Reklama

Reklama

Mafie a nejznámější drogová cesta, kdo se jí postaví – zaplatí... Marseille 1975. Pierre Michel přijíždí s celou rodinou do Marseille, protože byl jmenován vyšetřujícím soudcem pro potírání mafie, především jejich drogové činnosti. Michel se zaměřuje na tzv. Francouzskou spojku (French Connection – La French) organizaci, která zajišťovala největší a nejdůležitější drogovou trasu tehdejší doby, a Marseille byla jejím hlavní uzlem. Neohrožený Michel se postavil nedotknutelnému kmotrovi Gaëtanu Zampovi a brzy pochopil, že pokud chce dosáhnout výsledků, musí změnit své dosavadní metody... Film byl natočen podle skutečných událostí. Soudce Pierre Michel, dlužno poznamenat, stejně charismatický jako jeho filmový představitel, stačil za svou krátkou kariéru objevit a zničit šest drogových laboratoří a zatknout sedmdesát překupníků drog. Po soudci Francoisi Renaudovi, zavražděném v roce 1975 v Lyonu (jeho postava inspirovala režiséra Yvese Boisseta k natočení filmu Soudce zvaný Šerif) byl Pierre Michel druhým zavražděným soudcem, od doby okupace. Michel byl doslova popraven mafií v roce 1981, když jel na večeři se svou ženou a dcerami. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (80)

agentmiky 

všechny recenze uživatele

Skvělé detektivky mám rád,a tak jsem uvítal francouzský krimi film z sedmdesátých let 20.století odehrávající se v Marseille.Jediné minus na francouzských filmech je,že moc neznám ty herce,ale Lellouche znám a Jean Dugardin je taktéž velmi dobrý a sympatický herec.Film měl nadupanou atmosféru,která mě hodně oslovila.Herecké výkony byly taktéž famózní.Ten kdo viděl tento film,tak se musel asi divit,jak vlastně ten film skončil.Překvapil mě.Po menším zvážení filmu dávám 5 hvězd.Hodnocení:85% ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Kriminalka v ktorej tvorcovia kladu väcsi dôraz na dokonale technicke vykreslenie prostredia a dobovej atmosfery a zapletka je na druhej kolaji. Co je dost velka skoda, lebo obidve hlavne postavy su dobre napisane a zahrane. Su to charizmaticky ludia, ktori sa spravaju logicky a nerobia unahlene chyby. Z ich vzajomneho superenia mohla vzniknut pecka typu Heat, ale nejak to nevyslo. Chcelo to prepracovanejsi scenar, ktory by obsahoval nejake napinave podzapletky. V tomto skoro az dokumentarnom prevedeni film ani na chvilu nenudi, ale zaroven ani raz vas poriadne nestrhne. Len tak jednoducho plynie. A nakoniec je tu zaver, ktory mi pripadal po vsetkych tych peripetiach, ktore postavy zazili dost neuspokojivy. Vysledok je slusna oldschool zanrovka, ktora nenadchne ale ani neurazi vhodna hlavne pre milovnikov sedemdesiatkovych kriminaliek. 6/10. P.S. Tiez sa hlasim do klubu divakov, ktorym sa miestami ustredna herecka dvojka plietla. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Já se tolik těšil! A prvních čtyřicet minut jsem v ruce i vzrušeně mačkal řádně ztvrdlý kroasán. Sedmdesátá léta v Marsej, charmantní metromaskulín delonovského typu, jediný, který dnes dokáže Klůnymu vylízat pěnu z Nespresa, se pustí do pronásledování brutální francouzsko – italské narkomafie, vedené zlým a nemilosrdným teploušem Lelůšem. Nadšený divák má pomalu pocit, že sleduje Tři muže na zabití Chobotnicí a jen čeká, kdy se objeví Pepek Hekmen a začne dělat bordel. Náhle však, a to dříve než byste řekli Korádo Katány, v tom něco hrkne a zvrhne se to v poměrně otravnou oleženinu, kdy vyšetřující soudce sleduje, sleduje a sleduje, bukvičák uniká, uniká a uniká, oba jen soupeří, kdo má nagelovanější vlasy a drsnější strniště, načež to to po stopětatřiceti minutách testoteroristické stopáže vyvrcholí závěrem, po němž by si měl scénárista prohmatat temeno, jestli mu tam náhodou neústí močová trubice. Asi to ten Chimenéz dopisoval na Diwanu a těžce to rozuzlení pomrdali. Pozor půlboiler! Když už musím dvě a čtvrt hodiny sledovat, jak někdo unyle honí kokota, bez důkazů nemůže vyvrcholit a tak nakonec ho prostě z ničeho nic vycáká, aniž by nějaké získal, mám právo být kurevsky nasraný, no ne? Pardon, chtěl jsem samozřejmě říct „spravedlivě rozčarován“. Hodně hnusná trojka. ()

Lukoboss 

všechny recenze uživatele

La French je poctivá sedmdesátková kriminálka, stylová jako prase, to se musí nechat. Výprava je fakt super, atmosféra z toho jen sálá. Trošku horší už je to s castingem, kde vybrali natolik podobný typy - hlavní klaďas a hlavní záporák - že se musíte fakt soustředit, abyste se neztratili, kdo je vlastně v záběru. Nicméně je to syrový a tvrdý, jak má být. Když už se někdo rozhodne někoho zlikvidovat, tak to udělá, aniž by si bral servítky. Je to ale moc zdlouhavý, až zbytečně. Pořád se tam něco natahuje, prodiskutovává atd., takových 20min. diety by tomu vůbec neuškodilo. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Tak... Poctivá francouzská kriminálka měla charisma Gabéna, Delóna, Bebela i dalších, ne jen ulízaného Dujardina a dvojníka Liama Neesona, rovněž ulízaného. Poctivá francouzská kriminálka měla byť třeba pomalý, tak rozhodně kurevsky napínavý příběh, kde jste si užili, i když šel hlavní hrdina třeba na hajzl. Poctivá francouzská kriminálka totiž rozhodně netěžila z dlouhých, jakože, možná i jakoby, art táááhlých záběrů na ksichty svých čumějících, dumajících a přemítajících hrdinů. Ano, v tomhle sice La French krásně vykrádá Heat, to ale zase není poctivá francouzská kriminálka a čuměl tam De Niro s Pacinem, což je trochu jiná liga. Stejně jako poctivá francouzská kriminálka ve srovnání s La French. Dvě hvězdy za první půlhodinu, která poctivou francouzskou kriminálku slibovala. A koukám, že jsem prakticky vykradl verbala. K La French však vykrádačka místo mého poctivého komentáře docela sedí. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (3)

  • Okrem juhu Francúzska prebiehalo natáčanie filmu aj na Malte. Natáčalo sa od 26. augusta až do októbra 2013. (MikaelSVK)
  • Logo filmové společnosti Gaumont v úvodu filmu je to, které se používalo v sedmdesátých letech. Film je totiž do této doby zasazen. (Punisher)

Reklama

Reklama