Pozoruhodná cesta dvou velice odlišných lidí za tajemstvím, které bylo skryté půl století. Martin Sixmith (Steve Coogan) je bývalý zahraniční korespondent BBC, který přišel o práci. Shodou náhod se mu do rukou dostává možnost odhalit příběh, který by mohl být jeho životní reportáží. Jeho klientkou se stává sedmdesátiletá svérázná a osobitá irská dáma Philomena Lee (Judi Dench). V 50. letech jako náctiletá otěhotněla a porodila syna Anthonyho. Aby ho mohla vídat alespoň hodinu denně, žila a pracovala v klášteře pro „padlé ženy". Když byly Anthonymu 3 roky, byl Philomeně násilím odebrán, dán jeptiškami k adopci a poslán do Ameriky. Philomena strávila 50 let marným hledáním svého dítěte. Philomena a Martin se společně vydávají na neobyčejný výlet. Philomena je upřímná, bezprostřední paní, která bere lidi takové, jací jsou. Přes všechny životní strasti si stále zachovává optimismus a víru. Naproti tomu je Martin světaznalý, vzdělaný muž, který je zvyklý na společnost významných a bohatých lidí. Ztráta milované novinářské práce v politických sférách z něj udělala cynika. Při hledání Philomenina ztraceného syna se od sebe navzájem učí, konfrontují své rozdílné názory a jeden druhému otevírají nový a jiný pohled na život.(Bioscop)
Odlehčené drama anglického režiséra Stephena Frearse je adaptací knihy The Lost Child of Philomena Lee novináře a spisovatele Martina Sixsmitha. Ten je společně s titulní Philomenou ústřední postavou životopisného příběhu matky, marně hledající padesát let svého syna. Dítě bylo tehdy 15leté dívce odňato klášterním řádem a posláno na adopci do USA. 65letá žena se pak vypraví společně s Martinem na pouť do Ameriky, kde se mezi nimi v průběhu hledání vytvoří silné citové pouto.(MFF Cinema Mundi)
Martin Sixmith (Steve Coogan), bývalý zahraničný korešpondent BBC, ktorý prišiel o prácu v médiách aj politických kruhoch, náhodou objaví materiál, z ktorého by mohol spracovať životnú reportáž. Jeho klientkou sa stáva svojrázna sedemdesiatročná írska dáma Philomena Leeová (Judi Denchová). Otehotnela ako mladučká dievčina a v roku 1952 porodila syna Anthonyho. Aby ho mohla vídavať aspoň hodinu denne, žila a pracovala v kláštore pre "padlé ženy". Keď mal Anthony tri roky, Philomene ho násilím odobrali a poslali na adopciu do Ameriky. Philomena potom strávila celé polstoročie márnym hľadaním svojho dieťaťa. Philomena a Martin sa spoločne vydávajú na neobyčajný výlet do Spojených štátov, aby vypátrali Anthonyho osud. Philomena je úprimná, bezprostredná pani, ktorá berie ľudí takých, akí sú. Napriek životným strastiam si stále zachováva optimizmus a vieru. Naproti tomu je Martin svetaznalý vzdelaný muž, zvyknutý na spoločnosť významných a bohatých ľudí. Strata milovanej novinárskej práce v politických sférach z neho urobila cynika. Pri hľadaní Philomeninho syna sa od seba navzájom učia, konfrontujú svoje rozdielne názory a jeden druhému otvárajú nové pohľady na život.(TV JOJ)
Po tom, čo Philomena Lee otehotnela ako 15-ročná v Írsku r. 1952, ju jej matka posiela do kláštora Roscrea pre „padlé ženy". Keď má dieťa len niekoľko mesiacov, je odobraté na adopciu do Ameriky. Philomena strávi ďalších 50 rokov jeho márnym hľadaním. Potom stretne Martina Sixsmitha, životom unaveného, cynického novinára. Spolu sa vypravia do Ameriky na cestu, ktorá odhalí nielen pozoruhodný príbeh Philomeninho syna, ale taktiež silné puto, ktoré sa rozvinie medzi Philomenou a Martinom – prekvapivý vzťah, ktorý ich oboch hlboko zasiahne, ale je aj vtipný. Film je trpko-sladkou komédiou, pôsobivým rozprávaním o láske a strate a srdcervúcim príbehom, ktorý je vlastne oslavou života.(IFF Bratislava)
Philomena je film nakrútený podľa skutočnej udalosti, ktorý rozpráva príbeh írskej ženy Philomeny Lee (Judi Dench). Philomena vo svojom mladom veku počala nemanželského syna a keďže žila v kláštore, dieťa jej bolo násilím odobraté a dané na adopciu. Po mnohých rokoch sa Philomena rozhodne svojho syna nájsť a spoznať ho. Pomoc pri hľadaní jej poskytne šikovný novinár Martin Sixsmith (Steve Coogan).(Acrobat)
Skvělej film! A to hned od začátku. Judi Dench v roli matky hledající svého syna předvádí neopakovatelnej hereckej výkon. Ačkoliv nemám moc ráda britský filmy, tady mi atmosféra a prostředí naprosto sedlo. Moc se mi líbily vzpomínky hlavní hrdinky a používání záběrů ze starý kamery... Zkrátka rozhodně doporučuju - jde sice o drama, ale při několika hláškách se i zasmějete. Navíc příjemná délka hodina a půl zaručuje, že se nebudete nudit a koukat na hodinky.(19.1.2014)
Zločin, trest a odpustenie v rukách veľmi zdatného inscenátora, Stephena Frearsa, vďaka ktorému sa zo zdanlivo ružovoknižnicovej predlohy stal dojímavo ľudský a často láskavo vtipný príbeh, ktorého sila stavia na konfrontácii troch zdanlivo nespojiteľných tém: náboženstva, politiky a homosexuality. A na Judi Dench - ktorá je, opäť raz proste, JEDINEČNÁ.(6.5.2014)
Zatím nejsem o té čtyřce pevně přesvědčená, musím si nechat tenhle film chvilku uležet v hlavě a pak to buď nechám a nebo půjdu o jednu hvězdu dolů, protože mám pocit, že jsem na tohle téma viděla přece jen lepší filmy a tady se mně zdá, že to je hlavně o Judi Dench, od které ale už nějakou tu hereckou kvalitu samozřejmě očekávám. Plusem je určitě příběh samotný, který je podle skutečné události, ale například Padlé ženy se mně dostaly pod kůži rozhodně víc a tam se také čerpalo ze zkušeností žen, které v těchto klášterech žily.(23.2.2014)
Obsahuje SPOILERy! Padesát let na pochybách a stále naživu. Silná žena si zažila doslova peklo a přesto dokázala být natolik mírumilovná a rozdávat odpuštění na všechny strany. Docela mě zamrzelo to, že film neskončil jinak - více optimisticky nebo více žurnalisticky. Ráda poslouchám podobné hlášky jako: "...a všichni žili šťastným životem dál.." apod. Judi Dench byla opět skvělá v hlavní roli Philomeny a pro mě skoro neznámý herec Steve Coogan také dokázal potěšit svým výkonem. Jen mě zamrzela taková spousta let trápením obou stran (jak matky tak potomka), kteří se vlastně hledali, a se "našli". Zajímavé je, že celou tu dobu se Philoméně nedařilo najít syna, ale když se objevil novinář, který pracuje v nějakém bohatém super deníku, tak se najednou dějí věci a letí se do USA apod. Film ubíhal svižným tempem a měl co nabídnout. Bohužel pro mě v sobě neskrýval dostatek toho pravého ořechového, které mě v záchvěvu radosti nutí udělit plný počet bodů.(13.3.2014)
Čtyři oscarové nominace pro sotva nadprůměrné háelpéčko? Hm. Starý pan režisér Stephen Frears (o pouhý rok a půl starší než mladík Scorsese) natočil předvídatelný a nijak zvlášť režijně vydařený snímek. K dispozici měl oceňovaný (ale jistě ne geniální) scénář podle předlohy reflektující skutečnou událost. Sílu příběhů o "padlých ženách" z Magdaleniných prádelen se nepodařilo patřičně prodat, dílo tak více stojí na podnětnosti dialogových výměn mezi Judi Dench a Stevem Cooganem. Je to dost na místo mezi devíti kandidáty filmu roku? Sotva. Stojí perspektivy chytráckého vládního exporadce a celoživotně vnitřně poznamenané prosté ženy za pozornost. Určitě ano.(1.4.2014)
-
Ač byla část domácího videa vyrobena pro film, některé záběry a flahsbacky byly autentické záběry Martina.
(fraktal)
-
V některých vzpomínkových úsecích je možné spatřit skutečného syna Philomeny.
(Nathanielmon)
-
Když Martin (Steve Coogan) drží fotku Philomenina (Judi Dench) syna, v detailu je vidět místo jeho prstu prst samotné Philomeny, Tentýž záběr byl použit již dříve ve filmu.
(fraktal)
Jufonka
Skvělej film! A to hned od začátku. Judi Dench v roli matky hledající svého syna předvádí neopakovatelnej hereckej výkon. Ačkoliv nemám moc ráda britský filmy, tady mi atmosféra a prostředí naprosto sedlo. Moc se mi líbily vzpomínky hlavní hrdinky a používání záběrů ze starý kamery... Zkrátka rozhodně doporučuju - jde sice o drama, ale při několika hláškách se i zasmějete. Navíc příjemná délka hodina a půl zaručuje, že se nebudete nudit a koukat na hodinky.(19.1.2014)
jhrasko
Zločin, trest a odpustenie v rukách veľmi zdatného inscenátora, Stephena Frearsa, vďaka ktorému sa zo zdanlivo ružovoknižnicovej predlohy stal dojímavo ľudský a často láskavo vtipný príbeh, ktorého sila stavia na konfrontácii troch zdanlivo nespojiteľných tém: náboženstva, politiky a homosexuality. A na Judi Dench - ktorá je, opäť raz proste, JEDINEČNÁ.(6.5.2014)
emma53
Zatím nejsem o té čtyřce pevně přesvědčená, musím si nechat tenhle film chvilku uležet v hlavě a pak to buď nechám a nebo půjdu o jednu hvězdu dolů, protože mám pocit, že jsem na tohle téma viděla přece jen lepší filmy a tady se mně zdá, že to je hlavně o Judi Dench, od které ale už nějakou tu hereckou kvalitu samozřejmě očekávám. Plusem je určitě příběh samotný, který je podle skutečné události, ale například Padlé ženy se mně dostaly pod kůži rozhodně víc a tam se také čerpalo ze zkušeností žen, které v těchto klášterech žily.(23.2.2014)
ivishka
Obsahuje SPOILERy! Padesát let na pochybách a stále naživu. Silná žena si zažila doslova peklo a přesto dokázala být natolik mírumilovná a rozdávat odpuštění na všechny strany. Docela mě zamrzelo to, že film neskončil jinak - více optimisticky nebo více žurnalisticky. Ráda poslouchám podobné hlášky jako: "...a všichni žili šťastným životem dál.." apod. Judi Dench byla opět skvělá v hlavní roli Philomeny a pro mě skoro neznámý herec Steve Coogan také dokázal potěšit svým výkonem. Jen mě zamrzela taková spousta let trápením obou stran (jak matky tak potomka), kteří se vlastně hledali, a se "našli". Zajímavé je, že celou tu dobu se Philoméně nedařilo najít syna, ale když se objevil novinář, který pracuje v nějakém bohatém super deníku, tak se najednou dějí věci a letí se do USA apod. Film ubíhal svižným tempem a měl co nabídnout. Bohužel pro mě v sobě neskrýval dostatek toho pravého ořechového, které mě v záchvěvu radosti nutí udělit plný počet bodů.(13.3.2014)
asinus
Čtyři oscarové nominace pro sotva nadprůměrné háelpéčko? Hm. Starý pan režisér Stephen Frears (o pouhý rok a půl starší než mladík Scorsese) natočil předvídatelný a nijak zvlášť režijně vydařený snímek. K dispozici měl oceňovaný (ale jistě ne geniální) scénář podle předlohy reflektující skutečnou událost. Sílu příběhů o "padlých ženách" z Magdaleniných prádelen se nepodařilo patřičně prodat, dílo tak více stojí na podnětnosti dialogových výměn mezi Judi Dench a Stevem Cooganem. Je to dost na místo mezi devíti kandidáty filmu roku? Sotva. Stojí perspektivy chytráckého vládního exporadce a celoživotně vnitřně poznamenané prosté ženy za pozornost. Určitě ano.(1.4.2014)