VOD (2)
Obsahy(2)
Z chování osamělého mořského vlka vycítíte, že v životě zažil už mnoho krizí. Ani ta, při které se jeho jachta střetla s plovoucím kontejnerem plným čínských bot, ho zpočátku nevykolejí. Jednoduše zalepí mohutnou díru v boku lodi, která po nárazu vznikla, a pluje vstříc nejbližší pevnině a bezpečí. Jenže tahle srážka je jen ochutnávkou před sérií katastrof, které musí zkušený mořeplavec čelit. Smrtící koktejl složený ze silných bouřek, houfujících se žraloků a nefungující techniky vystaví jeho schopnosti zkouškám, které není v lidských silách zvládnout. A to pořád ještě není všechno... (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (624)
|| Scenár: J. C. Chandor | Hudba: Alex Ebert | Distribúcia: Lionsgate (US), FilmNation Entertainment (Intertnational) | Štúdio: Before the Door Pictures, Washington Squere Films | Rozpočet: 8,5 miliónov $ | Tržby: 10,581,817 $ || Režisérsky perfekcionistická práca, kde scenár v logike a zákonoch prešliapava len minimálne. Čirá radosť pre diváka z uhľu pohľadu napätia a fandenia hlavnej postave. All is lost má pre mňa to jedinečné kúzlo, že o hlavnom protagonistovi som nevedel skoro nič, ale i tak mi dokázal prirásť k srdcu. Nepovedal o sebe nič, no i tak som mal celý čas pocit, že ho poznám. A to sa mi každý deň nestáva. 84% | Blu-Ray, THX, EN DTS | ()
Což o to, po řemeslné stránce tomu není moc co vytknout, Robert Redford podává naprosto pohlcující výkon, na němž bez problémů stojí celý film, a J. C. Chandor to asi celé natočil přesně tak, jak zamýšlel. Jenže mě to i přes to vůbec nevtáhlo, necelé dvě hodiny bloumání po moři už je na můj vkus opravdu až příliš a prostě už mě to ke konci příliš nebavilo. A pomalé tempo filmu tomu bohužel také příliš nepomáhá. ()
Přijde ke mně takhle jednou spolubydlící a říká, jestli už jsem viděl tenhle film. Odpovídám, že ne, ale že se na něj určitě podívám, že jsem o něm docela dost slyšel. Na to mi on říká, že to nemám dělat, že to je blbost (popravdě použil jiné slovo :-)) a že ho to zklamalo. Já jsem řekl, že i tak to chci vidět a přesvědčit se na vlastní oči. Proč to tady píšu? Protože pointa je, že pokaždé se musíte přesvědčit na vlastní kůži a nenechat se ovlivnit názory druhých (byť vám blízkých) lidí. All Is Lost je totiž neskutečný film, který dokazuje, jak důležité je mít správného herce, když chcete experimentovat a mít snímek, ve kterém se sotva mluví. Všechna čest Robertu Redfordovi a vztyčený prostředníček akademii za ignorování tohoto mimořádného hereckého výkonu. Protože držet (doslova!) celý film na svých bedrech a ještě odehrát roli, která 95 % času nemluví a přesto udržet diváky v napětí s tím, že film nenudí, tomu říkám unikát. Určitě si dám druhou projekci, zatím zde nechám hodně silných 80 %. ()
Kladem tohoto survivalu budiž tíživá a bezvýchodnost evokující atmosféra plynoucí z nepříjemné situace, kterou v mém případě umocňuje subjektivní "respekt" z otevřeného moře. Mínusem budiž geriatrický RR, který se mi sem teda vůbec nehodil, a na singlxicht film dost dlouhá stopáž. Výsledkem jest schůdná jednohubka, na kterou se ale velice rychle zapomene. Například tito geriatrici mě bavili víc. 65% ()
Myslel jsem původně, že tuhle výtku budu směrovat spíš na Gravity, ale nakonec to padne doprostřed oceánu. Tomuhle filmu chybí jakákoli přidaná hodnota. Situace je vypjatá, řemeslně plus mínus hodně slušný (až strhující místy), Redford hraje do posledního dechu, ale když si odmyslím intenzivních 106 minut, vyplněných sledem mých nejhorších nočních můr, pak Vše je ztraceno představuje jen velmi povrchní metaforu samoty a naděje. Postava "našeho člověka" (titulkové označení) je strašně přibližná, de facto jde spíš o kochání se Redfordovým charismatem, vitalitou a úsporným herectvím - fuck už dlouho neznělo na plátně tak autenticky. Film spotřebuje skoro všechna slova v úvodu na docela banální epitaf hrdiny, následný průběh nám o něm paradoxně už moc neprozradí. Nechybí tomu v žádném případě epický rozměr, stopáž pro mě letěla jako splašená, co mi chybí je cokoli vertikálního (krom zdůrazňovaných nadhledů a podhledů kamery). Možná je to proto, že film lze skrze Redfordovu osobnost číst hlavně jako mne nijak nedojímající symbolický obraz chřadnoucí "staré Ameriky" a výzvu vytrvat až do posledního Amen, protože i v absolutní temnotě existuje světlo naděje. Jak se zpívá v závěrečné písní Alexe Eberta: "Old man, the word... raised on golden days, God love the USA". Jednoduše mi tu ale chybí něco, co s trochou patosu nazvu univerzálním, a přitom konkrétním pohledem na obnažené lidství, možnost identifikovat se nejen se situací, ale též s protagonistou. Je to silné, ale jen v okamžiku trvání. Při pohledu zpět se to pomalu, ale jistě ztrácí jako plachetnice s příliš křehkým trupem. [70%] ()
Galerie (45)
Photo © Roadside Attractions
Zajímavosti (23)
- Jedná se o jediný film ve více než 100leté historii mezinárodního filmu, který má pouze jednoho herce a jednoho režiséra/scenáristu, za to má ale obdivuhodných 17 producentů. (Kritiq)
- Po prvním převrácení (38. minuta) vidíme v záběru vpravo otevřené boční okénko. Tím by dovnitř muselo proudit velké množství vody, když bylo před chvílí zcela ponořené, což se ale nedělo. (Jarek572)
- Všechny fyzicky náročné aktivity podstoupil sedmasedmdesátiletý herec sám. (agass)
Reklama