Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvanáct lidí se prošlo po povrchu Měsíce, ale jen jediný člověk přešel nezměrnou prázdnotou mezi věžemi Světového obchodního centra, a v jeho stopách se již nikdy nikdo nebude mít možnost vydat. Petit pod vedením svého mentora Papa Rudyho (Ben Kingsley) je se svými společníky a za asistence netradiční skupiny dobrovolníků z celého světa nucen překonávat nepopsatelné problémy a vypořádat se se zradami, neshodami i bezpočtem rizik, která uskutečnění celé akce ohrožují, mají-li mít šanci realizaci svého bláznivého plánu správně zorganizovat a následně také provést. (Falcon)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (680)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Chci mezi věže Světového obchodního centra napnout lano a přejít po něm." Celníkům se má říkat pravda a Philippe si tím získal moje sympatie. Jeho kousky na laně se mi moc líbily, pantomimický rozhovor s Annie byl dokonalý a taky se musím přiznat, že jsem si nikdy neuvědomil, jakým problémem může být natáhnutí špagátu mezi dva baráky. Takže se dá napsat, že jsem byl vlastně s filmem spokojen, ale ona to není úplně pravda. Je totiž těžké být napnutý, když vím, že se to povedlo a ještě o něco horší je skutečnost, že jsem si hned po zhlédnutí tohoto snímku nezačal natahovat na zahradě lano mezi dva stromy. Tento pocit to ve mně určitě mělo vyvolat, ale nic takového se nestalo. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Ten film mě v mnoha ohledech iritoval, ale zároveň ho respektuju. Pokud někdo překousne to šílené pseudofrancouzštění, že Proust by řek "hele, brzdi, kámo", tak se v druhé půlce dočká scén, co jsou nakažlivě vtahující, přestože jsem byl podvědomě proti, protože ta nesympatická postava v podstatě nedělá nic jinýho, než že se předvádí. Ale co naplat, má to něco do sebe, i když, podobně jako Marťan a Everest, na pokud možno co největším plátně a jen coby atrakce. 3 a 1/2 ()

Reklama

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Nechci na The Walk moc plivat, věděl jsem už před projekcí, že mě něco takovýho nebude bavit. JG-L mě nesral jen v 50/50, a to jen pro to, že byla velká pravděpodobnost, že na konci zaklepe bačkorama. Budu smířlivější. I přes lacinou ždímačku 9/11 se Zemeckisovi, který evidentně neví z keré do keré, daří upocené kouzlit dobrou atmosféru, což je spolu s nadhledem na NYC jediná zapamatovatelná skutečnost. Skutečnost jako skutečnost je mi ukradená, ale těch 123 minut mělo být v ideálním případě 83 minut. Dá sa, nic pro mě ale. 65% ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Technicky kvalitní film, který je vlastně úplně zbytečný. Pokud tedy nejste Američan a neuděláte se do gatí při každé zmínce o newyorských Dvojčatech. Nevím, jestli tohle měl být příběh o silné vůli, ale nefunguje tak. Hlavní hrdina si prostě umane takovou blbost (ještě k tomu životu nebezpečnou) jako je přejít po laně bez jištění mezi dvěma věžáky. Opravdu jsem nechápala jeho motivaci - kromě toho, že chtěl asi něco dokázat sám sobě, což je ale divákovi jedno. A nevypadá to ani tak, že by to dělal z recese (jako třeba, když se parta Čechů vydá na cestu po Africe trabantem). Zemeckis je dobrý režisér, takže závěrečný přechod po laně dramaticky funguje, ale není to nic, z čeho spadnete na zadek. PS: Gordon-Lewitt vypadá s těma modrýma kontaktníma čočkama děsivě. Jeho francouzský přízvuk je ok. PSS: Kingsleyho čeština je... humorná (?). ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Velký zážitek a velké emoce ze skvělého filmu. Potenciál 3D je zde využit zcela mistrně (film s takovým námětem si o to vyloženě říká, natočen byl ovšem ve 2D a do formátu 3D ho převedli až odborníci ze společnosti Legend3D) - dokonalejší iluzi prostoru jsem zatím v IMAXu nezažil, všechny scény s překonáváním lana mezi oběma věžemi jsou prostě něco neuvěřitelného, zmítá mnou závrať z výšky 110 pater ještě teď, když si na to vzpomenu (více než 300 trikových záběrů pro tento film vzniklo v pražském postprodukčním studiu UPP, jako např. scéna přechodu po laně mezi věžemi katedrály Notre Dame; na filmu pracovalo kolem 90 grafiků déle než půl roku). Skvělý dojem umocňuje perfektní hudba, skvělá kamera (která ráda využívá dlouhé, švenkující záběry, namísto krátkých a rychlých střihů; průměrný film má obvykle 2000 i více jednotlivých záběrů, v tomto snímku je jich ale jenom 826) a výborné obsazení (excelentní Joseph Gordon-Levitt se učil chodit po provaze přímo od samotného Philippa Petita, který mu svoje zkušenosti předával během intenzivního soukromého kurzu po dobu 8 dnů, od 9 od rána do 5 do odpoledne; role Petita od Gordona-Lewitta navíc vyžadovala zvládnutí dialogů ve francouzštině a velké množství anglických dialogů musel přednést s Petitovým silným pařížským přízvukem - Gordon-Levitt kvůli tomu spolupracoval s učiteli francouzštiny a učiteli výslovnosti a k dipozici měl rovněž své frankofonní herecké kolegy, kteří mu pomáhali; ostatní herci jsou rovněž skvělí - speciální zmínku zaslouží velmi dobrá Charlotte Le Bon - pro mě moc příjemný herecký objev; snad jen škoda, že postava, kterou ztvárnil Ben Kingsley, neměla více prostoru). Navzdory předem známému konci je to film neobyčejně napínavý, vzrušující a vyloženě dechberoucí - seděl jsem před plátnem v němém úžasu s otevřenou pusou a pociťoval nejhlubší respekt k tomu, co ten chlapík předvedl. Samotný závěr potom vyloženě vhání slzy do očí. The Walk je působivým filmovým holdem Paříži a New Yorku 70. let a dvěma věžím WTC ("Obě věže ve filmu zcela jednoznačně fungují jako další z postav", pronesl Zemeckis), který za sebe doporučuji všemi deseti. P. S. Shodou okolností se mi před časem dostal do ruky výborný román Co svět světem stojí (autor Colum McCann), který se podobně jako Zemeckisův film také věnuje onomu husarskému kousku (pro nějž se vžilo označení "umělecký zločin století") Philippa Petita z r. 1974, jen z trochu jiného pohledu - pokud vás toto téma chytlo, knihu mohu též vřele doporučit. Existuje rovněž Oscarem ověnčený dokumentární film z r. 2008. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (23)

  • Potomci skutečného Papa Rudyho (provazochodce Rudolfa Omankovského) byly sice poctěny tím, že jejich otce hraje taková megastar jako Ben Kingsley, zároveň ale pociťovaly určité rozpaky nad tím, jak svérázně Robert Zemeckis postavu Papa Omankowského upravil. Rudy Omankovsky Jr. v jednom z rozhovorů upozornil na to, že otec nikdy nechodil oblečený jako vagabund a nikdy neměl takový malý stan, jaký je vidět ve filmu. (Posheidon)
  • Umelecká rekonštrukcia Petitovho výkonu si vyžiadala sedemročné prípravy – toľko trvalo tímu výtvarníkov a expertov na vizuálne efekty, kým vytvorili hodnovernú verziu New Yorku roku 1974 z pohľadu niekoľko sto metrov nad zemou, medzi dvoma budovami, ktoré už nestoja. (krasomama)
  • Aby Joseph Gordon-Levitt získal představu o vzdálenosti mezi bývalými věžemi, vydal se k památníku Světového obchodního centra, kde jsou nyní dvě fontány na místech, kde obě věže stály, a tuto vzdálenost si mezi nimi prošel. Také zavzpomínal, kdy on sám byl na vyhlídce na vrcholu jedné z věží v létě 2001 a řekl k tomu, že ten pocit z výšky na něj působil, spíše jako by byl na obloze než na nějaké vysoké budově. (šerminator)

Související novinky

Zemeckis a miniaturní druhá světová

Zemeckis a miniaturní druhá světová

20.06.2017

Legendární Robert Zemeckis (Návrat do budoucnosti, Forrest Gump) se po Vánoční koledě konečně vrátil k hraným filmům. Jeho nová dramata Let, Muž na laně a Spojenci se (alespoň v Česku) dočkala velmi… (více)

Startuje zimní přehlídka Best Film Fest

Startuje zimní přehlídka Best Film Fest

10.12.2015

Pražská kina Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádájí od 10. do 16. prosince tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé poloviny roku 2015 za jednotné… (více)

Eastwood točí další hit

Eastwood točí další hit

01.10.2015

Clint Eastwood už se před kamerou moc neukazuje, za ní ale rozhodně neotálí. Hudební životopis Jersey Boys sice prošuměl, Americký sniper se ale stal nejvýdělečnějším filmem jeho kariéry a přihrál… (více)

Reklama

Reklama