Cáceres a Trujillo nedaleko portugalských hranic. (argenson)
- Ačkoliv se film jmenuje stejně jako jeden z románů Alexandra Dumase, nemají spolu vůbec nic společného. (ČSFD)
- Inteligentního koně jménem Voltaire hrál bělouš Sultán, kterého trénoval François Nadal (1924–2007), jenž připravoval koně pro mnoho známých nejen francouzských filmů včetně Fanfána Tulipána (1952) či Bena Hura (1959). Sultán se často objevoval v sedle s Jeanem Maraisem – uvádí se zpravidla osm filmů režiséra Andrého Hunebellea (například Hrbáč – 1959, Kapitán – 1960, Ve službách krále – 1961, Fantomas kontra Scotland Yard – 1967). V jezdeckém klubu v Neuilly, jehož koně hrály ve francouzských filmech, na něm jezdily děti, údajně aby se neunavil. (Korsak)
Reklama