Reklama

Reklama

Transformers: Poslední rytíř

  • USA Transformers: The Last Knight (více)
Trailer 6

Obsahy(1)

Automechanik Cade Yeager (Mark Wahlberg) má s Transformery bohaté zkušenosti a válce navzdory se spojí s „nepřítelem" Bumblebeem. Jejich společným cílem je nalezení důvodu, proč se Transformers po staletí vracejí na Zemi. Odpověď na tuhle otázku jim může dát významný historik a asi největší teoretický znalec Transformers Edmund Burton (Anthony Hopkins), který věří, že právě v minulosti lze najít klíč k ukončení války a záchraně lidstva. Velmi nesourodou skupinku doplňují ještě krásná oxfordská profesorka (Laura Haddock) a osiřelá puberťačka Izabella (Isabela Moner), která toho na svůj věk zažila s Transformery až příliš. Je i filmové diváky čeká příběh, který se odehrává v časoprostoru několika set let, na několika kontinentech. Dozví se, k čemu doopravdy sloužily kameny ve Stonehenge, a možná nakonec naleznou i ztraceného Optima Prima. (Cinemart)

(více)

Videa (32)

Trailer 6

Recenze (628)

Hitman_47 

všechny recenze uživatele

Milovníci bezmyšlenkovité - epické - v podstatě nepřerušované akce si budou chrochtat blahem. Je opravdu neuvěřitelné, že i v dnešní době někdo dokáže předvést ve 150 minutové stopáži 120 minut akce a 30 minut zbytečných dialogů a nelogického děje ... ale koho to zajímá?. Bayhem at its best ! A pokud jste na filmu ještě nebyli a čtete čirou náhodou tento koment, tak možná menší hint: Pokud očekáváte shakespearovské drama od filmu, který je založen na hračkách robotů, kteří se mění na auta ..... tak tento film ignorujte .... ju? ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Vážně nevím, co tu hulíte.“ Přesně tohle mi chybělo v Králi Artušovi od Guye Ritchieho – tříhlavý robodrak! Michael Bay nikdy neznal míru, nectil vyprávěcí logiku a nerespektoval hranice dobrého vkusu, ale teprve v Posledním rytíři se jim ostentativně vysmívá. Jen vzácně se však imbecilitu svých nápadů snaží maskovat sebeparodickým přeháněním a pomrkáváním na diváka. Nestačí mu ukázat opilého středověkého kouzelníka. Musí jej nechat pronést něco ve smyslu „jsem pod parou“ a pořádně si přihnout z lahve. Jedním z mála náznaků sebeuvědomělosti je Cadeova poznámka o striptýzových šatech Viviane Wembly (jméno jak z Mooreových bondovek), držitelky tří akademických titulů s dokonalými tělesnými proporcemi, která je po většinu filmu snímána/oděná tak, abychom si všímali jejích nohou, zadku nebo poprsí (objekty podobné fetišizace jsou tradičně také drahá sportovní auta). ___ Základem scénáře byl zřejmě záznam rozhovoru party teenagerů o tom, co všechno by chtěli vidět ve svém vysněném filmu. Aktualizace artušovského mýtu s robotickými rytíři? OK. Hodinky, které zabily Hitlera? Proč ne. Dinoboti chrlící oheň a zvracející policejní auta? Máte je mít. Anthony Hopkins chovající se jako puberťák? Jasná věc. Literární patvar byl následně svěřen hyperaktivnímu dítěti jménem Michael Bay, kterému dělá dost velký problém udržet myšlenku a zachovat kauzalitu mezi jednotlivými scénami, natož napříč dvě a půl hodiny dlouhým vyprávěním. Byť jsem si během celého filmu svědomitě dělal poznámky a věnoval maximální pozornost, tomu, co postavy říkají a dělají, nedokážu hodinu (natož den) po projekci rekonstruovat fabuli tak, aby v ní nebyla hromada logických děr a nezůstala řada nezodpovězených otázek typu „jak se postava X dostala z bodu A do bodu B“, „jakou roli ve vyprávění hrály postavy Y a Z“, „na základě čeho někdo předpokládal, že se někdo jiný zachová zrovna tímhle způsobem“. Fakt nevím, co ve filmu dělal John Turturro a teenagerka s robotem nápadně připomínajícím Vall-Iho a proč se Transformer jménem Hot Rod snažil mluvit s legračním francouzským přízvukem (když tedy pomineme, že Bayovi zřejmě přijdou vtipné národnostní, etnické a genderové stereotypy). Předpokládám, že to nevěděli ani tvůrci, spoléhající, že si cílová divácká skupina (do patnácti let) podobné otázky klást nebude. ___ Zároveň jsem si ale po celou dobu říkal, že Michael Bay třeba předběhl dobu a natočil avantgardní masterpiece, technicky nejvypiplanější dadaistickou hříčku historie, kterou budou diváci za pár desetiletí obdivovat stejně, jak dnes žasneme nad Mužem s kinoaparátem. Pokud totiž Poslední rytíř dokáže kromě pocitu otupělosti a intelektuální prohry (protože jste neuspěli ve snaze najít v něm nějaký smysl a řád) vyvolat ještě něco, tak úžas nad tím, jak od první do poslední minuty (alespoň ve 3D a v IMAXu) vypadá. Stále platí, že málokdo umí režírovat tak epické, přehledné a dechberoucí 3D akční scény jako Michael Bay, který už se ani neobtěžuje brát ohledy na příběh. Proč taky. Příběh je mrtvý, ať žije kinematografie (ryze neintelektuálních) atrakcí! Bylo to ohromující, bavil jsem se královsky, ale kdybych to měl vidět znovu, exploduje mi hlava. 60% () (méně) (více)

Reklama

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Digitální Bayfest. Každý záběr se hodí jako tapeta na plochu. Tony Hopkins v cool zpomalovačce kráčí ke Stonehenge vymasit Megatrona, kovový drak chrlí oheň, Bumblebe krosí nácky, Optimus seká hlavy atp. Vizuální žranice od začátku do konce. Jenže je tak vyčerpávající to sledovat. Není se čeho chytnout, dějová linka není čitelná. Skáčeme od postavě k postavě. Herci odříkávají své repliky a divák z toho nic nemá. Finále je asi největší nářez co v Transformerech byl, ale dojet k němu je sakra náročné. I ty animáky před třiceti lety dávaly větší smysl. Jablonského hudba ovšem famózní. Dal si záležet. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

151 minut. Z toho nějakých šedesát minut by mohlo jít okamžitě pryč. A ten zbytek osekat. A nechat jen finále. A klidně vyhodit i to… Pátí Transformeři jsou docela utrpení a bolelo koukat se na ně. Michael Bay sice předvádí v akci víceméně to, co od něj člověk čeká, jinak jde ale o docela schizofrenní podívanou. V jeden moment se tváří jako film pro děti. potom dostaneme velkou military sci-fi, následuje teenagerská komedie, kde je místo Stifflera Anthony Hopkins, a pak se tam chvilku řežou roboti. Bayhem funguje správně. Jestli vás bavil dřív, bude vás bavit i tentokrát, bohužel Transformeři ztrácí na všech ostatních frontách. Postavy nezaujmou, humor je křečovitý, děj se pohybuje podivně skokově, takže většinu času jsem neměl nejmenší tušení, co se na plátně odehrává a jestli jsou Mark Wahlberg a Josh Duhamel už kámoši, nebo pořád protivníci. A že bych si zapamatoval něco pozitivního z těch dvou a půl hodin, fakt říct nemůžu. Největší dojem na mě tak nakonec udělala úvodní hodina, která se ani nepokouší předstírat, že by měla jiný účel než představit co nejvíc roztomilých robůtků, kteří vezmou útokem hračkářství. Tenhle cynický a pragmatický přístup si zaslouží respekt. ()

boshke odpad!

všechny recenze uživatele

Zahleděnost do sebe sama pana Michaela Baye, člověka s úchylným fetišem na infantilně se chovající kov a životním mottem "Nevadí mi, že odborná veřejnost označuje moje filmy za sračky, protože točit sračky mne prostě baví a plebs na ně chodí", je až neuvěřitelná. Na jeho nový "opus" mne přivedla zřejmě hlavně má naivita. Naivita, že když se poslední přírůstky sérií F&F a té o tom věčně ožralém, zmalovaném pirátovi, ač je též považuji za myslícího člověka nehodné, nad všechna očekávání (relativně) povedly, mohla by motyka vystřelit i v případě páně Baye. Což o to, vystřelila. Ale přímo mně do ksichtu... Těžko říci, kdo či co je vlastně cílovkou. Vzhledem k úrovni humoru to nemůže být nikdo nad patnáct let věku bez alespoň částečné lobotomie. Vzhledem k tomu, že dívčí části osazenstva tam chybí nějaký náctiletý, načesaný Vojta Kotek, tak nám zbývají chlapci v předpubertálním věku. Tuto teorii lze opřít i o přítomnost Isabely Moner, jež nemá ve filmu absolutně žádné opodstatnění, snad krom přivození prvních mokrých snů výše zmíněných (pro ty méně chápavé je tato pubertální pseudobohyně hned v úvodů obdivována partičkou obtloustlých / geekoidních outsiderů)... Nad scénářem se ani zastavovat nebudu, jen bych snad poznamenal, že na film, jehož hlavní devízou má být akce, je jí tu pohříchu málo, neb je třeba hlavně filosofovat o historii lidstva (inspirace Covenantem?) a transformeří roli v ní, a že Hopkins asi začíná silně senilnět / dementnět, když vzal roli v něčem takovém... Myslím, že kdyby se Transformeři přestali brát tak zasraně vážně, jak se to třeba podařilo F&F v osmičce, rozhodně by jim to prospělo. V této formě je to však retardovaná, infantilní žumpa, které není rovno. Mimochodem, film plný nadupaných aut, kde se hlavní klaďas obrátil proti své "rodině", tu již dlouho nebyl... 0% ()

Galerie (147)

Zajímavosti (24)

  • Scény Anthonyho Hopkinse (sir Edmund Burton) a jeho návštěvy na Downing Street 10 byly natočeny ve skutečném sídle britského premiéra v říjnu 2016. (MessiM)
  • Peter Cullen (hlas Optima Prima) je jediný človek, ktorý si zahrall vo všetkých častiach série Transformers, hoci sa na plátne nikdy neobjavil. (Nu.Fylyp)

Související novinky

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

21.07.2021

Filmová Batgirl brzy dorazí na plátna v samostatném celovečeráku, scénář píše Christina Hodson (Birds of Prey) a za kameru si stoupnou Adil El Arbi a Bilall Fallah, režiséři posledních Mizerů. Stále… (více)

Vánocům kraluje Aquaman

Vánocům kraluje Aquaman

24.12.2018

Aquaman Jamese Wana (V zajetí démonů) konečně doplaval do amerických kin a za první víkend z toho bylo včetně předpremiér 72 milionů dolarů. To je sice v aktuální sérii DC filmů nejméně, pro co si… (více)

Michael Bay a Robopocalypse

Michael Bay a Robopocalypse

08.03.2018

Pátý díl Transformerů vydělal o 500 milionů dolarů méně než čtyřka, takže není divu, že je Michael Bay konečně opouští. Víc než půl roku jsme nevěděli, co slavný akční režisér chystá dál. Teď se ale… (více)

Transformery čeká reboot

Transformery čeká reboot

18.02.2018

Nesmějte se, je tomu tak. Loňská pětka Transformers vydělala zhruba polovinu toho co čtvrtý díl, což je v Hollywoodu jasný argument pro stopku. Optimus Prime je ale příliš prodávanou hračkou na to,… (více)

Reklama

Reklama