Reklama

Reklama

VOD (1)

Máte právo se přiznat... Richard Gere jako obchodník, obviněný v Číně z vraždy. Americký herec Richard Gere patří mezi známé kritiky čínského komunistického režimu, což dokazuje i filmem Rudý labyrint (1997). Ztělesnil v něm právníka Jacka Moorea, který je jako poradce zábavního koncernu na obchodní misi v Číně. Probudí se v hotelovém pokoji vedle mrtvého těla dívky, s níž se seznámil minulý večer v pekingském nočním klubu, a je zatčen. Podle místních zákonů může mít pouze čínského obhájce, ovšem má štěstí, že je mu přidělena nejen půvabná, ale i velmi schopná Šen Jüe-lin (Bai Ling). Mladá žena sice nevěří v nevinu svého klienta a také mu velmi pregnantně sdělí, co ho čeká, když se nepřizná (Budete zastřelen a účet za kulku dostane vaše rodina!), postupně mu však pomáhá se bránit vykonstruovanému obvinění...
Kritický aspekt filmu je tu zabalen do divácky přitažlivého melodramatického balení, jemuž na přesvědčivosti dodává především herecký výkon tehdy nastupující čínské herecké hvězdy Bai Ling. Kvůli svému obsahu nemohly být klíčové scény natáčeny na autentických místech, a tak si filmaři pomáhali digitálními triky a dalšími způsoby. Většina exteriérů (kromě práce II. štábu) vznikla v Los Angeles a např. poměrně dlouhá „pěší" honička pekingskými uličkami a dvorky se celá natáčela pár kilometrů od Losangeleského mezinárodního letiště. Z předchozí tvorby režiséra a producenta Jona Avneta (v posledních letech pracuje téměř výhradně v televizi) jsme viděli mj. retrofilm ze sedmdesátých let Strom snů (1994) s Elijahem Woodem a Kevinem Costnerem a milostný příběh Intimní detaily (1996) s Robertem Redfordem a Michelle Pfeifferovou. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (81)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Překvapivě slušný příběh o muži, kterému nebylo souzeno udělat výjimečný obchod s Čínou. Přes všechnu průhlednost film několikrát potěší, ale přesto zůstane v šedém průměru a s doporučením sledovat maximálně v televizi. Richard Gere bez své milé partnerky, která hned na začátku filmu umře není tím velkým romantikem a trochu se ztrácí. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

( POZOR !! OBSAHUJE SPOILERY !! ) "Představoval jste si Čínu takhle, Jacku ??" Přiznám se, že si dost dobře neumím vysvětlit ty všeobecně negativní ohlasy na Rudý labyrint režiséra Jona Avneta, který se zde jinak těší až přehnaně velké popularitě a uznání, které samozřejmě souvisí především s jeho Smaženými zelenými rajčaty, protože se dle mého názoru jedná o minimálně velmi zajímavý thriller, který sice balancuje na hraně snesitelnosti dík scénáři Roberta Kinga, který už mimochodem vypotil daleko větší zhovadilosti s Vertical Limitem v čele, protože zápletka samotná je tak mocně přitažená za vlasy, ačkoliv tedy ta myšlenka příběhu člověka, který se bezmocně zmítá v křížové palbě dvou mocenských bloků v cizí zemi, se mi neskutečně zamlouvala, že by se až dalo mluvit o brutalitě, o brutalitě větší, než s jakou zde zacházeli s Jackem Moorem v podání Richarda Gerea !! Právě jako již tradičně velmi úsporný Richard Gere zde hraje jako o život, snímek s jeho výkonem stojí a padá, takže se zdá naprosto logické, že pokud nepatří mezi divákovy oblíbence, ani Red Corner se nebude líbit, vždyť hollywoodský milovník prakticky nesleze ze záběru, byť ho fantasticky doplňuje Bai Ling v roli buldočí právničky Yuelin !! Veliká škoda, že se Robert King nedokázal držet toho sympatického směru bez schematismů a klišé, kterým se vlastně od počátku vydává, protože velmi dobře vystavěný snímek nepostrádá hodně slušnou atmosféru, zejména skvostný soundtrack Thomase Newmana na tom má lví podíl, protože nakonec už dvacet minut před tím výborně vygradovaným finále v soudní síni stejně víte, jak to celé dopadne, navíc ten naprosto zásadní medailonek jako deus ex machina nikoho neohromí, mně osobně se skutečně tento prvek jeví jako dokonale učebnicový únik scénáristy z labyrintu vlastní (im)potence !! Rozhodně však nesouhlasím s tvrzeními, že se jedná o cíleně a zřetelně protičínsky laděnou záležitost, kterou ještě umocňuje účast Dalajlámova kámoše buddhisty Gerea, protože ono feministické vyznění, ne náhodou se obhajoby Moorea ujímá žena, která byla už od dob antiky vnímána jako symbol spravedlnosti, a poselství samozřejmé odvahy člověka přiškrceného režimem v kontrastu s jednáním pracovníků ambasády zcela nepopiratelně ukazuje, o čem se tvůrci skutečně snaží vyprávět !! V konečném zúčtování, když pominu to poněkud kýčovité vykrádání Casablancy, Red Corner platí za velmi dobrý snímek a z mého pohledu i jednoznačně nejlepší Avnetův, jemuž rozhodně neškodí ani to lehké překlápění se do akční roviny, když Gereův Moore prchá po střechách a později na kole s košíkem plným zelených, ne rajčat, ale jablek, jednoho musí až překvapit, že natáčení neprobíhalo v Číně, ale ve Státech za pomoci několika autentických záběrů a CGI, ostatně i Karl Walter Lindenlaub se svojí kamerou odvádí skvostnou práci !! ()

