Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1789, do pádu Bastily schází jen několik dní. Bohaté šlechtice však straší nejen vzrůstající nevole lidu, ale zároveň muž v masce, který po svých loupežích nechává za sebou známou vizitku – černý tulipán. Jediným úspěchem policie je to, že je postrach aristokratů poznamenán na tváři sečnou ranou. Velitel policie má své podezření a nyní jen čeká, že se mu přede všemi potvrdí. Netuší ovšem, že Guillaume de Saint-Preux má mladšího bratra, který jako by mu z oka vypadl. A tak na slavnost přichází „Guillaume“ s tváří a úsměvem nevinného chlapce… Slavný přepis neméně slavné literární předlohy Alexandra Dumase natočil s Alainem Delonem v titulní dvojroli režisér Christian-Jaque. (Česká televize)

(více)

Recenze (169)

plechulka 

všechny recenze uživatele

Sedmdesátá láta, 70mm plátno v pražské Alfě, vlevo Delon v bílé košili, vpravo Delon v černé košili... i kdyby byl ten film úplně hloupý (což není!) pro mne je jedním z těch, na který se nezapomíná a v dodnes při každé repríze v televizi se na něj ráda podívám.Francouzi lehké a romantické komedie, zasazené do historie, vždycky uměli! ()

Likan7 

všechny recenze uživatele

Alain Delon naprosto na pána. Teď už to šílenství kolem Alaina Delona chápu, ten muž byl na vrcholu sil neskutečný. Film jsem si pouštěl v rámci Encyklopedie akčního žánru a moc jsem nečekal. Naopak trochu jsem byl připravený, že mě Černý Tulipán bude od začátku do konce nudit. A místo toho jsem dostal parádní, zábavný, dobrodružný film s krásnými ženami a Delonem v dvojroli během Velké francouzské revoluce. ()

Reklama

pakobylka 

všechny recenze uživatele

----- "Svoboda je kost hozená lidu, aby si vylámal zuby.“ ----- Alain Delon a "Černý Tulipán" patří neodmyslitelně k sobě … v příběhu, který zůstává stále stejně mladý: Je opojný jako život, věčný jako láska, svěží jako jarní vítr a neodolatelně přitažlivý jako dobrodružství - neztrácí tempo a všechny překážky zdolává bez viditelné námahy, s nedbalou elegancí a s lehkým, bezstarostným a maličko znevažujícím furiantským úsměvem ... hlavu až někde v oblacích ... a v srdci bláhovou víru v lepší svět. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Francouzi prostě vážně umějí natočit nejen výborný historický film, ale i značně odlehčenou nadsázku zarámovanou do zásadních událostí vlastních dějin. Na rozdíl od jiných mě tady neruší to lehké nakročení k revoluci (ve stylu hlášek: "Vy hlupáku, kdyby nebylo Černého tulipána, nemusela padnout Bastila."). Alain Delon je tu ve vrcholné fyzické formě (jakože dobře vypadá), zatímco herecky jenom tak divně odstíní odlišné charaktery dvou bratrů. Podle mě byly nešťastně zvoleny i jeho (jejich) partnerky, dobově snad slavná Dawn Addams plus u nás prakticky neznámá španělská hvězda Laura Valenzuela. Jako v mnoha jiných filmech tu aristokracie a vedení armády vychází v hodně karikaturním provedení - Akim Tamiroff jako markýz de Vignolle, Robert Manuel coby princ de Grasillach, nijak na škodu to ale není. Páč je to dobrodružství, romantika, šermovačky, to vše v půvabných španělských exteriérech (proč vlastně španělských?) a jede to bez možnosti vydechnutí od začátku do konce. ()

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Nezapomenutelná role Alaina Delona. Bez nostalgie by možná některý humor a akce tolik nefungovaly, ale i tak to je po půl století skvělé dílo. Autor předlohy - Dumas. Pěkné ženy a pro ženy neodolatelný Delon. Je to vtipné, slušné jsou i šermířské souboje a na rok početí bych čekal větší obtíže se zobrazením dvojrole. Po možná dvaceti letech, co jsem film viděl naposledy, jsem se divil, že mi v paměti kromě závěru nejvíce utkvěla scéna, kde se snad deset minut pěkně tlachá a potom přijde na řadu prozrazení starého rodinného výpadu. Moc hezké. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (6)

  • I když film nemá nic společného se stejnojmenným románem Alexandra Dumase, je zde odkaz na jeho nejznámější dílo Tři mušketýři. V momentě, když Caroline ukazuje Julienovi trik s kordem, říká, že je to dědictví po jejím pradědečkovi, který byl mušketýr a jmenoval se Porthos. (Chevees)
  • Ačkoliv se film jmenuje stejně jako jeden z románů Alexandra Dumase, nemají spolu vůbec nic společného. (ČSFD)

Reklama

Reklama