Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ****

    Hledání ztraceného syna a hlubokého lidského příběhu ve filmu, který se sám moc nesnaží být něčím víc než hlubokým lidským příběhem. Pokud ale má být nějaké drama milé a dojemné, pak nechť je milé a dojemné stejně nepodbízivě jako Philomena. Dvojice scenáristů nepodlehla pokušení zredukovat nejednoznačný příběh na emocionální porno v duchu Pošty pro tebe. Navzdory upřednostnění citů před širšími sociokulturními kontexty nabízejí víc než jen hrst jasně čitelných pravd, měnících Philomenu v pasivní oběť a církev v ďábelskou instituci. Filmu vedle nečernobílé fikcionalizace reálných osob hodně prospívá smysl pro humor. Dialogy přesně odměřeným dávkováním humoru chrání vyprávění před akademickou suchopárností a významně odlehčují smrtící artovou trojkombinaci nábožentví-politika-homosexualita. Zásluhou herců můžeme zároveň - podobně jako nedávno v Rivalech - soucítit najednou s dvojicí postav, jejichž povahy a světonázory jsou zcela odlišné. Zatímco hladké přechody mezi dramatem investigativním a intimním obstarává Frears, přepínání mezi sentimentálním (Philomena) a cynickým (Sixsmith) rámováním příběhu je v naši režii (třebaže hlediska obou samozvaných detektivů jsou ve finále dle očekávání sladěna). Philomena si otevřeně říká o přízeň diváků, ale v rámci hřejivých filmů pro všechny věkové kategorie si přes svůj populismus zachovává důstojnost, jaká je k vidění čím dál vzácněji. 75%(6.3.2014)

  • dr.fish
    ****

    Není to žádné mysteriózní odkrývání tajemství, ale normální pátrání po ztraceném synovi. Philomena ve stáří pátrá, aby si vyřešila svůj největší životní přešlap, nehledá viníky, jen odpuštění. Vedle ní novinář na vrcholu kariéry, který chce napsat článek, story, hledající ale především sám sebe. Osud spojí jejich cesty, asi ne náhodou, aby se po chvíli rozešli opět každý svou cestou. Judi Dench i Steve Coogan dokázali této téměř telenovele vdechnout život a udělat z ní poměrně zajímavý film. 70%(11.1.2015)

  • Fr
    ***

    ,,TISÍCE DALŠÍCH ADOPTOVANÝCH IRSKÝCH DĚTÍ A "POSKVRNĚNÝCH" MATEK SE SNAŽÍ VZÁJEMNĚ NAJÍT…“ /// Dramatický drama o hledání potomka. Po padesáti letech. Sympatická role pro Judi Dench a zajímavej příběh. Nejde tady ani tak vo klášter, jako vo systém a tlačit na pilu má pátrání po stopách beznohých. Taková Pošta pro tebe. Tam prej taky hledaj … Příběh je dojemnej, tak, jak jen může zjišťování skutečností a pátrání matky po synovi bejt. Útok na lidský city a pudy jistě povede k vyššímu hodnocení, ale bude to stačit? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu ,,The Lost Child of Philomena Lee“, kterou v roce 2009 napsal Martin Sixsmith, jsem nečetl. 2.) Vzpomínám na svoje dětství v klášteře. 3.) Thx za titule ,,Charel“ a ,,M@rty“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne(26.2.2014)

  • Aleee89
    ***

    Zajímavé vztahové drama o odkrytí hrůzných zločinů minulosti a nejednoho tajemství. Britský původ je znát, není to laciné a prvoplánově slzopudné. Judi Dench mám ráda a její postavu jsem si oblíbila taktéž. Ona jednoduchost, akademičnost a spíše strohost však má za následek to, že se tento snímek místy jeví odtažitý. Věčné dilema - ždímat emoce za cenu toho, že to bude přes čáru, nebo vše natočit střízlivě a riskovat, že si snímek nenajde cestu k divákově srdci? Philomena je dobrý film, ale emocionálně mě nezasáhla.(12.6.2014)

  • kaylin
    ****

    Zase jsem nevěděl, co od filmu čekat, snad jen skvělý výkon od Judi Dench. Ten se samozřejmě konal, ale k tomu se ještě přidal zajímavý scénář. Opět jedna ukázka toho, že filmy podle skutečné události nemusí být vůbec nudné. Chce to jen je točit s citem a trochu mírnit ty emoce, které v nich jsou. V případě snímku "Philomena" se to povedlo a já jsem si tuhle smutnou, a přesto místy vtipnou cestu za pravdou užil. Co všechno asi dokážeme odpustit?(24.2.2014)

  • - Po natočení snímku katolická církev nařkla filmaře ze záměrného vyvolávání nenávisti. (Terva)

  • - Ač byla část domácího videa vyrobena pro film, některé záběry a flahsbacky byly autentické záběry Martina. (fraktal)

  • - Když Martin (Steve Coogan) drží fotku Philomenina (Judi Dench) syna, v detailu je vidět místo jeho prstu prst samotné Philomeny, Tentýž záběr byl použit již dříve ve filmu. (fraktal)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace