Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Když globální pandemie zničí civilizaci, přeživší Joel se ujme čtrnáctileté dívky, která může být poslední nadějí lidstva. (HBO Max)

Videa (1)

Z natáčení

Recenze (322)

Eleanor05 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Předlohu jsem nehrála, neboť jsem klasický PC hráč a nemám doma konzoli, což mě uchránilo srovnávání a případného zklamání ze seriálové adaptace. Pilot The Last of Us sice není žádná velká pecka typu první díl Černobylu, ale je to slušná post apokalyptická vztahovka, v mnohém připomínající první, ještě dobré, série The Walking Dead. Navíc mám slabost pro Pedra Pascala, takže to půl hvězdičky přidá. :D PS: Kéž by Zaklínače adaptovalo rovněž HBO a napsal ho Craig Mazin, pak by z něj jistě nevyšla taková, předlohu urážející, sračka. 3*. ()

maddy 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

The Last of Us (game) meets The Walking Dead (series). Famózny začiatok, ktorý v prvých 40 minútach predstaví presne tú silnú, napínavú a emočnú scénu z úvodu hry, a ešte ju aj mierne obzvláštni a rozvinie, strieda pomerne obyčajná druhá polovica, ktorá mi skôr pripomenula sériu The Walking Dead. A to v tomto prípade nemyslím ako pochvalu, ale skôr narážam na tie neskoršie sezóny, kde sa riešili nezaujímavé vzťahy ako v telenovele. The Last of Us má síce vynikajúci casting (Pedro Pascal), hudbu po vzore hry, aj pomerne veľkú vernosť hernej predlohe čo sa týka jednotlivých scén a prostredia, no vo výsledku vzbudzuje skôr rozporuplné pocity, pretože mám zatiaľ pocit, že ten seriál sa minimálne v prvej epizóde nevie rozhodnúť pre koho chce vlastne byť a snaží sa zavďačiť všetkým, čo nikdy nie je dobrá cesta. A tak tu je niečo pre hororových fanúšikov, niečo pre casual TV viewers, niečo pre fanúšikov hry, niečo pre divákov hrou nedotknutých. No fanúšikovia hry si budú len odškrtávať povinné položky a žiadne prekvapenie, napr. prečo je Ellie taká dôležitá, na nich nebude fungovať ako moment prekvapania a seriál im logicky nemôže ponúknuť taký adrenalínový zážitok ako hra, a tí hrou nepolíbení sa mám pocit budú v prvej epizóde vo všetkých tých postavách, vzťahoch a fungovaní sveta o 20 rokov neskôr skôr strácať, nežby sa zžili s nejakou konkrétnou postavou alebo nepotrpezlivo čakali na ďalšie epizódy. Vo výsledku fajn, ale žiaden WOW moment sa nekoná a nateraz sa trochu obávam kam sa to posunie v ďalších epizódach. Craigh Mazin je možno skúsený tvorca a scenárista (Chernobyl), ale čo sa týka réžie, tak bohužiaľ režisér filmu Superhero Movie ... a je to poznať. CELKOVO: 7/10 ()

Reklama

kenkaku 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Srovnávání se hrou řešit nebudu - předesílám. Prostě konzumace seriálu. Máme tu Mandaloriana a nano-Terminátora, pak nějakou pipku zajišťující diverzitu. Začíná to 20ti minutami brutální nudy. Pak začne bez varování chaos. Postavy bez rozmyslu někam jedou (jako plán a smysl je jaký?) a celé to působí jako cut-scéna ze hry. Skriptované, účelné a hrající na efekt. Najednou bum: “O 20 LET POZDĚJI”. Teprve teď se spoušti “apokalyptické zobrazení světa” a za mě, klidně až tímto to mohlo celé začít. Alespoň by si seriál odpustil tu trapnost “starší o dvacet let a prakticky to není poznat”. No nic. Co (nečekaně) je jako pěst na oko, je mongoloidní jogurt (Marigold může být spokojen). Je jedno, jestli vycouvá z předchozího projektu (s výmluvou na duševní zdraví = do dlouhodobého projektu by ji vzal jen blázen). Ale protože tvrdí, že je jogurt, v tabulce odškrtnuto a nikdo nesmí okolo ani pípnout. Lesba je totiž dnes každá druhá, takže jogurt má tabulkově větší cenu. A obzvlášť s diagnostikovanou mentální anorexií. Jistota angažmá zaručena. Každopádně prvních 20 minut sotva * (za jízdu autem) a zbytek slibné ****. ()

