poster

Výchozí bod

  • Česko

    I Origins

    (festivalový název)
  • USA

    I Origins

  • Slovensko

    Východiskový bod

Drama / Sci-Fi

USA, 2014, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ****

    Kdyby se to v prvních dvaceti minutách tak hrozně netáhlo, bylo by to luxusní sci-fi z blízké budoucnosti. Takhle to chvíli trvalo, než se rozjela ona zajímavá teorie očí, nad kterou jsem po shlédnutí filmu nejen přemýšlel, ale ještě mi přišla hodně originální. Ve výsledku jsem na nic kloudného nepřišel, ale utvrdilo mě to, že podobné filmy ve stylu Dokonalého smyslu, mě nesmírně baví. Lehce poupraví dnešní fungující svět o nějakou dosud neobjevenou skutečnost a nechají to působit. Zajímavé, originální a to se ve filmech počítá.(27.8.2015)

  • maseer2
    ****

    nenápadný snímek s podmanivou atmosférou, který v první polovině spíš jen tak nějak bezcílně pozvolna plyne, aby až asi po hodině stopáže začal pomalu ale jistě mířit směrem k velkolepé pointě.. emoce z toho každopádně tryskají proudem na všechny strany a Mike Cahill rozhodně skrývá do budoucna velký potenicál.. palec hore!(7.1.2015)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Jsem vědec. Věřím v data." Také jsem dříve věřil jen tomu, na co jsem si mohl sáhnout, ale pak jsem potkal člověka, který mne naučil vytvářet si svou budoucnost a jistoty byly v háji. Nicméně Dr. Gray svůj marný materialistický boj proti duchovnu zvládl celkem slušně a to po boku úžasně svobodné Suzi i následně s jedinečně praktickou Karen. Nejvíc mě zaujalo, když si Suzi svého vyvoleného stylově přivolala pomocí myšlenkou vytvořených jedenáctek do metra. To bylo skvělé a hledání jejích očí taky stálo za to. Mně tedy celkem k životu nic nechybí, ale přesto se už strašně moc těším na svůj další život, který bude opravdu jedinečný.(29.3.2016)

  • Jeremy.jk
    *****

    Byl to pro mě první filmový zážitek letošního ročníku a laťku pro ostatní vybrané snímky nastavil opravdu vysoko. Možná až uhrančivá kamera, skvělí herci a vlastně i celá myšlenka dotváří tento působivý celek. I origins dokáže být kouzelný, dojemný a v momentě i hororový. Při závěrečné scéně u hotelového výtahu jsem zatlačil slzu - 90%. PS: určitě si počkejte na potitulkovou scénu, která zajímavým způsobem podtrhuje již zmíněnou celkovou myšlenku filmu. [49. MFF Karlovy Vary](12.7.2014)

  • Pluhy
    ***

    Posmrtný život a duchovno není nic, co by rajcovalo biologa Iana Graye. Raději se vrtá v molekulách žížalek a hledá způsob, jak jim naroubovat na hlavu očička. Jediné pro co žije je věda a jeho nová holka. První půl hodinku ovšem není z filmu patrné co bude zápletkou a o čem film vypráví. Všude je jen posedlost v lidských očích a nuda v laborce, ovšem po chvilce film začne přidávat na intenzitě a připravuje výpravu do Indie a hledání jediné konkrétní lidské rohovky. Zpracovaní nijak nevybočuje ze zajetých kolejí americké nezávislé filmařiny. Zaujme ovšem existenciálními úvahami o hranicích mezi vědou a duchovnem.(6.7.2014)

  • - Fotka skutečné indické dívky, jejíž příběh volně inspiroval tento film, je vidět v scéně kdy Iana Graye (Michael Pitt) čeká v kavárně, kde hledá Sofi (Astrid Bergès-Frisbey). (Brodyman)

  • - Roli Salominy ztvárnila indická dívka jménem Kashish. Režisér Mike Cahill si ji do role vybral v indickém sirotčinci v Díllí, neboť u dívek indicko-amerického původu postrádal autenticitu. Cahill veřejnost ujistil, že je v sirotčinci o Kashish dobře postaráno, zčásti díky finančním prostředkům, které sirotčinci věnoval produkční tým. (Ayush)

  • - Sofiiny oči (Àstrid Bergès-Frisbey) byly digitálně přeneseny na Salominu, která má ve skutečnosti oči tmavé. (Geriel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace