Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Markýz de Sombreuil je bohatý šlechtic, který pracuje ve státních službách a je zasnoubený s Iréne. Při jedné hloupé sázce dojde k nehodě, kdy jeho vůz zraní chudého muže. Markýz muži nabízí odvoz do nemocnice, ale muž odmítá, tak mu markýz dá alespoň dostatečné množství peněz, kdyby si to muž později rozmyslel. Zraněný muž umírá a jeho žena s dcerou žijí z peněz od markýze, ale zásoby se tenčí. Marie, dcera již mrtvého muže, urputně shání práci, až je unesena nechvalně známou Babicí. Její matka ji hledá, ale její chatrné zdraví jí dostihne a ona omdlí před kostelem. Policie u ní najde váček se zlaťáky od markýze a domnívá se, že ho žena okradla. Takto se markýz dozví o osudu muže, kterého zranil. Markýz okamžitě najde umírající ženu a ta ho požádá, aby našel a zachránil Marie. Markýz to ženě slíbí, a aby slib splnil, začne se vydávat za chudého muže, protože jen tak získá víc informací o Marii. Hned první den se markýz zastane mladého chlapce v práci a popere se o výplatu pro chlapce. Markýz a jeho kamarád Kudla odvedou mladíka domů, protože se zranil, a tam se seznámí s těmi nejmilejšími lidmi, jaké markýz kdy poznal. Ještě tu samou noc se markýzovi díky Kudlovi podaří najít Marii, kterou drží parta chuligánů v jednom sklípku. Chuligáni pracují pro barona Lansigaca, které markýz nemá rád, ale Iréne obdivuje, kolik má baron peněz. Baron by si rád vzal Marii domů, ale markýz jí pomůže utéct a schová ji u rodiny, kterou toho dne poznal. Marii přijmou jakou dceru, kterou si vždy přáli a nikdy ji neměli. Markýz za nimi chodí každý den, ale nadále hraje, že je chudý. Se svým sluhou sehrají divadlo, při kterém sluha vydávající se za markýze předá rodině dostatek jídla, oděvů, šperků a dalších věcí, které jim ulehčí život. Baron se ale o tom všem dozví a poví to i Iréne. Ti dva naplánují pomstu... (TV Prima)

(více)

Recenze (20)

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Podle mne jediný homosexuál, který byl schopný uvěřitelně zahrát romantickou roli (s ženskou partnerkou) v kostýmním filmu, které mu tolik slušívaly. Naivní a plakátovité, i když s nespornou elegancí, která poměrně zdařile zastírá, že není co hrát, protože režie je rutinní a příběh prokouknutelný po první minutě. /16. 11. 11./ ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Milé děti, žil byl bohatý, chrabrý, silný papaláš, který se Paříží proháněl ve svém kočáru tak náruživě, až srazil nepozorného pěšího účastníka silničního provozu. Převeliké výčitky se zmocnily silničního piráta navzdory zaplacené pokutě, zvláště po zjištění, že následkem jeho nepřiměřené jízdy se v nouzi ocitla mladá dívka, dcera sraženého chodce. I převlékl se boháč do šatu dělnického a vyrazil do ulic páchat dobro (především pomocí svých mocných pěstí), zatímco mu ostatní zazobanci strojili úklady. Tož tak nějak to bylo, děcka, a nebojte se: skončí to jako každá správná pohádka, ryzí zlo je potrestáno a ryzí dobro zvítězí. Film má smůlu, že mě potkal až jako dospělou, hodnotím jej tedy bez významné polehčující okolnosti, kterou bývá nostalgie. Pohádky jsou totiž pro děti, jako stará svrasklá řepa neocením charakterovou černobílost, naivní předvídatelnost, srandovní souboje... no ani ten Jean Marais pro mě nemá zdaleka takové kouzlo, jako když jsem byla děvčátko s prapodivným vkusem. "Tajnosti Paříže" jsou i po padesáti letech od svého vzniku záležitostí vcelku snesitelnou, ale do podprůměru je v mých očích skutálela představitelka zachraňované Marie - strašně nesympatická, zmalovaná ovčí tlama, mizerná herečka k tomu. 49% ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

"Svět byl dřív jinačí, slzel a vzpomínal", tak přesně na na tenhle text skupiny Kabát jsem si vzpomněl, když jsem se díval na Tajnosti Paříže. Nádherný ty pařížský uličky, lokály, z toho všeho vyzařoval skutečný život ve svý špatný i dobrý stránce. Kdyby to tak zůstalo, moh bych teď v komentáři galieisky zvolat "a přece se točí", jenže tyhle filmy se už bohužel netočí a točit už nikdy nebudou a tak nezbývá než slzet a vzpomínat na časy, kdy Jean Marais byl ikonou všeho dobra a utkával se s těmi nezlejšími a nejzákeřnějšími lumpy světa, aby zachránil život nebo úhájil čest křehké a krásné dámě. Já na tohle hodně dám a líbí se mě to. Je to všechno tak naivní a přitom upřimný a krásný, že všem těm dobrodružstvím vždy znovu a znovu rád podlehám. Tohle se TV Barrandov fakt povedlo, nebyl by další chod ? ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

Ano, ano, ... zlo se často skrývá za bohatstvím, krásou, zdáním dobra a srdcem na dlani. To platilo kdysi, platí bohužel dnes a bude i v budoucnu. V "Tajnostech Paříže" je sice ono zlo zobrazeno na dnešní dobu již v poněkud omšelém a úsměvném snímku s Jean Maraisem, ale je stále dobře čitelné. A dobro? To je právě to úsměvno, ono nadnesené, neohrožené hrdinství a čest romantických postav "červených knihoven" vyjádřeno rolí Jeana Maraise. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Vypadá to vypadá, že TV Barrandov hraje Enšpíglovi na přání. Mohl bys mi v tom případě na nedělní večer objednat něco, po čem se na mě dívka mých snů vrhne bez toho, aniž bych musel holýma rukama vyřídit tucet špinavců jako Jean Marais? Jo a ať to hodí tak na desátou, chci jít ještě na večerní bruslení. Dík. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama