poster

Výchozí bod

  • Česko

    I Origins

    (festivalový název)
  • USA

    I Origins

  • Slovensko

    Východiskový bod

Drama / Sci-Fi

USA, 2014, 107 min

Režie:

Mike Cahill

Scénář:

Mike Cahill

Producenti:

Alex Orlovsky

Střih:

Mike Cahill

Scénografie:

Tania Bijlani

Kostýmy:

Megan Gray
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    „Něco vyššího“ se vznáší ve vzduchu. Racionální molekulární biolog o nějaké nadpřirozené existenci nehodlá ani spekulovat. Je posedlý očima, jedinečností duhovky a svým výzkumem. Spirituální dívka, kterou potká na party, svou nespoutaností a otevřeností naruší jeho racionálno. Téma tvůrců o konfrontaci vědeckého poznání a víry diváka zajímá, je to přemýšlivý kus, komorní, kterému nicméně trošku škodí až moc pomalé tempo. Nejedno místo je hlušší, což zacloumá s divákovou pozorností. Křehkou romanci vystřídá lehčí sci-fi, ač věříme, nejsme úplně ponoření v tom, co nám tvůrci předkládají. Výborná je kamera, postavy jsou naopak docela odbyté. Michael Pitt na velkém prostoru neselhal, překvapí i španělská herečka Astrid Berges-Frisbey coby hrdinova femme fatale. Ty tři hvězdy jsou samozřejmě velmi silné, ale nechám to takhle!!(25.12.2014)

  • Gilmour93
    ***

    Vybrat do rolí mikrobiologů herce, kteří nejsou úplně beauty, ale přitom by byli mezi ostatními rozcuchanými vědátory s dioptrickými brýlemi považováni za sexy krasavce, se castingu podařilo zkušeně. Teď už jen aby nepadla hláška o tom, že oči jsou brána do duše. No, vydrželo jim to do 75.minuty.. Tradiční střet vědy a duchovna tady končí remízou, nicméně nepřestává platit, že když se už nemůžete spolehnout na racionalismus, vrhnete se do široka otevřené náruče víry, ve které si každý najde to, co potřebuje. Na melodram a trendy spiritualismus sázející Cahill mě bohužel vtáhl tak zanedbatelným způsobem, že jsem postupně začal přemýšlet nad premisou „Lež má krátké nohy“.. Když variace na reinkarnační téma, tak lehce hororová Audrey Rose s Anthonym Hopkinsem..(6.4.2018)

  • misterz
    ****

    Veľmi zaujímavá vecička. Námet je pomerne originálny a pretavený do zaujímavého scenára. Úvodná polovica filmu je síce trochu vláčna (slabšie dramatické spracovanie) a pár scénok sa mi zdalo zbytočných, ale všetko nakoniec spolu graduje do peknej myšlienky a pointe na záver. Čím viac sa blížil koniec filmu, tým viac sa mi to páčilo a tým viac som nechcel, aby prišiel koniec. Maličký problém vidím už len vo výbere herca pre hlavnú postavu. M. Pitt je výborný herec, aj tu hral ako o dušu, ale typovo sa mi sem nehodil. Jeho herecká hviezda skôr vynikne pri negatívnych úlohách, hlavne v postavách rôznych psychopatov, šialencov, prípadne lúzerov. Jeho vizáž ho k tomu priam predurčuje. Ale to je len taký môj dojem, v každom prípade ide o výborný snímok a na plný zásah chýbalo naozaj iba málo. 85/100(15.12.2014)

  • poz3n
    *****

    Chci se rozplynout v tomhle bezprostředním pocitu. Tahle touha se mě u I Origins během filmu zmocnila dokonce vícekrát. Cahill totiž dokázal v každé části, která byla vždy i tak trochu žánrově jiná, než části předešlé a následující, vystavět silnou scénu, která děj zároveň posunula dál. A nemluvě o té scéně poslední. Dlouho mě žádná závěrečná scéna takhle nerozsekala. I think you're crazy, maybe. I will see you in the next life. 9/10(8.10.2014)

  • Eddard
    *****

    Ve městě je nový šerif a jmenuje se Mike Cahill. Autor s velkým A, který má co říct a umí to říct tak, jako jen pár lidí, co dneska točí. Je celkem jedno, kolik váhy budete přikládat tomu, o čem film pojednává, zásadní tezi to neubere nic na závažnosti - tj. vzájemně propojených osudů vědy a něčeho, co můžeme nazvat spiritualitou (viz. Dalajlámova odpověď). Ne, že by byl snímek jen o tom, samozřejmě. U finální (tj. druhé) výtahové scény jsem si tiše slzel do vousů, což se mi u filmu nestalo ani nepamatuju. Na oba Cahillovi filmy by se daly napsat obsáhlé traktáty o figurativním chápání světa/filmu a jestli se ještě nepíšou, možná se do toho někdy výhledově pustím sám. 100% P.S.: Nenechejte si ujít zajímavý, potenciálně strašidelný epilog po závěrečných titulcích.(18.1.2015)

  • - Po závěrečných titulcích je možné zhlédnout ještě jednu scénu. (romajz15)

  • - Spoiler: Jeden z dôvodov, prečo bola India vybraná ako krajina, kde Ian Gray (Michael Pitt) nájde dievča s rovnakými očami ako mala Sofi (Astrid Bergès-Frisbey), bol ten, že v Indii sa skutočne využíva technológia na zber biometrických dát prostredníctvom skenovania očí obyvateľov. (Robby6)

  • - Spoiler: Celý děj se odehrává během jedenácti let, do filmu tak zasahuje další číslice 11. (ELBobes)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace