Reklama

Reklama

Pozoruhodná cesta dvou velice odlišných lidí za tajemstvím, které bylo skryté půl století. Martin Sixmith (Steve Coogan) je bývalý zahraniční korespondent BBC, který přišel o práci. Shodou náhod se mu do rukou dostává možnost odhalit příběh, který by mohl být jeho životní reportáží. Jeho klientkou se stává sedmdesátiletá svérázná a osobitá irská dáma Philomena Lee (Judi Dench). V 50. letech jako náctiletá otěhotněla a porodila syna Anthonyho. Aby ho mohla vídat alespoň hodinu denně, žila a pracovala v klášteře pro „padlé ženy". Když byly Anthonymu 3 roky, byl Philomeně násilím odebrán, dán jeptiškami k adopci a poslán do Ameriky. Philomena strávila 50 let marným hledáním svého dítěte. Philomena a Martin se společně vydávají na neobyčejný výlet. Philomena je upřímná, bezprostřední paní, která bere lidi takové, jací jsou. Přes všechny životní strasti si stále zachovává optimismus a víru. Naproti tomu je Martin světaznalý, vzdělaný muž, který je zvyklý na společnost významných a bohatých lidí. Ztráta milované novinářské práce v politických sférách z něj udělala cynika. Při hledání Philomenina ztraceného syna se od sebe navzájem učí, konfrontují své rozdílné názory a jeden druhému otevírají nový a jiný pohled na život. (Bioscop)

(více)

Videa (31)

Trailer 1

Recenze (253)

ibeh 

všechny recenze uživatele

Výborná Judi a dojemný příběh. Místy zdlouhavé, opakující se scény, ale nádherná Desplatova hudba. Stejně jako Martin bych jim nikdy neodpustila. Také jsem již kdysi viděla drsnější Padlé ženy a různé dokumenty na podobné téma. A právě kvůli takovýmto hrozným křivdám a zločinům, které byly a mnohde ještě jsou zakrývány dogmatem, pokrytectvím a intrikami (viz Spotlight) nikdy nemohu mít ráda náboženství a církev. Stejně jako vrcholnou politiku. ()

berusche 

všechny recenze uživatele

Lidské vzpomínky dokážou být silnější než by si člověk představoval. A umět odpouštět nedokáže prostě každý. Judi Dench to dokázala, a to s takovou grácií, až to zabolelo. A v protikladu k jejímu filmovému parťákovi, jehož role tu nebyla pro odpouštění, je tohle malé komorní drama velice poutavým kouskem o hledání kusu svého já na všech frontách. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Říká se, že o tom, jak na vás film zapůsobí, rozhoduje prvních pět minut. Pravda, existují výjimky a tak jsem dal Philomeně velkorysou šanci a snažil jsem se s vyvinutím nemalého úsilí udržet pozornost do tří čtvrtin stopáže. Marně. Od první minuty až do neslavného konce mi byl příběh i samotný film zhola ukradený. Nerušilo mě dojímání, herecké výkony či cokoli jiného, zkrátka jsem si s filmem nesedl a šel mimo mě. To se někdy stává. Promiň, Judy, ale nebude to za víc než 40 % celkového dojmu. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Hledání ztraceného syna a hlubokého lidského příběhu ve filmu, který se sám moc nesnaží být něčím víc než hlubokým lidským příběhem. Pokud ale má být nějaké drama milé a dojemné, pak nechť je milé a dojemné stejně nepodbízivě jako Philomena. Dvojice scenáristů nepodlehla pokušení zredukovat nejednoznačný příběh na emocionální porno v duchu Pošty pro tebe. Navzdory upřednostnění citů před širšími sociokulturními kontexty nabízejí víc než jen hrst jasně čitelných pravd, měnících Philomenu v pasivní oběť a církev v ďábelskou instituci. Filmu vedle nečernobílé fikcionalizace reálných osob hodně prospívá smysl pro humor. Dialogy přesně odměřeným dávkováním humoru chrání vyprávění před akademickou suchopárností a významně odlehčují smrtící artovou trojkombinaci nábožentví-politika-homosexualita. Zásluhou herců můžeme zároveň - podobně jako nedávno v Rivalech - soucítit najednou s dvojicí postav, jejichž povahy a světonázory jsou zcela odlišné. Zatímco hladké přechody mezi dramatem investigativním a intimním obstarává Frears, přepínání mezi sentimentálním (Philomena) a cynickým (Sixsmith) rámováním příběhu je v naši režii (třebaže hlediska obou samozvaných detektivů jsou ve finále dle očekávání sladěna). Philomena si otevřeně říká o přízeň diváků, ale v rámci hřejivých filmů pro všechny věkové kategorie si přes svůj populismus zachovává důstojnost, jaká je k vidění čím dál vzácněji. 75% ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TISÍCE DALŠÍCH ADOPTOVANÝCH IRSKÝCH DĚTÍ A "POSKVRNĚNÝCH" MATEK SE SNAŽÍ VZÁJEMNĚ NAJÍT…“ /// Dramatický drama o hledání potomka. Po padesáti letech. Sympatická role pro Judi Dench a zajímavej příběh. Nejde tady ani tak vo klášter, jako vo systém a tlačit na pilu má pátrání po stopách beznohých. Taková Pošta pro tebe. Tam prej taky hledaj … Příběh je dojemnej, tak, jak jen může zjišťování skutečností a pátrání matky po synovi bejt. Útok na lidský city a pudy jistě povede k vyššímu hodnocení, ale bude to stačit? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu ,,The Lost Child of Philomena Lee“, kterou v roce 2009 napsal Martin Sixsmith, jsem nečetl. 2.) Vzpomínám na svoje dětství v klášteře. 3.) Thx za titule ,,Charel“ a ,,M@rty“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Galerie (118)

Zajímavosti (10)

  • Když Martin (Steve Coogan) drží fotku Philomenina (Judi Dench) syna, v detailu je vidět místo jeho prstu prst samotné Philomeny, Tentýž záběr byl použit již dříve ve filmu. (fraktal)
  • Natáčení probíhalo v Severním Irsku na hradě Shirburn, v Londýně nebo v Potomacu ve státě Maryland v USA. Natáčelo se od 29. října 2012 do 7. ledna 2013. (Terva)

Související novinky

Startuje BEST FILM FEST

Startuje BEST FILM FEST

10.07.2014

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 10. do 16. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Reklama

Reklama