Režie:
Juraj NvotaKamera:
Jan MalířHudba:
Ľubica ČekovskáHrají:
Táňa Pauhofová, Ondřej Vetchý, Milan Mikulčík, Anna Šišková, Július Satinský, Csongor Kassai, Lukáš Latinák, Ady Hajdu, Szidi Tobias, Zuzana Kanócz (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tatiana Pauhofová a Ondřej Vetchý v slovensko-českém koprodukčním filmu o pokušení, tajemství i bezradnosti lásky, situovaném do třicátých let minulého století. Téma pokušení a věčné bezradnosti v hledání lásky objevuje scenáristka Scarlett Čanakyová a režisér Juraj Nvota v osudech českého notáře a jeho dcery na malém slovenském městečku v třicátých letech minulého století. Jemná a ironická analýza lidských citů a nesplněných přání zrcadlí až překvapivě aktuálně současné citové bariéry, hroucení konvencí i touhu po pevných hodnotách v lidských vztazích.
Poklidné plynutí života místní smetánky maloměstské společnosti, jejíž součástí je český notář, lékař, ředitel obecné školy, učitel, pan správce a jeho manželka, naruší náhlý příjezd dosud utajované dcery pana notáře, Valentiny. Notář nejprve donutí svého přítele, aby se prohlásil za Valentinina otce, nechce si pokazit reputaci. Sám má život komplikovaný, plný lehkomyslných pletek se dvěma ženami. Vlivem dívčina působení však poprvé v životě prochází zmatky pocitů, kterým ani sám jako pravý starý mládenec nerozumí. S jeho proměnou se vychyluje i dosavadní propletenec milostných vztahů a nadějí. I nezralá Valentina prožívá bouřlivé období ve svém citovém životě. Sled absurdních nedorozumění, vznikajících ze zbytečné lži a přetvářky, strachu o vlastní důstojnost, vedou až ke komickému, grotesknímu konfliktu...
(Česká televize)
Recenze (50)
"Film poněkud vzdáleně připomíná svým pomalým rozvíjením děje a důrazem na vizuální stránku Rozmarné léto. Bohužel bez veškerého moudrého nadhledu, poetiky a jistých prvků, jež z podobně umíchaného koktejlu dělají velký biják a umělecké dílo. Scénář nedávné absolventky VŠMU Scarlett Čanákyové a…"
"Kruté radosti hovoria o všedných, ale i absurdných a krutých momentoch. Hovoria o momentoch, ktoré sa stávajú. O otcovi, ktorý sa otcom necíti. O ženách, ktoré kolujú medzi mužmi, o čakaní na dieťa a o fuknutí do ucha. Ospalá dedinka sa príchodom nežiadúcej osoby pomaly, ale isto vymyká zo…" více
"Podobné typy filmů z větší části nestojí ani tak na ději, jenž bývá rozvájen jen postupně, ale na vykreslení atmosféry, vztahů a charakterů. Zde však najdeme největší zádrhel filmu. Postavy ve filmu prostě jenom existují - nevíte nic o jejich minulosti, současných problémech (vyjma těch milostných)…"