BrooksW.Here 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"When you're lost in the darkness look for the light." _____________ Som neskutočne ohromený... Ako takmer úplný neznalec pôvodnej hry (pred zhliadnutím seriálu som si vyhľadal iba pár základných faktov) som do tohto seriálu išiel s tým, že neviem, čo mám čakať. Ohlasy kritikov boli mimoriadne pozitívne a to ma navnadilo ešte viac a bezpochyby musím s ich názormi súhlasiť... Prvá epizóda The Last Of Us je niečo neuveriteľne skvostné. Už úvodná polhodina odohrávajúca sa kúsok pred začiatkom apokalypsy je geniálna – atmosféra v nej je perfektne vygradovaná až doslova do bodu varu. Potom preskočíme naspäť do súčasnosti, kde sa oboznamujeme s novým prostredím a vlastne aj s tým, ako musí takmer zničená spoločnosť fungovať. No, a záver s Depeche Mode bol pre mňa doslova dych vyrážajúci... Už za túto časť patrí tvorcom ohromná poklona, nedokážem pochopiť, ako sa im podarilo nastaviť latku už na začiatku takto vysoko... Ak kvalita zostane na tejto úrovni až do konca seriálu, tak je dosť možné, že sa jedná o jedno z najlepších diel postapo žánru ako takého... Už teraz sa teším na ďalší diel, prvýkrát v živote sa mi stalo, že pondelok bol tým najlepším dňom v týždni... ()

korbitch22 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Hrou jsem šmrncnutý jenom lehce, ale sám dokážu uznat, že Casting hlavní dětské role je opravdu absolutně mimo. Potřeba obsazovat retardy s Downovým syndromem do hlavních rolí je děsivá. Pokud přehlídku tuhle čistě subjektivní a druhořadou věc, je Last of US perfektním hororovým seriálem, s výtečnou výpravou, atmosférou a neskutečným vizuálem. Seriálové a filmové tvorbě podle úspěšných videoher se na streamovacích platformách začíná velmi dařit. Dalším bonusem je opět "výtečný" komentář místního hororového čuráka Psychora. Podle toho chorýho mozku by se měla psát příručka prvního ročníku studentů psychologie. 89%. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (12)

  • V čase 00:04:50 můžeme na stole u Sarah (Nico Parker) v pokoji spatřit přání k narozeninám. Jedná se o téměř stejné přání s dinosaurem, které Sarah zapomněla dát Joelovi (Pedro Pascal) ve hře. Dinosaurus je na přání, protože Sarah v něm píše, že Joel ještě není fosilie. (DavidSe)
  • Úvodný segment z diskusnej relácie z roku 1968 poskytuje jasnejšie vysvetlenie toho, čo je cordycepsová huba, ako hra. (molcan2)
  • V závěru zní z rádia skladba „Never Let Me Down Again“ od Depeche Mode. Zatímco Joel (Pedro Pascal) a Ellie (Bella Ramsey) bloudí troskami civilizovaného světa, David Gahan v rádiu zpívá: „I'm taking a ride with my best friend.“ A to není dobře. Ne proto, že by nikdo neměl ponětí o dobré hudbě v blízké budoucnosti, ale proto, že „Never let me down again“ od Depeche Mode, stejně jako každá píseň z 80. let, kterou hrají undergroundová rádia, je poplašným signálem. Varování však přichází příliš pozdě. Joel a Ellie jsou již za plotem karanténní zóny. Tvůrce seriálu Craig Mazin vysvětluje použití právě této skladby takto: „Moje žena má encyklopedické znalosti hudby 80. let. A já si říkal: ‚Dobře Melisso, tohle je to, co potřebuju.' A doslova jsem řekl všechny ty věci, které právě řekla. Potřebuju, aby to byla písnička, kterou tak nějak znám, ale dlouho jsem ji neslyšel. Nějakou, která ještě nebyla do mrtě ohraná. A potřeboval jsem, aby měla kontext. Potřeboval jsem, aby měla smysl. Potřeboval jsem, aby byla temná a v ideálním případě, aniž by byla nějak extra na očích, mi dala nějaký komentář. Potřeboval jsem začít určitým způsobem, abychom mohli ukázat, že se rádio zapíná. A ona pak řekla: ‚Never Let Me Down Again.‘ A já na to: ‚Panebože.‘“ (Dangerous2)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno