Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Barbara Hershey, Carrie Fisher, Michael Caine, Mia Farrow, Dianne Wiest, Maureen O'Sullivan, Lloyd Nolan, Max von Sydow, Woody Allen, Lewis Black (více)Obsahy(1)
Milostná vzplanutí, zklamání i selhání v rodinném propletenci tří sester na newyorském Manhattanu.
V Haně a jejích sestrách se Allen znovu věnoval svým oblíbeným tématům, jako jsou svádění, nedostatek lásky, láska k městu, film jako balzám, či strach ze smrti – tady tématům, jimiž se zabýval třeba už i v Annie Hallové a Manhattanu. Od uvedení Annie Hallové tak dosáhl největšího okamžitého úspěchu – jak komerčního, tak v uměleckých kruzích. Sám Woody, který se při práci na svých projektech všem vnějším zásahům vyhýbá, nevycházel z údivu, když zjistil, že se tentokrát strefil do černého u kritiků i u diváků: „Když člověk udělá úspěšný film, začne se ptát sám sebe, v čem jsem se zmýlil? Musel jsem udělat něco, co je buď pohodlné, nebo potvrzuje předsudky střední vrstvy nebo je příliš povrchní či přehnaně citlivé.“
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (222)
Docela inteligentní konverzačka o partnerských vztazích. Ve 100 minutách stihl Woody píchnout snad do všech nejdůležitějších oblastí. Ačkoli rozhodně nepatřím mezi cílovou skupinu, protože mám pocit, že tou jsou v tomto případě vyloženě jen ženy, tak jsem si ve filmu našel několik fajn pasáží také. Celkem mě překvapilo, že se snímek zcela atypicky veze spíše na pozitivní vlně v rytmu toho, že je srdce pružný sval. Nejvíce mě rozhodně bavil právě Woody Allen, který se obsadil do nejzábavnější role, kde se dotýkal svého známého panického strachu ze smrti. Kdybych měl nemístně svůj život postaven kolem partnerských vztahů, tak bych šel s hodnocení pravděpodobně ještě výš. Takhle dávám slabé tři kousky. ()
Někdy mám podezření, že Woody je žena v mužském provedení. Zná dokonale ženskou duši, u něj mám pocit, že zná moji maminku, sestru, dceru, neteře, sestřenice, tety, babičky...…….miluji jeho hlášky, které dokáží odlehčit ten náš život vezdejší do jiných parametrů, já se tomu dokáži smát a o tom to celé je...... ()
Skvělý komorní film, k němuž asi neumím mnoho dodat. Nic mu nechybí a nic nepřebývá, má úžasný rytmus, geniálně vypointovaný scénář, je intimní a křehký, ale přitom se u něj člověk zároveň královsky baví a po jeho skončení má chuť si jej pustit znovu. Díky, milý Woody ;o) Celkový dojem: 95% Zajímavé komentáře: kinej, gudaulin, kleopatra, Cival, Galadriel a určitě i spousta dalších, neměl jsem sílu je všechny pročítat ()
Romantické drama ze života tří naprosto odlišných sester, které nabízí pohled na každodenní problémy tohoto tria, a to celé je okořeněno značnou dávkou vtipu a ironie, což byla zejména parketa vynikajícího Woodyho Allena. Právě on a pak dále Dianne Wiest táhli celý film, co se hereckého obsazení týká. Scénář byl moc dobře napsaný, a ikdyž chvílemi zaváněl klišé, tak i přesto jsem se mnohokrát zasmál (ano, opět díky WA). Zkrátka hvězdně obsazený americký film, který není perfektní a bez chybičky, ale jako oddychovka na odpoledne je přímo ideální. ()
Tohle že je film Woodyho Allena? Úpřimně, kdyby zde sám Woody nehrál a neřešil v rámci své postavy i něco málo sexu, málem bych nevěřil, že toto sympaticky odlehčené drama ze života natočil právě on. Pár zkušeností s Allenovou tvorbou sice už mám, ale po všech těch experimentálních komediích typu Zelig, Seber prachy a zmiz nebo Spáč, které mi povětšinou nesedly, mám snad poprvé štěstí vidět z jeho tvorby „normální“ film a rozhodně mě ním pan režisér a scenárista v jedné osobě mile překvapil. Hana a její sestry je klasickým příkladem americké nezávislé tvorby 80. let, to jsou ty obyčejné filmy ze života obyčejných lidí, které však díky výborným scénářům a hereckým výkonům dokážou přinést i neobyčejný zážitek. Tento vybočuje zdařilým propojením několik příběhů v jeden nápaditý celek, stejně jako osobitou poetikou s jemným humorem. Trochu jsem se bál, zda nepůjde o film až příliš určen pro ženské publikum na to, abych si ho užil. Ale ono ne, má to poutavě vykřeslené vztahy a postavy, které jakoby přímo žily a mnohé z dílčích zápletek mě dokázaly zaujmout (zejména ten pocit drobné zrady při upřednostnění jednoho milovaného před druhým) či jiné situace a dialogy i rozesmát. Výjimečně mě neiritoval ani Woody Allen jako herec a právě jeho postava hledající smysl života v bludném světě skepsy a zklamání celý film s krásným nadhledem odlehčovala. Ba co víc, Woody tentokrát stvořil tak pěkný film, že mu hravě odpouštím i propagaci bratří Marxů a jejich Kachní polévky. :o) Herecké výkony všech zúčastněných (mezi nimiž mě svou účasti v tomto typu filmu a nezvykle civilní polohou příjemně překvapil Max von Sydow) jsou hodné obdivu a vše navíc podbarvuje pěkný hudební podkres od klasiky až po jazz a swing. [90%] ()
Galerie (30)
Zajímavosti (24)
- Roli Elliota měl původně hrát Jack Nicholson, ale nakonec musel odmítnout, protože natáčel Čest rodiny Prizziů. Roli získal Michael Caine a dostal za ni Oscara. (Witta)
- Joanna Gleason v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)
- Film byl nejvíce výnosným filmem Woodyho Allena do uvedení Hry osudu (2005). Hana a její sestry vydělaly v kinech přes 40 milionů amerických dolarů. (don corleone)
Reklama