poster

Macbeth

  • Velká Británie

    Macbeth

  • Slovensko

    Macbeth

Drama / Válečný

Velká Británie / Francie / USA, 2015, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Big Bear
    ****

    Kurzlův Macbeth, to je středověk. Hustej, depresivní, špinavej...Prostě středověk jak má být. Nikde neběhají žádní princové ve fialových legínách jak známe z amerických produkcí... Fassbender fantasticky podal krále zžíraného výčitkami, který musí kupit zločin na zločin, aby nalezl klid a přitom ví, že se vše vraždami jen zhorší, že jeho duši už získal ďábel... Tohle jsou role pro něj, a ne nějací Xmeni... Ďábel získal jeho duši už ve chvíli kdy poslechl svoji ženu toužící po moci a vykonal vraždu. Prakticky ihned po ní ví, že se stal králem, že dosáhl všeho čeho chtěl, ale zároveň ví, že od nyní má život zkažený a že už se nikdy nebude radovat. Macbeth je zkrátka o tom, jak výčitky svědomí dokáží rozežrat neporazitelného čestného a uznávaného válečníka stejně jako rez ocelového obrněnce vrstvičku po vrstvě... Jak se z hrdiny může stát nenáviděný tyran. Filmaři si dali práci s lokacemi a vybrané exteriéry kdesi ve Skotsku byly prostě pastvou pro oči. I výběr herců mi sedl, prostě paráda. Pokud měl Macbeth volně navázat na seriál V kruhu koruny, pak se dílo skvěle podařilo. Haňte si to jak chcete, já dávám za 4 bodnutí dýkou. * * * *(1.6.2016)

  • Rob Roy
    ****

    Moje hodnocení se s nejvyšší pravděpodobností nezmění, nicméně potřebuji a chci vidět Macbetha ještě jednou. Nečekal jsem, že mi ty krásné věty bude dělat až takové problémy vstřebávat (jeden z filmů, kde bych bez titulků nerozuměl vůbec). Až takovou divadelnost v hereckém projevu jsem nečekal a chci si napodruhé - již připravený - potvrdit, jak moc mě baví/nebaví. Navíc jsem byl unavený a tohle není film, který by vás probudil. I tak od včerejší projekci na atmosféru filmu nemůžu přestat myslet, úvodní bojová scéna vám napne svaly na celém těle a přibije k sedačce, Arkapaw ve spojení s úžasnou hudbou (doufám, že nebude na různých výročních oceněních úplně odignorována ve prospěch zavedených jmen, tohle není žádná bratrská protekce, teď už věřím, že Jed by klidně mohl skládat i blockbuster) uvrhne do syrového středověku a thén Cawdoru a Glamisu vám to odpřednáší. A jděte na plátno, povinnost. Assassins Creed asi můj nejočekávanější blockbuster nyní, s desítkami milionů a stejným týmem udělá Kurzel veliký věci.(12.11.2015)

  • Anderton
    ***

    Stalo sa to, čoho som sa obával. Áno, je to tak, je to Macbeth na plátne. Čiže Macbeth rozprávaný rečou divadelnou, čo sa týka dialógov, a rečou filmovou, čo sa týka vizuálu. No a mne tento dvojí prístup nesedí. Ten vizuál je nie nepodobný Scottovmu patetickému a ultraprefiltrovanému prístupu v Kráľovstve nebeskom, lenže ten doprevádzalo slovo relatívne prirodzene hovorené. Tu tomu tak nie je, sledujeme divadelné herecké prejavy. K tomu epické zábery škótskej prírody a postupom času, ako pribúda krvi na rukách Macbethových, tak sa farbí do červena aj škótska obloha. Pátos kvapká z plátna jedna radosť, až ho nerozoznať od depresívnej atmosféry. Pri sledovaní Wellesovej adaptácie som si hovoril, že raz by som si len tak pozrel nejakú súčasnú verziu, kde by som sa mohol pokochať záverečným desaťtisícovým nájazdom anglickej armády. Kurzel nám takýto ústupok mainstreamu nedopraje, ale skutočný zmysel tohtoročnej aktualizácie mi jeho film nedokázal. Alebo ako hovorí Robo Roth, načo si dokazovať, že niečo, čo funguje na divadelných doskách, bude fungovať aj na plátne. Jedine že by Macbeth odrážal súčasnú politickú situáciu vo svete, ale na nič som neprišiel. 70%(30.11.2015)

  • Lima
    ****

    Sociopati typu verbala (mnohočetný živočišný druh mezi námi) samozřejmě tohle neocení, tohle je pouze pro citlivé lidi, kteří dokáží ocenit celuloidovou řeč zvanou film, která vás zavede do časů, kdy se ještě vyprávělo obrazy a nedělaly se umělecké kompromisy. Skromná výprava je tu naopak trumfem, tady se nehraje na mnohočetné davy a rozmáchlou produkci, ale na kompozice a at-mo-sfé-ru. V tomhle ohledu jsem si fantasticky užil zejména první polovinu, do momentu, kdy je Macbeth jmenován králem. Vizuální stránka filmu je tak jedinečná, že je vlastně úplně jedno, jestli předlohu napsal Shakespeare, nebo jiný divadelní titán. Jsem teď fakt upřímně zvědavý na ´Assassins Creed´, protože Kurzelův filmový jazyk je úplně neslučitelný s herní poetikou assassína, který běhá po střechách a skáče do kupek sena.(8.6.2016)

  • mortak
    ****

    Chladná intelektuální úvaha nad Shakespearovým Macbethem, která ořezává divadelní text na minimum, a snaží se ho plně nahradit kamerou a střihem. Tak filmový Shakespeare tu snad ještě nebyl. Bohužel veškeré emoce, které najdete na divadle, tady mizí pod psychoanalytickým rozkrýváním motivací. Proč lady Macbeth jedná tak a tak, nevyčtete z kamenného obličeje Marion Cotillard, ani nevycítíte z jejího monotónního šeptání. Režisér ji vede jako prázdnou loutku a říká nám, tohle udělala proto a tohle zase proto. Macbeth sám je sfinga se stejným údělem - loutka v rukách režiséra. I tak ale čtyři hvězdy - dát Shakespearovi filmový drive a přitom ho nezničit, to zaslouží úctu.(21.11.2017)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace