Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flego
    ****

    Divák sa veľmi rýchlo dostane do príbehu, otázkou zostáva ďaľší vývoj. Spoluscenárista a herec Steve Coogan však nič neponechal na náhodu a dokázal vykresliť pekný, ľudský príbeh nešťastnej ženy, matky, ktorá v minulosti prišla o dieťa. Nehľadajte žiadnu melodrámu, film je oslobodený od všetkých nánosov a zbytočného pátosu a veľkú zásluhu na tom má okrem scenára aj civilný výkon Judi Denchovej.(23.2.2014)

  • asinus
    ***

    Čtyři oscarové nominace pro sotva nadprůměrné háelpéčko? Hm. Starý pan režisér Stephen Frears (o pouhý rok a půl starší než mladík Scorsese) natočil předvídatelný a nijak zvlášť režijně vydařený snímek. K dispozici měl oceňovaný (ale jistě ne geniální) scénář podle předlohy reflektující skutečnou událost. Sílu příběhů o "padlých ženách" z Magdaleniných prádelen se nepodařilo patřičně prodat, dílo tak více stojí na podnětnosti dialogových výměn mezi Judi Dench a Stevem Cooganem. Je to dost na místo mezi devíti kandidáty filmu roku? Sotva. Stojí perspektivy chytráckého vládního exporadce a celoživotně vnitřně poznamenané prosté ženy za pozornost. Určitě ano.(1.4.2014)

  • Dont
    ****

    Paradoxně mě tentokrát více zaujal Steve Coogan, ale nebylo to proto, že by Judi Dench hrála špatně, to v žádném případě, hraje jako vždy skvěle, jenže její role mě nezaujala tolik jako pragmatický novinář v podání Steva Coogana. Příběh je velice silný, nicméně se nemůžu ubránit dojmu, že se z toho dalo dostat mnohem více. Srovnám to schválně se snímkem Zachraňte pana Bankse, který tak inspirujícím příběhem rozhodně nedisponoval, ale vytěžil z něj naprosté maximum. Proto mi nevadilo se na něj podívat s ženou ještě jednou, Philomenu podruhé v dohledné době vidět netoužím. Hodně slabé čtyři hvězdy, ale pořád ještě čtyři.(6.3.2014)

  • emma53
    ***

    Zatím nejsem o té čtyřce pevně přesvědčená, musím si nechat tenhle film chvilku uležet v hlavě a pak to buď nechám a nebo půjdu o jednu hvězdu dolů, protože mám pocit, že jsem na tohle téma viděla přece jen lepší filmy a tady se mně zdá, že to je hlavně o Judi Dench, od které ale už nějakou tu hereckou kvalitu samozřejmě očekávám. Plusem je určitě příběh samotný, který je podle skutečné události, ale například Padlé ženy se mně dostaly pod kůži rozhodně víc a tam se také čerpalo ze zkušeností žen, které v těchto klášterech žily.(23.2.2014)

  • lamps
    ****

    Nenásilné morální popichování, které sice vyžaduje vážnost a notnou dávku divácké empatie, avšak v suchém britském podání vyznívá minimálně stejně kouzelně a pozitivně, jako kdyby režii zastoupil Richard Curtis a hlavní roli si střihl Bill Nighy. Steve Coogan je výtečný ve své poloze novináře na rozcestí mezi pragmatickou prací a osobním životem, zatímco Judi Dench rozdává radost nejen svým krásným herectvím, ale i veselou aurou a vtipným nadhledem, jaké její postava většinou vyzařuje. A společně s emocionálně pestrou zápletkou, příjemným soundtrackem a zkušenou režií úspěšného anglického veterána to vše dává dohromady velmi povedený snímek, který na letošních oscarových listinách nedělá vůbec žádnou ostudu (což ostatně nebývá zdaleka zvykem).. 75%(1.3.2014)

  • - Natáčení probíhalo v Severním Irsku na hradě Shirburn, v Londýně nebo v Potomacu ve státě Maryland v USA. (Terva)

  • - Ve skutečnosti se Martin Sixmith (Steve Coogan) nemohl s Philomenou Lee (Judi Dench) setkat, protože mezi jeho pátráním a smrtí dotyčné uplynulo skoro deset let. (Terva)

  • - Po natočení snímku katolická církev nařkla filmaře ze záměrného vyvolávání nenávisti. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace