poster

Sama nocí tmou

  • USA

    A Girl Walks Home Alone at Night

  • Slovensko

    Sama nocou tmou

  • Velká Británie

    A Girl Walks Home Alone at Night

Horor / Romantický / Drama

USA, 2014, 99 min

Scénář:

Ana Lily Amirpour

Kamera:

Lyle Vincent

Producenti:

Sina Sayyah

Střih:

Alex O'Flinn

Kostýmy:

Natalie O'Brien
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Eddard
    ****

    Formálně velice pěkný snímek, nádherná kamera, kompozice, svícení, skoro k neuvěření, že se jedná o režisérčinu prvotinu. Obsahově je to komplikovanější - příběh se zdá na první pohled jednoduchý až bezpředmětný, při bližším zamyšlení je ale plný metafor a jinotajů, některé z nich západní divák dekóduje, jiné vytuší. Příjemně potěší herecké výkony (obzvláště ústřední charismatické dvojice), režisérčin cit pro dramatický detail, soundtrack. Problémem pak může být jarmuschovsky pomalé tempo, s kterým mladá režisérka holt ještě neumí pracovat tak chytře jako maestro sám, to je však jen malé rýpnutí. Na debut úchvatné, o paní Amirpour ještě uslyšíme (pevně doufám). 70% P.S.: Tleskám distributorovi za mimořádně pěkný český titul. Bravo!(8.1.2015)

  • xxmartinxx
    ***

    V podstatě se mi to líbilo, i když jsem měl velké problémy udržet pozornost, a některé scény byly přesně tak úderné a působivé, jak měly, Celkově ale Amipourová až příliš propadla "artovému zpomalování" a velmi nepřirozeně ho ždímá z jakékoliv záminky. Míň zahleděnosti do sebe v tomto ohledu by tomu filmu jedině pomohlo.(16.12.2014)

  • ancientone
    **

    Pod krásnou čierno-bielou polevou sa nachádza nahodilý mišmaš filmových atrakcií, ktorý mi bráni brať vážne prepojenia Amirpourovej s menami (a tvorbou) Jarmuscha, Lyncha, Leoneho, etc. Autorka vkladá do filmu na oko všetko možné, okrem toho najzásadnejšieho, čo robí filmy spomenutých mentorov tak zásadnými - pevného, nosného a rozpracovaného motívu, ktorý celé dianie udrží po kope a dáva nám pocítiť niečo viac, než len (vskutku prvoplánové) uhranutie krásnymi obrazmi, postupne upadajúce do podoby obyčajnej vizuálnej mláky.(13.4.2015)

  • Vančura
    **

    Nic jsem nečekal, nic jsem nedostal. Moje pocity z tohoto filmu postupně v kině přešly od umírněné zvědavosti, co se z té pakárny vyvrbí, k blazeované otrávenosti, hraničící až s nesnesitelnou znuděností - v závěru už jsem si vážně zoufal ze zjištění, jak moc mě tenhle film míjí, jak je mi protivný a cizí. Srovnání s Jarmuschem, do omrzení všemi podsouvané, se samozřejmě nabízí, ale pro mě z tohoto nerovného duelu vychází právě on jako suverénní vítěz. Hned mám chuť si znova pustit PŘEŽIJÍ JEN MILENCI, abych si spravil náladu. Jedna hvězda za pěknou hudbu a druhá za kameru.(9.1.2015)

  • Elfias Dóže
    *****

    Pročítaje si vaše ctěná stanoviska, vám tedy nevím, pánové a dámo. Káva nebyla, není a zřejmě ani nebude mým šálkem čaje, tudíž se po kavárnách nepovaluji. A co hůř? Dodnes nevím, kdo či co to je hipster. Přesto jsem s - dovolte mně alternativní titul; horší už to stejně nebude - "S tmou v zádech směr domov kráčející dívkou" (ehm; uznávám: vymyšlením distribučních názvů bych se vší pravděpodobností neuživil) spokojen. Co spokojen? Já jsem navýsost (a možná ještě víc) nadšen! Je se mnou tím pádem něco špatně? Neměl by mně tedy jako ne-hipsterovi a ne-kavárenskému povaleči; seznamte se: s "jen" povalečem; propíraný film spíše než cokoli jiného pít krev? Koukněme se objevší se svízeli na zoubek! Bratří a sestro, zjednodušujete! Není psáno, že se "Sama nocí tmou" nesmí líbit obyčejným a šarmantním a inteligentním a vtipným a citlivým a romantickým a vytrénovaným a tak obecně v každém životním počínaní si více než úspěšným chlapcům, zkrátka těm, ke kterým už bůhvíkolik let spadám (jo, ještě jsem zapomněl na skromné). Může! Proč? No obyčejní a šarmantní a inteligentní a vtipní a citliví a romantičtí a vytrénovaní a tak obecně v každém životním počínaní si víc než úspěšní chlapci (a skromní) si cení filmů, v nichž noc je nocí, den je dnem, hudba tvoří s obrazem neodolatelnou syntézu a tvůrci příběh nepřežvýkali - jak říkávala Forrestova máma: "prostor pro interpretaci musí být zaručen každému, i takovým debilům, jako jsi ty"; "skryté je lepší než odhalené", to zas říkala nějaká puritánka, ale to je jedno, hodí se to tu a komentář bez aspoň dvou citátu není komentářem! Důležité, že já a jenom já vím, co režisérka a scénáristka svým počinem zamýšlela. Chcete to vědět? Vážně? Ale já se nevyhnu spoilerům! Stále to chcete? Jo? Tak jo, ale varoval jsem vás! Zjednodušeně: ten film vůbec není o upírech, je to typické blízkovýchodní sociální drama. Chudoba, kriminalita, poslední spravedlivý, legitimní rebelka-strážkyně hnusící se sama sobě, střet patriarchátu a matriarchátu, tradice a moderny, síly a odpuštění, to jest důležité. Ďábel se zde mění v anděla, otec v nezvedeného syna... Ty vole, já jsem se těm spoilerům vyhnul, sice na úkor srozumitelnosti, ale stejně to nikdy nikdo nepřečte, je to dlouhé, těžkopádné, a jelikož to nikdo číst nebude, můžu si tu zanadávat... nebo ne! Kašlu na to! Ale k svému pohledu na film se vracet nebudu, bude-li vás zajímat, napište! Rád si pokecám. 90%(23.3.2015)

  • - Režisérka Ana Lily Amirpour je v reálnom živote skúsená skateboardistka. (Hudakfilms)

  • - Pri navrhovaní vizáže pasáka Saeeda (Dominic Rains) sa režisérka inšpirovala frontmanom kultovej Juhoafrickej kapely Die Antwoord – Ninjom. (Hamaradža)

  • - Jedním z producentů filmu je i Elijah Wood, který je velký hororový fanda a jím založená produkční společnost SpectreVision se zaměřuje na umělečtěji pojaté filmy s hororovými motivy. (Rob Roy)