Reklama

Reklama

Brána temnoty

  • USA Pay the Ghost (více)
Trailer 3

Rok poté, co jeho malý syn zmizel během halloweenského karnevalu, je Mike Cole pronásledován nevysvětlitelnými děsivými obrazy a vzkazy. Spolu se svou manželkou, se kterou se již značně odcizili, se ale nezastaví před ničím, co by jim zabránilo v odhalení těchto záhad a nalezení ztraceného syna. Přitom narazí na legendu, která odmítá zůstat pohřbena v minulosti. (Magic Box)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (243)

BMW12 

všechny recenze uživatele

Nicolas Cage po delší době natočil opravdu kvalitní film. Známku kvality naznačovalo už i obsazení Sarah Wayen Callies, která by do špatného filmu nešla. Brána temnoty je velice napínavý thriller, možná trošku mírnější horor. Příběh je opravdu dobře pořešen a já byl od začátku až do konce napjatý, jak to dopadne. ()

Langy10 

všechny recenze uživatele

Celkem strasidelny, hnusny lekacky obcas, ze zacatku zda se byt napinavy, pribeh skvelej, ale chybela tomu stava, absolutne nenapinavy konec, uplne jasny a rychly, byť nezamotany, tak bohuzel jednoduchý. Dalo se s tim daleko lip pracovat dle meho nazoru. Film tak na jedno zhlednutí, ale nezavrhuji, pekne momenty zapletka super, bohuzel jak je zvykem, tak konec se nepoved. 55%. ()

Reklama

George Stobbart 

všechny recenze uživatele

Ideálny halloweensky horor pre celú rodinu. Nicolas Cage sa medzi tými srajdami raz za čas vždy objaví aj v dobrom filme a som rád, že práve tento k nim patrí. Nie je to síce žiadny originálny, strašidelný, či nebodaj drsný horor; miestami je to fakt až rodinné a moc bezpečné, ale nejako to nevadí a hlavne že to funguje. Oproti adorovaným komerčákom "Mama" a "Deliver Us From Evil", s ktorými má spoločných viacero aspektov, ma "Pay the Ghost" bavil viac. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Když se na Halloween nebojí děti, ale rodiče. Já mám Nicolase rád. Jsem jeho fanoušek. A tak jsem rád, že na něj narážím i v horrorech, jichž jsem taky fanoušek. Pro něj to sice znamená kvalitativní i finanční sestup, ale ne vždy je to úplná tragédie. Jako třeba tohle. Ano, je to neoriginální, má to levné digitální triky, snaží se to občas být horrorové až moc a každým okamžikem, nevyhne se to zbytečným lekačkám a novela, podle které to je natočené bude jistě působivější. Ale není to úplně špatné, občas to přichází se zajímavými věcmi a postupy, dokáže to i zaujmout a vyděsit (scéna s koloběžkou je působivá) a Cage je... prostě fajn. když ho máte rádi. A já mám. 2,5* ()

JASON_X odpad!

všechny recenze uživatele

Asi znáte úsloví "mlátit prázdnou (var. stokrát vymlácenou) slámu". To si takový pan pseudohistorik nebo pseudofilosof přečte deset knih, a pak napíše jedenáctou. To samé platí o některých filmařích. Vezmou z hromady duchařin od každé pár scének a nápadů, a uklohní z nich sterilní filmový eintopf. Pay the Ghost je vzorový příklad toho nejnižšího a nejhnusnějšího filmového středoproudového hnoje, jaký si v tomhle žánru dokážu představit. Ufňukaný jedináček, který říká před spaním "ajlavjú dédy". Hysteričtí a hroutící se rodiče po jeho zmizení (máte mít děti aspoň tři, když už nějaké chcete mít). Slepý senzibil-bezdomovec. Charakterní černý policajt. Staré keltské rituály a kletby o Halloweenu. A tak dál a dál, halda klišé a šablon obrovská jak Amerika. Nesnesitelně nudný a otravný film, a to mi přitom béčkovost ani stereotypnost u horrorů většinou nevadí. Může za to jistě trochu ten protivný malý spratek, ale hlavně karikatura stárnoucího herce, který (svým projevem i svými rolemi) klesl tak hluboko, jak to jen šlo, a který mě neustále iritoval už jen tím svým extrémně pitomým výrazem (kdeže jsou ty staré blahé časy Leaving Las Vegas, nebo Wild At Heart, viď, Nicholasi?). Průserovému Left Behind jsem dal aspoň jednu hvězdu za nechtěnou zábavnost, tady ovšem nevidím důvod ani pro tu jednu jedinou. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (3)

  • Báseň, kterou Mike Lawford (Nicolas Cage) na začátku filmu přednáší, je "Král duchů" (také Král vil nebo Král Olší) od J.W. Goethea z roku 1782, kde syn vidí víc než otec a také se mu to stane osudným. Otcovy promluvy v baladě zastupují racionální výklad jevů a synovy ten mýtický, nadpřirozený. (Zdroj: kniha Literární Evropou I od Heleny Kupcové). (Margay)

Reklama

Reklama