Reklama

slovan1 

všechny recenze uživatele

Příběh dobrý. Zpracování poměrně taky, bavilo mě to... Ale co mi vadilo byla délka. Zas taková pecka to nebyla aby to přesahovalo 2 hodiny. Zkrátit a byl by z toho svižný film. Gere je klasik, od něho jsem neviděl zahrané něco špatně snad nic. Dobře sekundovala Ling Bai... No, v Číně bych se do průseru nechtěl dostat. ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Je to těžký, prosadit svou práci na poli politického a nebo konspiračního thrilleru. Vždycky se tu najde srovnání, protože v téhle branži víc než obvykle vyplouvají na povrch klady či nedostatky. Málo kdo se narve pod laťku dvou hodin čistého času, tak aby zachoval pointu a připravil i nějaké ty převraty v ději. Když jsem Rudý labyrint viděl prvně, děsně jsem se nudil. Zprvu jsem si říkal: „Co tam propána dělá Richard Gere? Ten má někde prohánět „exprostitutku“ Robertsovou po kostele a ne šťourat do politického rozložení lidové Číny.“ Ale napodruhé už jsem se nedivil a ani sem si už neposlintal košili při mihotání těch obrázků předemnou. Snaha opět porovnávat režimy neporovnatelné, aneb jakás takás morálka pod kulomety a rouškou svobody s nálepkou „úplně běžný komunismus,“ provrtávání asijských tradic a zdůrazňování toho, že trvání na nevině je přitěžující okolnost, to všechno jsou fakta, která jen nuceně táhnou břemeno filmu na svých pohrblých zádech. Jon Avnet splnil co bylo v jeho silách, natočil průměrný thriller, který se ztratil kdesi na policích videopůjčoven. Jen tu poopravuji dvě hvězdičky na tři, protože při druhém shlédnutí se mi to nezprotivilo, naopak nudil jsem se několikráte míň než na poprvé. ()

herr_carter 

všechny recenze uživatele

Skvělý a silný film, který téměř perfektně ukazuje sílu bezmoci a marný boj s větrnnými mlýny. Do jaké míry tohle v té době bylo možné netuším, natočeno a zahráno je to ale fakt dobře, měl jsem díky sevřenosti žaludku pocit, že jsem uvězněný místo Richarda......................moje hodnocení = 8 z 10. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (2)

  • Film se natáčel v Pekingu (Čína) a americkém státě Kalifornie. Natáčení probíhalo od 17. března do 4. července 1997. (GASTON73)
  • Film byl v Čínské lidové republice cenzurován kvůli jeho nelichotivému zobrazení čínského soudního systému. (GASTON73)

Reklama

Reklama