Režie:
Derek CianfranceScénář:
Derek CianfranceKamera:
Adam ArkapawHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Michael Fassbender, Alicia Vikander, Rachel Weisz, Caren Pistorius, Emily Barclay, Leon Ford, Scott Wills, Jack Thompson, Garry McDonald, Bryan Brown (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Válečný hrdina Tom Sherbourne (Michael Fassbender) po běsnění, jímž prošel na západní frontě, touží především po místě, kde by znovu našel vnitřní klid. Stane se strážcem majáku na Janusově ostrově u západního pobřeží Austrálie kde si najde i milující ženu (Alicia Vikander), jež je ochotná snášet s ním drsné podmínky, které s sebou život na majáku přináší. Bohužel po čase zjistí, že není schopna donosit jejich dítě, což obrátí jejich svět v tichém přistavu naruby. Až jednou moře na břeh vyplaví člun s mrtvým mužem a miminkem na palubě... Tom je nucen volit mezi láskou a povinností a rozhodnutí, které učiní, bude mít nedozírné následky nejen pro ně dva. (Magic Box)
(více)Videa (6)
Recenze (241)
Ten, kto sa dokáže naladiť na správnu vlnu, tak ho čaká veľmi silný filmový zážitok. Alicia Vikander mi opäť raz dokázala, že medzi severskými herečkami momentálne nemá konkurenciu. Jej jedinečný pôvab a zmysel pre drámu sa výrazne podpísali aj pod tento snímok. Samozrejme, zdatne jej sekundoval "mlčanlivejší" M. Fassbender, ktorý tu ani nepotreboval veľmi rozprávať, pretože všetko, každú emóciu, každý pocit, mal vpísané v tvári, skrátka ide o jedinečný herecký koncert ústrednej dvojice. Ani príbeh nezaostal. Tak reálne, také živé, no zároveň i smutne-clivo divákovi podané, že nešlo od toho odtrhnúť oči. Páčilo sa mi, že formálna stránka poskytla tejto dráme i veľkú dávku lyriky a poetiky, čo spolu pekne dotváralo dejovú linku. No a do toho nádherné zábery kamery na more a pobrežie... viac mi na plný zásah nebolo teba. Jediné čo sa mi trochu žiadalo, bolo niečo málo v celej tej tragike postáv v závere pritvrdiť, emotívna stránka by išla ešte hore, teda aspoň u mňa. Ale takáto alternatívna verzia konca príbehu je len môj problém, na celkovej kráse filmu to preto neuberá ani trochu. ()
Po dlhšej dobe prišla romantická dráma so silným príbehom, navyše výborne obsadená. Pokojný úvod, maják na opustenom ostrove a nekonečné vlnobitie oceánu dokonale navodia správnu atmosféru. Po prvej tretine sa film postupne začína dramatizovať, dej začína gradovať a herecky si úplne vystačia Fassbender s A. Vikander. Až neskôr sa k nim pripojí R. Weiz v roli smutnej matky. Príbeh graduje čoraz viac, herecky sme na najvyššom leveli a romantické duše budú v siedmom nebi. Film rozdáva nielen emócie, ale donúti človeka rozmýšľať ako by reagoval na ich mieste. Ak sa toto filmu podarí, je jasné že u diváka zabodoval. Úplne rozumiem Tomovi (Fassbenderovi). Chcel upokojiť matku, poslal list a nečakal aké dôsledky to môže mať. Nie je jednoduché s tou myšlienkou žiť, zvlášť potom, keď stretnete úplne zničenú matku a pozriete jej do očí. Svedomie, ak nejaké máte, vás bude užierať...Preto som veril, tomu, čo urobil, zvlášť ak je to vojnový veterán, ktorý smrť čakal už dávno. V závere mi zovrelo hrdlo... Silný film s výborným príbehom, čo je dnes vzácnosť. 90%. ()
V rámci svého "eskového" projektu s Alicia Vikander jsem se tohoto filmu bál ze všeho nejvíc, ale to jsem se sakra spletl, protože příběh je skutečný gordický uzel. Vžil jsem se do role všech tří dospělých postav a jedné dětské a vlastně jsem všem rozuměl a když příběh gradoval říkal jsem si, že si zase osud jednou krutě pohrává s lidmi a s dítětem. Všech mně ve finále bylo líto. Herecký výkony Alicie, Michaela i Rachel jsou jedinečný, pardoxně je tam snad jediná společná scéna všech tří hlavních postav v kostele a ta má teda sílu. Film ze své pointy vytěžil maximum, jen si říkám kdyby se příběhu chopili Francouzi o kolik by asi ještě dokázali vyemočnit konec. ()
Melancholický, poklidně plynoucí film plný rozporuplných otázek, které by každý asi vyhodnotil trochu jinak. Kdo je tady ten špatný? Kdo udělal chybu? Kdo je oběť? Co by bylo správné a v jakou chvíli udělat ? A správné pro koho vlastně ? Všechno to působí naprosto reálně, přirozeně, příroda a prostředí vůbec, herci jsou skvělí a v neposlední řadě i příběh samotný. Nevím, jak lépe to říci, než že působí tak obyčejně lidsky jak jen to asi jde. Včetně postav, která si každá nese v sobě něco z minulosti,nebo prostě jen povahový rys, nebo nakonec cit- zkrátka něco čemu se člověk těžko sám ubrání. Tenhle příběh ukazuje jak to dopadne, když se střetnou věci, které si člověk v sobě nosí. Jak jsou nakonec potom obětmi všichni. ----“You only have to forgive once. To resent, you have to do it all day, every day. You have to keep remembering all the bad things.”---- ()
Spoilery! S Derekem Cianfrancem bychom společně na pivo zřejmě zajít nemohli, neboť by nám nechutnalo. Našel si totiž zvláštní zálibu v tvoření sraček, což je ve značném rozporu s mým vytříbeným vkusem. Přiznám se, že jsem měl vůči snímku mírné předsudky už před zhlédnutím, ale když jsem viděl, kterak se moje pravidelná spolusledovatelka na film těší, tak jsem musel zatnout zuby a obětovat se. Začátek vypadal slibně. Práce na majáku mě oslnila a jevila se mi jako zaměstnání snů. Ten klid, ta pohoda, člověk slyší pouze nárazy větru a vln a užívá si samotu. Bohužel pouze do doby, než se do toho vložila žena, která pánovi idylku okamžitě narušila. Poté následovalo něco nepopsatelného. 30 minut si hlavní aktéři posílali zamilovaná psaníčka a snažili se jeden druhého trumfnout v tom, kdo napíše větší sračku. Když už se Fassbenderovi začal tvořit tenisový loket z pravidelných večerních kratochvílí, tak se rozhodl učinit chybu svého života a svoji dopisovatelku pozvat do svého skromného příbytku. Na takovém majáku se toho moc dělat nedá. Oba aktéři se tedy rozhodli trávit svůj čas zábavou chudých, na kterou jsou podmínky kdekoli, kdykoli a s kýmkoli. Těhotenství toto místo zrovna nepřálo a brzy vyrostlo místo dětí jen několik hrobečků, z čehož začalo oběma aktérům značně šplouchat na maják. Naštěstí, či bohužel, následoval moment jako z pohádky. Když se nepodařilo hlavní hrdince vyvrhnout živé dítě ze své ciciny, tak jej romantickému párečku vyvrhlo samo moře. S jednou mrtvolkou jako bonus. Zoufalá situace si žádá zoufalé činy. Dítě si samozřejmě ponechali. Troufám si tvrdit, že by se v jejich situaci zachovala většina lidí stejně. Dítě mělo samozřejmě kousek dál matku, která jej jaksi postrádala. Další vývoj už si není problém domyslet. I přes opravdu nádherné prostředí a příjemnou dobovou atmosféru, jsem se drtivou většinu snímku neskutečně nudil. Moc nechápu zdejší hodnocení. Věřím, že ženské oko potěší Fassbender a mužské zase Alicia Vikander, kteří jsou velice roztomilý páreček. To mi ovšem na nějaký kvalitní filmový zážitek opravdu nestačí. Tento snímek patřičně docení zřejmě pouze ženy a sem tam nějaký citlivý pán. ()
Galerie (95)
Zajímavosti (14)
- Michael Fassbender a Alicia Vikander byli obsazeni jako manželský pár Tom a Isabel. Během natáčení filmu se do sebe zamilovali a v říjnu 2017 se vzali. (sator)
- Celosvětová premiéra proběhla 1. září 2016 na Benátském filmovém festivalu. (BMW12)
- Zatiaľ čo scéna, v ktorej je použitý rušeň, sa odohráva v roku 1918, tento typ lokomotívy sa začal vyrábať až v roku 1947. (Arsenal83)
Reklama