Reklama

Reklama

Brána temnoty

  • USA Pay the Ghost (více)
Trailer 2

Rok poté, co jeho malý syn zmizel během halloweenského karnevalu, je Mike Cole pronásledován nevysvětlitelnými děsivými obrazy a vzkazy. Spolu se svou manželkou, se kterou se již značně odcizili, se ale nezastaví před ničím, co by jim zabránilo v odhalení těchto záhad a nalezení ztraceného syna. Přitom narazí na legendu, která odmítá zůstat pohřbena v minulosti. (Magic Box)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (237)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Když se z ničeho nic a bez větší reklamy najednou objeví nový nadpřirozený thrilller (ačkoli v tomto případě se jedná o čistokrevný mysteriózní horor, ať si současný tag říká co chce) s Nicolasem Cagem, čeká člověk automaticky totální katastrofu a nevěnuje filmu pozornost. Pak si ale všimne režiséra Uliho Edela, který mimo jiné režíroval i epizody Městečka Twin Peaks a také na cizojazyčného Oscara nominovaný Baader Meinhof Komplex. Mno ... Pay the Ghost je zručně natočený závan devadesátých let. Opravdu mi to strašně připomínalo takové ty devadesátkové nadpřirozené neambiciózní thrillery / horory, v nichž známý herec pátral v ulicích amerického velkoměsta po starodávných démonech a kletbách. Nechybí ani mysteriózní digitální kondor a velmi nepřesvědčivé digitální finále. Popravdě řečeno jsem si většinu stopáže pohrával s myšlenkou, že filmu dám dokonce 4 hvězdičky, protože některé sekvence jsou opravdu strašidelné a mrazivé, až mi několikrát zatrnulo. Bohužel se střídají se sekvencemi podstatně nablblejšími, které jsou dobré spíše stylem "guilty pleasure". Takže nakonec zvlášť kvůli tomu slabému zakončení zůstanu na trojhvězdí, ale musí se filmu nechat, že rozhodně není nudný. Vlastně jsem upřímně překvapenej, že ještě dneska někdo něco takhle nineties vůbec natočil, zvlášť s docela solidní výpravou. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,343,000▐ v celku sa to drží pri zemi, decentne podané, moc to neprehráva v daných sitáciach a v stanovenom námete, len škoda že dejovo to už príde moc tuctové pri tom koľko sa valí dnes na nás podobných hororov, ničím extra to už neprekvapí, škoda že sa to viac nevenovalo na výstavbe napätia, lepšej dramatizácii, tam sú dosť rezervy /40%/ ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Bylo po dlouhé době milé zase vidět už evidentně odepsaného pana Klece ve filmu, který točil opravdový režisér, kde nehraje ani jeden Rumun, lidé spolu komunikují v rozvitých, smysluplných větách, dokonce logicky na sebe navazujících, a na jehož produkci tentokráte padlo mnohonásobně víc než obvyklé sociální dávky několika bulharských bezdomovců. Není to sice žádný magmatický výstřik kreativní scenáristiky a silně to evokuje v second handu oháklou, Sinistrem posedlou Inshitdiousní Mámu, nicméně i tak se jedná o přímočarý, veskrze neurážející a zábavný kousek, v němž Mikuláš dokonce ani neexperimentoval s žádnými homokreacemi na své řídnoucí kštici. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„MŮJ SYN NENÍ MRTVÝ. JÁ HO CÍTÍM. A DOKUD SE NEDOZVÍM, CO SE MU STALO, NEPŘESTANU HO HLEDAT…“ /// Německej režisér Ulrich Edel (BAADER MEINHOF KOMPLEX), skýtal naději nejen na Cageovo vzkříšení, ale taky na solidní duchařinu. (Stejně všichni hlavně čekaj, jak to dopadne s tím Cagem…) Nick nasadí „ten výraz co umí“ a s ním vodehraje celej film. Taťkovskej kukuč je dobrej. Přednes Goethova „Krále duchů“ už takovej šlágr není, ale od hororu (a od Cage) nečekám Oscarový výkony, nýbrž husí kůži. Film je postavenej na něm, takže mu nezbejvá, než občas nějakou dramatickou kreaci předvíst. Třeba tu na téma „nešťastnej fotřík“ – a to je panečku výzva! (Kam se na to hrabe odříkání těch několika veršů…) Pay the Ghost je béčko. Režisér se z něj snaží vykřesat něco víc, ale kde není pořádnej scénář, ani Halloween nepomůže. Naštěstí kromě Gageho občas zastraší i příběh, kterej je jen další variací na strašidelný povídačky, ve kterejch se ztrácej děti. Edel se snaží vykouzlit duchařskou atmosféru, míchá temnejma mrakama a za pomocí flashbacků nás vrací do 17týho století, ale než se začne pátrat po spojitostech, zbytečně dlouho to trvá. K duchařinám patří slyšiny a vidiny. Ty mě baví. Na rozdíl od spousty naprosto zbytečnejch dialogů. To, že je Cage duchem svý bývalý, skvělý kariéry, je věc všeobecně známá. Nechat ho hrát, je jako sázet na vítězství Káji Gotta ve StarDance. Spolu s ním si však přeju, aby jeho filmy měli alespoň podobnou úroveň. Teď jde jen o to, najít režiséra, který se s ní spokojí. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Povídku, kterou napsal Tim Lebbon, číst nebudu. 2.) Omdlela přede mnou koloběžka. 3.) Thx za titule „Ergulis“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nicolas Cage už je dneska pojem ale i stav mysli On, jak kdyby se zasekl v čase, a pořád se snaží jet to svoje mystično, které když není přehnaně extravagantní, tak je vlastně docela zábavné. Brána temnoty je třeba přesně v tom duchu. Ani bych vlastně neřekl, že jsem viděl béčko. Mně se to líbilo. Ze začátku to působí jako psychologické drama, vzápětí se to překlopí do hororu a nakonec do námětu přispěje nějaká ta keltská mytologie a máte pocit, jak kdybyste se ocitli ve volném pokračování Lovců pokladů. Takové filmy mám rád, evokuje mi to devadesátky včetně toho závěru a musím říct, že nemám důvod se k podobným filmům nevrátit. Takže Nicolasi, tady si u mě zabodoval. Dobrej oldschool mysteriozní thriller. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (3)

  • Báseň, kterou Mike Lawford (Nicolas Cage) na začátku filmu přednáší, je "Král duchů" (také Král vil nebo Král Olší) od J.W. Goethea z roku 1782, kde syn vidí víc než otec a také se mu to stane osudným. Otcovy promluvy v baladě zastupují racionální výklad jevů a synovy ten mýtický, nadpřirozený. (Zdroj: kniha Literární Evropou I od Heleny Kupcové). (Margay)

Reklama

Reklama