poster

Výchozí bod

  • Česko

    I Origins

    (festivalový název)
  • USA

    I Origins

  • Slovensko

    Východiskový bod

Drama / Sci-Fi

USA, 2014, 107 min

Režie:

Mike Cahill

Scénář:

Mike Cahill

Producenti:

Alex Orlovsky

Střih:

Mike Cahill

Scénografie:

Tania Bijlani

Kostýmy:

Megan Gray
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kareen
    ****

    Na I Origins jsem se moc těšila, už jen proto, že tu hraje můj oblíbenec Michael Pitt, ale pokud mám být upřímná, mám trochu rozporuplné pocity. Já jsem na tyto duchovně mystické příběhy asi přeci jen velký skeptik, nehledě na to, že konkrétně tady ta pronášená myšlenková moudra na můj vkus až příliš šustila scénáristickým papírem a spíš klouzala lehce po povrchu, což mě zvlášť u Sofi lehce iritovalo. Přesto nelituji ztraceného času, už jen pro ten poetický, až intimně komorní nádech filmu, který mě fascinoval stejně, jako Iana ten magický pár očí. Michael se tu tentokrát oprostil od, pro něho obvyklé, role podivínských mladíků, což na mě působilo krapet zvláštně, ale nakonec mě svým výkonem dostal, ostatně, tak jako vždycky. Astrid Berges-Frisbey mě už zas tolik neohromila, i když uznávám, že její krása měla určité charisma, zato to malé indické děvče, to bylo úžasné.(9.12.2014)

  • heyda
    ***

    Velmi zajímavý film, který proti sobě staví vědecký přístup a náboženský/duchovní přístup, navíc perfektně odehraný i s takovou velmi ponurou atmosférou. Jenže nevím, jestli bych ho chtěl vidět znovu. A už vůbec nevím, o co přesně tvůrcům šlo, co bylo jejich záměrem? Každopádně jako filosoficko-fantastická jednohubka to funguje poměrně dobře. 65%(15.3.2015)

  • nunka
    *****

    Ono to začína ako romantická love story a len v dialógoch je jemne naznačené, že rácio versus mystika bude nosnou témou tohto jedinečného filmu. To, čo prichádza neskôr je sofistikovaná filmárčina spájajúca paradoxy, protichodné tendencie a všetky audiovizuálne prvky do jedného kompaktného celku. Je to presne ten typ filmu, ktorý chytí za srdce a slovne sa len veľmi ťažko obhajuje divácky zážitok, ktorý vyvolá.(9.3.2015)

  • darkrobyk
    *****

    Mám rád divné filmy s tajemstvím, které jsou chytře vystavěny a směřují k překvapení, co může být tušené, ale také vůbec nemusí. Všechny složky filmu jsou v báječné harmonii - vizuální stránka, hudba a samozřejmě herci. Zdánlivě nezáživné vědecké téma se promění v napínavé drama o hledání... Oči jsou fascinující orgán; lze se na ně dívat, zkoumat je a studovat, nebo řezat, vydloubávat a rozmačkávat (mistr Fulci by věděl, jak na ně). Režisér se nebojí dotáhnout jisté scény do možná divákem nechtěného konce, a tak tu s výtahem by jistě mnohé filmy pojaly naprosto jinak. Zde však splnila svůj účel. Nádherný film, který mi nakonec ani moc sci-fi nepřišel.(21.9.2015)

  • Vančura
    ***

    Když se po téměř ročním váhání, zda ten film vlastně chci nebo nechci vidět, konečně dokopu k tomu, že si ho pustím, téměř celou dobu u něj pro změnu přemýšlím, zda ho chci vůbec dokoukat, a když se tak konečně stane, nějak tápu, co si vlastně o něm mám myslet. Jisté je, že jsem si podle traileru myslel, že to bude o hodně lepší film, než jak se mi po zhlédnutí jeví - když člověk sleduje závěrečnou scénu (která podle všeho měla ambice být velmi silná), dochází mu, že celý film si k ní nenápadně připravoval cestičku, aby to na člověka v závěru správně vybalil. A přesto - na mě to prostě nějak nezabralo, a celý film mě dosti emočně minul. Nejzajímavější jsem na něm vposledku shledal části, které jsou vzhledem k hlavnímu vyznění filmu spíše podružné (na mysli mám vystižení milostného vztahu Iana a Sofi), a naopak to zásadní mě spíše otravovalo (na mysli zde pro změnu mám to filmové lavírování mezi (pseudo)vědeckým a nevědeckým náhledem na svět - obecně nemám rád, když mám pocit, že ze mě film dělá debila, což zde podle mě sedne skoro na všechno, co se v tomto filmu tváří vědecky). Ačkoli mě film zpočátku zaujal originálním námětem a sympatickým obsazením, hned v úvodu u mě dokonale klesnul ve chvíli, kdy voiceover hlavní postavy pronese, že by nám "rád pověděl příběh očí, které změnily jeho svět" - jaký to diletantský úvod, jaká scenáristická fušeřina hned na začátku! Jako by se člověk nechystal sledovat film z 21. století, ale číst nějaký zaprášený bildungsromán z dickensovské éry! Čemuž dá vlastně následný děj filmu za pravdu - na mysli mám příklon k této umělecké formě, kterou v současnosti shledávám těžce anachronickou. Aneb mou inteligenci vyloženě uráží sledovat tyhle novodobé zhipsterizované storky o - SPOILER ALERT - polepšených hříšnícich, kteří jako nevěřící Tomáš prohlédli a seznali svůj omyl. Pokud by je někdo bral vážně, dokazoval by tím, že je stejně povrchní jako tento film. Nevím no, možná je vážně největší problém v tom, že jsem si před tímto filmem pustil jeho trailer (což normálně skoro nikdy nedělám!), protože jsem si na jeho základě myslel, že by to mohlo být něco mezi Věčným svitem neposkvrněné mysli a Indickým nokturnem, ale samozřejmě to nemá k působivosti prvního a spiritualitě druhého nakročeno ani omylem. Hipsteři povinně strkají do oblíbených filmů, blazeovaní diváci jen znuděně nadzvedávají obočí - to mělo být jako všechno? Hm, tak možná někdy příště.(15.9.2015)

  • - Režisér a autor scénáře filmu Mike Cahill uvedl, že hlavní inspirací pro film pro něj byla slavná fotografie afghánské dívky jménem Sharbat Gula, kterou v roce 1985 pořídil fotožurnalista Steve McCurry. Tato ikonická fotografie obletěla celý světa a dodnes zůstává fenoménem. S filmem je také úzce spojen příběh o následném hledání této dívky, které trvalo celých 17 let. Její totožnost byla nakonec potvrzena právě díky metodě biometrické identifikace podle oční duhovky. (Midori_Mike)

  • - Dr. Ian Gray (Michael Pitt)  fotografuje technikou tzv. reverzního uchycení objektivu, která je sice vhodná pro pořizování detailů lidských očí, nicméně při ní je vzhledem k absenci elektronického spojení mezi fotoaparátem a objektivem vyloučeno užití funkce automatického ostření. Ve scéně, kdy Ian fotografuje Salomininy oči, je zvuk motorku automatického ostření přesto slyšet. (Neuge)

  • - Vo filme zaznejú piesne "Motion Picture Soundtrack", "Life in a Glass House" a "Melatonin" od britskej rockovej skupiny Radiohead. (skeptic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace