poster

Ex Machina

  • Velká Británie

    Ex Machina

  • Slovensko

    Ex Machina

  • Slovensko

    Umelá inteligencia

  • Austrálie

    Ex Machina

Drama / Mysteriózní / Sci-Fi

Velká Británie, 2014, 108 min

Režie:

Alex Garland

Scénář:

Alex Garland

Kamera:

Rob Hardy

Střih:

Mark Day

Scénografie:

Mark Digby

Kostýmy:

Sammy Sheldon
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ampi
    ****

    Možná proto, že film byl o umělé inteligenci, tak byl přílišně umělé natahován. Ani pár kvalitních myšlenek, pěkný dialogový humor a příjemné herecké obsazení v čele s Alicii Vikander a Domhnallem Gleesonem tento fakt nezachrání. Ale během polárního dne (ano to bylo tolik denního světla) odehrál příjemný děj pro mne s atraktivním tématem a Turingovým testem (UI aka Eugen Gootsman z Oděsy jim prošel) a dokonce i Turingovým textem (možná to bylo úmyslně a nebyl to chyba titulkářů) protože zde Turingův test nebyl úplně Turingovým testem). Přijemná čsfd projekce.(29.4.2015)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Náběh na budoucí Sci-Fi klasiku. Krásně intrikářský, znepokojivý, nepředvídatelný a v závěru i slušně napínavý inteligentní thriller, který poslední půl hodinu tasí slušné zvraty, byť ten závěrečný jsem už vyčetl, ale pořád mám pozitivní dojem. Film má sice pomalejší tempo, ale divákovu pozornost láká i na velmi působivé interiéry a slušný soundtrack, občas až hororově laděný. Škoda, že v závěru se nepřitlačilo na pilu o minimálně dva stupně výše, tehdy bych uvažoval i o pěti hvězdí, přesto slušný hypnotický zážitek z kina. 80%(8.5.2015)

  • Morien
    *

    Alex Garland napsal dva z mých nejmilejších filmových scénářů (28 dní poté a Sunshine), takže jsem se proklatě těšila, až pod jeho taktovkou uvidím Domhnalla Gleesona a možná i Oscara Isaaca brečet. Nakonec jsem to byla já, kdo brečel, a byly to hořké slzy. Některé jeho charakteristické postupy tam vidím, například vím, že mu není cizí podvratné zavádění určitého žánru jako by naoko, aby se ve výsledku film zvrtl v něco jiného (a je to můj jeho oblíbený postup), ale tady se děj rozvolňuje natolik, že celý film přestává fungovat a jeho emocionální dopad na mě je nula nula nic. Dál mi tam extrémně chybí hudba Johna Murphyho (který skládal soundtrack k oběma prve zmíněným filmům), nebo alespoň trochu podvratnější práce se stávajícím hudebním doprovodem, protože její současné využití je strašně moc předvídatelné na film, který se snaží být celou dobu jeden krok před divákem. Všechno nakonec leží na postavách a ty jsou tak NEŽIVÉ, že jediné vzrušení vyvolá, když se na plátně na chvíli objeví zelený les nebo krásný vodopád.(28.4.2017)

  • Xmilden
    ****

    Skoro vždy když už si člověk myslí že jej nemůže v rámci sci-fi nic překvapit, se najde někdo kdo se vytasí s pořádně nosnou myšlenkou a výsledkem je film, ke kterému stojí za to se stále vracet. A když už záporáka, tak rovnou jednoho z nejpovolanějších. Oscar je prostě démon. Raději nechci nic prozrazovat a hrát si na machra. Film mě hlavně ke konci několikrát slušně překvapil. 80%(22.5.2015)

  • TeeAge
    ****

    || Scenár: Alex Garland | Hudba: Ben Salisbury, Geoff Barrow | Distribúcia: A24 Films | Štúdio: DNA Films, Film4, Scott Rudin Productions | Rozpočet: 11 miliónov € | Tržby: 15,7 milióna $ | Ocenenia: Gérard FF - Cena poroty || Ex Machina nepovie veľa, a preto by bol akýkoľvek komentár prezraďujúci. Nejde v ňom však ani veľmi o to, čo chce povedať (bolo to povedané už viackrát, najkvalitnejšie v britskom seriálu "Black Mirror"), ale o to, AKO. Film, po ktorom budete premýšlať, či je dobré mať z roku na rok inteligentnejšiu domácnosť... 85% | Atlas Praha, 28.4.2015 |(28.4.2015)

  • - Když psal Alex Garland roli Caleba, od začátku si do ní představoval Domhnalla Gleesona. Znají se z předchozí spolupráce na filmu Dredd (2012). (honzii)

  • - Když si Caleb (Domhnall Gleeson) sedne k počítači, začne programovat algoritmus na vyhledávání prvočísel, známý pod názvem Eratosthenovo síto. Kód ve filmu by vyhledal kombinaci 9780199226559, což je ISBN kód pro knihu "Embodiment and the Inner Life: Cognition and Consciousness in the Space of Possible Minds" od Murray Shanahana o historii umělé inteligence. (KidWithGun)

  • - V momentě, kdy si Ava (Alicia Vikander) obleče bílé šaty, můžeme vidět, jak prochází okolo svatebního portrétu Margaret Stonborough-Wittgenstein od Gustava Klimta, na kterém má na sobě taktéž bílé šaty. Jde o sestru Ludwiga Wittgensteina, jednoho z nejvlivnějších filosofů 20. století a autora knihy „The Blue Book“, podle níž se jmenuje Nathanova společnost. (JendaT)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace