Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Období dospívání může být velice komplikované, a Riley, která je vytržena ze svého starého života na americkém Středozápadu poté, co se její otec musí kvůli novému zaměstnání přestěhovat do San Francisca, není žádnou výjimkou. Stejně jako my všichni, i Riley je ovládána svými emocemi – Radostí (Amy Poehler), Strachem (Bill Hader), Hněvem (Lewis Black), Znechucením (Mindy Kaling) a Smutkem (Phyllis Smith). Emoce žijí v Řídícím centru, centrále uvnitř Rileyiny mysli, odkud jí pomáhají vypořádat se s nástrahami všedních dní. Jak se Riley se svými emocemi společně pokoušejí vyrovnat s problémy nových začátků v San Franciscu, propuká v Řídícím centru zmatek. Ačkoliv se Radost, Rileyina hlavní a nejdůležitější emoce, pokouší zachovat všem pozitivní myšlení, objevují se mezi jednotlivými emocemi neshody v tom, jak se co nejlépe vypořádat s novým městem, domovem a školou. (Falcon)

(více)

Videa (31)

Trailer 4

Recenze (1 159)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Rozhodně tohle nevidím jako spásonosný film pro studio Pixar. Ano, určitě lepší než třeba Auta 2 a možná i Univerzity pro Příšerky. Nicméně doby Nema, Ratatouille či snad Hraček odvál čas a nápady jakoby docházely. Skoro bych podežříval Pete Doctera že malinko nakoukl ke Křečkovým. Příběhově zajímavá látka? Bezesporu. Jen chybí malinko jakoby lehkost provedení. Emoce se nakonec dostaví, ale trošku to trvá. 70% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Radost ze smutku. Radost z animace. Radost z objevování nového světa. Postupné poznávání pravidel Rileyina vnitřního vesmíru (nejsdílnější je film v tomto směru ještě před úvodními titulky), zábavného tím, jak vypadá a k čemu všemu svou odkazuje (psychoanalytické metafory typu továrny na sny, moderní výtvarné umění, disneyovky z 50. let) je nenásilně zakomponováno do dobrodružného příběhu o vznikajícím přátelství. Legrační pády, napínavé akční scény, vtípky s „údržbáři“ mysli nebo blbnutí s Bing Bongem – který sice představuje "jarjarbinksovsky" otravnou postavu, ale tvůrci si to uvědomují – nejsou samoúčelné a pomáhají v zevrubnějším poznání Riley (všimněte si, nakolik je její identita určována hraním z podstaty velmi akčního a kontaktního ledního hokeje, který rozhodně nepředstavuje tradiční zábavu dívek z amerických filmů). Bavíme se tak paralelně dynamikou vztahů mezi postavami, tím, co se děje i tím, jak to celé funguje. Dění „uvnitř“ má přitom přímý vliv na dění „venku“ a vztahová i dějová linie jsou tak zdvojeny, takže je stále čemu věnovat pozornost a nehrozí, že by filmu spadnul řetěz. Své opodstatnění má skutečnost, že ani jeden z paralelně běžících příběhů nenabízí tradičního padoucha. Řešení dívčiny vnitřní emocionální krize netkví v překonání/odstranění překážky, ale v jejím akceptování za součást vlastní osobnosti (totéž v dospělé verzi jsme nedávno viděli v Divočině). Málokterý americký, natož americký animovaný film, si kdy dovolil takto zpochybnit materialisticky orientovanou ideologii individuálního štěstí a tvrdit, že bychom si měli vážit i negativních emocí (nikdy nevíte, kdy vám zlost proměněná v letlampu může zachránit život). Pocit štěstí zde oproti většině feel-good žánrovek není cílem a řešením, ale pouze prostředkem k nalezení vnitřního klidu. Ten přitom nevyplývá výhradně z vlastních rozhodnutí jednotlivce. Jak si Riley uvědomí díky vzpomínce na hokejovou prohru následovanou utěšováním rodičů a povzbuzováním kamarádů, radost a smutek nejlépe spolupracují tehdy, máme-li se komu svěřit. Jak si ve skutečném životě často uvědomíme až zpětně, mnohem později než Riley, štěstí jsou ti druzí (a peklo též, ale o tom v nějakém jiném filmu). Díky tomu nová pixarovka promlouvá ke všem generacím, aniž by byla na okamžik návodná a okatě nás poučovala, jak správně žít. Přesto nedokážu odhadnout, nakolik si film tematizující (a velmi nápaditě vizualizující) nostalgii za dětstvím, užijí děti. Pro mne zatím jeden z nejsilnějších letošních filmových zážitků. Ano, byl jsem dojat. V tomto případě to ale nevnímám jako své podlehnutí citové manipulaci, nýbrž jako důkaz toho, že film bezchybně fungoval na všech úrovních a dovedl mne přesně do toho emocionálního rozpoložení, o něž tvůrci usilovali. 85% ()

Reklama

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Som mierne zmätený, ale keď si uvedomím podstatu tohto snímku, ktorý by mohol slúžiť ako pomôcka pri výchove, zrejme by "Inside" mohol v počiatkoch vnímania malých ratolestí kadečo "vysvetliť". Pokiaľ však mám tento animák porovnávať s mnohými inými rozprávkami, napríklad z pohľadu komediálnych prvkov, ktoré proste všetci (a najmä deti) vyhľadávame, nemôžem inak, iba prejaviť obrovské sklamanie. Divák by si mal ale uvedomiť, že podstata tohto filmu spočíva v úplne niečom inom a práve z tohto dôvodu je (a aj bude) "Inside" vnímaný ako originálny počin. Čo tam potom, že sa to "nám" nepáči, keď to budú deti milovať. Aj keď v tomto prípade som si neni veľmi istý, lebo predsa len, zábava dosahuje väčší úspech, ako smútok. ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

No, nápad je to originální (zvlášť pokud neznáte sérii Byl jednou jeden život), ale nemůžu si pomoc, místo toho, aby tu Pixar jel na plný plyn, jede jen na dvojku. Jediná postava, která je vícerozměrná a schopná, je Joy/Radost (to aby děti pochopili, že Radost je nejdůležitější a nejlepší emoce), ostatní se většinu času chovají jako retardi. Tvůrci taky fikaně zvolili jako prostředí mysl prepubescentní holčičky, takže je jasné, že to to nejtemnější, co uvidíte, je strach z vysavačů a klaunů... a imaginárního přítele. Protože prepuscentní holčičky nemají ani tucha o sexu, nebojí se velkého světa kolem sebe, nemají stres z toho, co si o nich myslí kamarádky atd... Já vím, že tohle má být dětský film, ale od Pixaru bych nečekala, že všechno - navzdoru tomu, že holčička Riley se musí vyrovnávat s velmi stresující situací - bude tak hezky pocukrované. Líbilo se mi závěrečné "odhalení", že i smutek má v životě důležité místo, ale to už můj celkový rozpačitý dojem nezachránilo. Velký potenciál, ale promarněná šance. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Pixar si to u mě náležitě vyžehlil. Žádný sequel, hravý originál. Atraktivní pro všechny generace, milé, inteligentní, ambiciózní, svižné, nápadité. Dostat se do hlavy mladého děvčete, setkat se s Depkou, Radostí nebo Hněvem, chodit zákoutími lidské paměti – vlastně to je odvaha. Premisa je nesmírně lákavá i laskavá, pak jsou lepší i horší místa, zadrhneme se, ale solidním tempem to dotáhneme až do finále a pořád nám ten úsměv na tváři tak nějak zůstane. Americký Křeček v noční košili. Závěrečné titulky moc fajn, bonus v podobě Riley's First Date je senzační. ()

Galerie (91)

Zajímavosti (46)

  • Mapa v Rileyinej (Kaitlyn Dias) triede po tom, čo sa presťahuje do San Francisca, má v sebe pozapichované množstvo špendlíkov. Tie predstavujú miesta, na ktorých sa odohrávajú jednotlivé filmy od Pixaru. (martin1m2)
  • Pôvodne sa vo filme Smútok (Phyllis Smith) ani nemal objaviť a Radosť (Amy Poehler) mala byť opakom Strachu (Bill Hader). Avšak jeden zo scenáristov mal sériu veľmi smutných dní, keď si uvedomil, že niekedy proste v našich hlavách musí prevziať kontrolu aj smútok a že je to tak vlastne v poriadku. (martin1m2)
  • Hned na začátku, když dostaneme menší přehled všech základních emocí, se nám představí i Strach (Bill Hader), a to při krátké vzpomínce na jeden nebezpečný kabel. Ten ovšem mění barvu. Při pohledu emocí je bílý, ale jakmile se ukáže pohled zvenku, už je černý. (TheSlezy)

Související novinky

Disney oznámilo kupu animáků a taky vyhazovy

Disney oznámilo kupu animáků a taky vyhazovy

09.02.2023

…a všechny jsou pokračování starších hitů. Tak by zhruba šlo shrnout to nejdůležitější z první letošní čtvrtletní konference společnosti Disney, na které vracející se šéf Bob Iger ubezpečil akcionáře… (více)

Toy Story 4 má scenáristku

Toy Story 4 má scenáristku

20.01.2018

Čtvrtý díl Toy Story se nedává dohromady úplně snadno. Pixar ho oznámil v roce 2014 na červen 2017, jen aby se odsunul na červen 2018 a nakonec až na červen 2019. Původně ho měli napsat Rashida Jones… (více)

Startuje první ročník festivalu Na hlavu

Startuje první ročník festivalu Na hlavu

13.04.2017

V pražském kině Světozor se 20. - 23. dubna koná první ročník filmového festivalu Na hlavu. Nabídne netradiční spojení projekcí často velice známých filmů s přednáškami, jež filmy představí v novém… (více)

88. Oscary - výsledky

88. Oscary - výsledky

29.02.2016

Letošní "kontroverzní" ročník udělování Oscarů skončil. Akademie umění a věd rozdala svá každoroční ocenění. Jedním z několika překvapení večera bylo vyhlášení nejlepšího filmu, kterým se stalo drama… (více)

Reklama

Reklama