poster

Chraň nás od zlého

  • USA

    Deliver Us from Evil

  • USA

    Beware the Night

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Zbav nás zlého

Mysteriózní / Horor / Thriller

USA, 2014, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mzss1
    ***

    |54%| Shlédnuto v kině. Tak po traileru jsem čekal daleko lepší film. Samozřejmě, trailery jsou dost nedůvěryhodné, ale přeci, čekal jsem víc. Mám rád duchařiny typu Insidoous 1,2, V zajetí démonů atd. Nebo nový Oculus. Toto mi asi ani nesedlo tak jsem doufal. Ty 3* nakonec dávám. Na druhou stránku jsem s filmem větší problém neměl. Ale mělo to i přinést něco nového. Lekačky to aspon na ten průměr zachránili nebo finální vymítání bylo co se týče zvuku pěkne ozvučněné, bylo dlouhé a i nápadité. Úvod a rozbíhající začátek ? To je také slabota. Scéna jak vidíme v traileru, kdy se policista vplíží do zoo v noci mi ani tak nepřišla strašidelná. Takže dalším problémem je, že toto není vyloženě horor. Kdyby to bylo aspon střídavé, ale cca 1/3 filmu nemá absolutně žádné náznaky hororu a až pak se to rozjede. Najdou se zde pěkné scény, ale některé podobné z jiných filmů. Herecké obsazení, respektive hlavní herecká dvojice je fajn. Alespon to se povedlo. Hudba je taková normální. Takže děsivý pocit, sklíčenost a ani atmosféra - to zde moc nebylo. Nehci tento film moc kritizovat. Nebyl to rozhodně propadák, dalo se na to v klidu dívat bez větší újmy na zdraví, ale nepřineslo mi to nic nového, místy nezáživné mi to přišlo. Na jedno shlédnutí to ušlo. Režie byla taková laciná a kamera se klepala pěkně. OD tohoto režiséra jsem vuděl už horor Sinister, který mojáím hodnocením s tímto je téměř totožný. Sinisterovi jsem dal také slabší 3*. Toto dopadlo podobně. Co k tomu mám dodávat ? Zbytečně to prodlužovat ? Obyčejný průměr, který se dá vydržet, není to špatný film, ale nic mě na tom extra neoslnilo, akorát to vymítání na konci filmu jak jsem již zminoval se dost povedlo - to mě opravdu zaujalo. No, tot vše.(13.7.2014)

  • Flipnic
    ***

    Tak nejdřív to připomíná pomatenou temnou mysteriozní kriminálku a pak - SPOILER !!! - je to zas nějaký vymítání kdo ví čeho z kdo ví koho -- KONEC SPOILERU. Všechno už tady bylo milionkrát, o těchhle věcech tvůrci věděj prdlajs, nebaví mě to a nudí... Ale hezkej vizual docela a tak nějak to v pohodě uteče. Ale celý to jede tak na čtvrt plynu a ne a ne ho pořádě sešlápnout ... Tuctovej průměr.(13.10.2014)

  • verbal
    *****

    Skotovy filmy jsou jedny z mála, co dnes skýtají aspoň jakous takous zárukou, že když chce člověk zažít pořádný horor, nemusí si už jako obvykle projít například peklem řadového spoje Českých drah do Prahy. Jmenuje se to EC, opravdu hrůzné místo, kde kultura cestování už dávno bolestivě vykrvácela. Tří a půl hodinové martýrium ve smradlavém, špinavém a přeplněném kupé, jehož sedačku, posetou nekompromisně prosezenými pružinami, by i závodní fakír označil za extrémně nepohodlnou, to jednoho navždy poznamená tak, že si příště raději ukouše nohu, než aby si ten Regyjodžet nechal znovu ujet. K tomu samozřejmě celou cestu těsně po pravici několik let poctivě zrající bezdomovec a na všech ostatních místech, včetně chodbiček, bodrá, tmavohnědá východoslovenská rodina, co se se všemi deseti hyperaktivními důkazy své nezdolné fertility, drůbeží, psy a snadno rozebíratelným mobilním obydlím vydala na západ za lepšími zítřky. Ano, takto děsivou atmosféru dokáže nasimulovat málokdo! Proto velmi vítám, pokud se to někomu podaří, a dokonce to vměstná do pouhých dvou hodin. Skot, jakož už u Synystru, pokračuje v audioexperimentech a jeho podkres, kdy tři čtvrtiny filmu slyšíme v levé bedně démonický tinitus, jak hlavnímu hrdinovi kape na karbit, to je rozhodně něco, co samovolně zbaví lůžka přebytečných nehtů a nerozhodné sebevrahy konečně přinutí odrazit se od okenní římsy. Vytváření hrůzných obrazů mu jde natolik přirozeně a s grácií, že prostě není pochyb, aby tím Košičanem už někdy nejel. Přešťastný divák je pak připosraně schopen přimhouřit žlutě svítící oči a bez problému mu odpustit těch pár momentů, kdy se ti démoni chovají tak, že by je i samotný Lucifer nakopal kopytem do prdele za alogičnost posedávání.(12.10.2014)

  • Marigold
    ***

    Démoni jsou mizerní malíři pokojů a sovy nejsou tím, čím se zdají být. Nesmyslně nabobtnalá směsice policejního procedurálu, temného fincherovského thrilleru o krizi (post)postmoderní společnosti a všech exorcist hororů, které jste viděli. Místo mrazivého zpracování skutečné události se Satchieho údajně pravý případ jeví jako zmatené výpisky diváka, který viděl až příliš žánrových filmů. Derricksonův styl je oproti rafinovanosti a přesnosti Sinisteru hodně těžkopádný, s gradací se pracuje jen velmi málo. Když už po pár minutách defilují na plátně týpci s rozteklým make-upem a skřehotající devil whores, pohybuje se film přesně na té nepříjemné hraně děsu a výsměchu. Sice pro mě nikdy nespadl celým objemem na špatnou stranu, ale rozhodně se neusídlil ani na té dobré. Nadměrné množství agresivních a nevynalézavých lekaček, tentokrát převážně nefunkčně zapojené různé způsoby snímání, pár tradičně luxusních sonických terorů, které mají význam pro vyprávění, výtečně obsazené hlavní role a důkaz, že Doors jsou zlo dobré tak pro sumérské démony. Čekal jsem (ne)příjemnou letní projížďku strašidelným zámkem ve stylu výtečné jednohubky Conjuring, dostal jsem zmatenou sešívku mnoha filmů poslepovanou didaktickými rozpravami o dobru, zlu a odčinění vin. Nebýt tradičně výkonného Bany a především Ramíreze, kterého by si měl jako sexy jezuitu urychleně najmout Vatikán, byl by to vysloveně průšvih. Takhle lehounký nadprůměr, ale zároveň ukázka, že Derricksonovi to příliš nešlape ani tam, kde se zdál být bezpečně doma. Z trojlístku jeho hororů je Chraň nás od zlého nejslabší.(3.7.2014)

  • Aluska88
    ****

    Eric Bana vs. Démoni vs. The Doors:) Scotta Derricksona považuju za výborného hororového režiséra a až na uklouznutí v podobě Hellraiser: Inferno, na mě všechny filmy, které jsem od něj zatím zhlédla, silně zapůsobily. Od démonického V moci ďábla, po němž se mi opravdu lehce neusínalo, přes kritiky i diváky strhaný remake Den, kdy se zastavila Země, který mi nepřišel tak špatný, až právě po Deliver Us From Evil. "Exorcist, Possession Movies" miluju a tento snímek svému žánru ostudu rozhodně nedělá. Výborně budovaná hustá atmosféra, děsivé výjevy, nějaké ty tradiční lekačky (ze kterých jsem já vždycky po*raná:), úžasná hudba, Erica Banu skvěle doplňující Joel McHale a naprosto dokonalá, mrazivá scéna vymítání, která nemá ve filmovém světě konkurenci. Vymítání nebohého člověka za doprovodu kultovního songu Break On Through (To the Other Side) nemá chybu a povznáší už tak strhující scénu na novou úroveň. Vůbec by mi nevadilo, kdyby písničku nechali dohrát až do konce. Chraň nás od zlého je poctivá žánrovka, která sice pracuje s osvědčenými postupy i schématy, ale snímku to na kvalitě a děsivosti nic neubírá.(6.4.2015)

  • - Producent Jerry Bruckheimer měl na zfilmování knihy práva již od roku 2001. (Terva)

  • - Vo filme sa nachádza pár odkazov na skupinu The Doors. Posadnutá Jane (Olivia Horton) spieva refrén skladby "Break on through (on the other side)", ktorá tiež zaznie aj pri záverečných titulkoch. Skladba "Riders on the storm" hraje v pozadí v bare pri rozhovore Ralpha Sarchieho (Eric Bana) a Joea Mendoza (Edgar Ramirez). A je tiež spomenutá aj skladba "People are strange". (matowp)

  • - Film se inspiroval knihou, která popisuje Sarchieho skutečné mrazivé případy. (Zdroj: Falcon)