Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jufonka
    *****

    Skvělej film! A to hned od začátku. Judi Dench v roli matky hledající svého syna předvádí neopakovatelnej hereckej výkon. Ačkoliv nemám moc ráda britský filmy, tady mi atmosféra a prostředí naprosto sedlo. Moc se mi líbily vzpomínky hlavní hrdinky a používání záběrů ze starý kamery... Zkrátka rozhodně doporučuju - jde sice o drama, ale při několika hláškách se i zasmějete. Navíc příjemná délka hodina a půl zaručuje, že se nebudete nudit a koukat na hodinky.(19.1.2014)

  • jhrasko
    ****

    Zločin, trest a odpustenie v rukách veľmi zdatného inscenátora, Stephena Frearsa, vďaka ktorému sa zo zdanlivo ružovoknižnicovej predlohy stal dojímavo ľudský a často láskavo vtipný príbeh, ktorého sila stavia na konfrontácii troch zdanlivo nespojiteľných tém: náboženstva, politiky a homosexuality. A na Judi Dench - ktorá je, opäť raz proste, JEDINEČNÁ.(6.5.2014)

  • emma53
    ****

    Zatím nejsem o té čtyřce pevně přesvědčená, musím si nechat tenhle film chvilku uležet v hlavě a pak to buď nechám a nebo půjdu o jednu hvězdu dolů, protože mám pocit, že jsem na tohle téma viděla přece jen lepší filmy a tady se mně zdá, že to je hlavně o Judi Dench, od které ale už nějakou tu hereckou kvalitu samozřejmě očekávám. Plusem je určitě příběh samotný, který je podle skutečné události, ale například Padlé ženy se mně dostaly pod kůži rozhodně víc a tam se také čerpalo ze zkušeností žen, které v těchto klášterech žily.(23.2.2014)

  • ivishka
    ****

    Obsahuje SPOILERy! Padesát let na pochybách a stále naživu. Silná žena si zažila doslova peklo a přesto dokázala být natolik mírumilovná a rozdávat odpuštění na všechny strany. Docela mě zamrzelo to, že film neskončil jinak - více optimisticky nebo více žurnalisticky. Ráda poslouchám podobné hlášky jako: "...a všichni žili šťastným životem dál.." apod. Judi Dench byla opět skvělá v hlavní roli Philomeny a pro mě skoro neznámý herec Steve Coogan také dokázal potěšit svým výkonem. Jen mě zamrzela taková spousta let trápením obou stran (jak matky tak potomka), kteří se vlastně hledali, a se "našli". Zajímavé je, že celou tu dobu se Philoméně nedařilo najít syna, ale když se objevil novinář, který pracuje v nějakém bohatém super deníku, tak se najednou dějí věci a letí se do USA apod. Film ubíhal svižným tempem a měl co nabídnout. Bohužel pro mě v sobě neskrýval dostatek toho pravého ořechového, které mě v záchvěvu radosti nutí udělit plný počet bodů.(13.3.2014)

  • asinus
    ***

    Čtyři oscarové nominace pro sotva nadprůměrné háelpéčko? Hm. Starý pan režisér Stephen Frears (o pouhý rok a půl starší než mladík Scorsese) natočil předvídatelný a nijak zvlášť režijně vydařený snímek. K dispozici měl oceňovaný (ale jistě ne geniální) scénář podle předlohy reflektující skutečnou událost. Sílu příběhů o "padlých ženách" z Magdaleniných prádelen se nepodařilo patřičně prodat, dílo tak více stojí na podnětnosti dialogových výměn mezi Judi Dench a Stevem Cooganem. Je to dost na místo mezi devíti kandidáty filmu roku? Sotva. Stojí perspektivy chytráckého vládního exporadce a celoživotně vnitřně poznamenané prosté ženy za pozornost. Určitě ano.(1.4.2014)

  • - Ač byla část domácího videa vyrobena pro film, některé záběry a flahsbacky byly autentické záběry Martina. (fraktal)

  • - V některých vzpomínkových úsecích je možné spatřit skutečného syna Philomeny. (Nathanielmon)

  • - Když Martin (Steve Coogan) drží fotku Philomenina (Judi Dench) syna, v detailu je vidět místo jeho prstu prst samotné Philomeny, Tentýž záběr byl použit již dříve ve filmu. (fraktal)