Reklama

Reklama

The Last of Us - Season 1 (2023) (série)


Long Long Time (S01E03)

(epizoda)
  • USA Long Long Time
TV spot

VOD (1)

Obsahy(1)

V Billově táboře se objeví cizinec a z obou přeživších se stanou nesourodí spojenci. Joel a Ellie později požádají Billa o pomoc. (HBO Max)

Videa (2)

TV spot

Recenze (342)

Sany33 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Príbeh: Joel a Ellie musia nájsť útočisko u svojich známych na ceste z Bostonu. Sekvelový Billov príbeh o stretnutí spriaznenej duše. Prevedenie: Tí z váš, ktorý moje príspevky sledujete dlhšie, viete že nemám rád buzerantov. Homosexualita mi nevadí ak mi nie je nasilu vtláčaná. Bill je prototyp dokonalého chlapa, ktorý je ale na chlapcov a nemá potrebu to z niekým riešiť. Iba vo svojom súkromí a tak to má aj byť. Vôbec nie som pohoršený a seriál to síce neposúva vpred po stránke príbehovej ale po tej emočnej určite áno. Joel už má svoje vysnívané auto a smeruje za Tommym a myslím, že sa máme na čo tešiť. Za mňa emočne dokonalo zvládnutá epizóda. 90% ()

tenebrae86 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Méně povedená epizoda. Nápad ukázat blíže vztah Billa a Franka, který byl ve hře jen naznačen, by nebyl špatný, kdyby se držel předlohy. Frank ve skutečnosti zemřel dosti surovějším způsobem, ne takto idealizovaně s nudnou, přihřátou romantickou omáčkou okolo. Ani emoce tu tentokrát příliš nefungují a ke všemu jsme byli úplně ochuzeni o setkání Billa s Joelem a Ellie. Škoda, takhle mi to přijde, že bylo příliš času věnováno postavám, které nejsou pro seriál vůbec důležité. ()

Reklama

PavelVanekArt 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Za mě mnohem slabší, než předchozí dva díly. Poprvé se mi nelíbila změna v toku děje a úplně odpískaná linka s Billem (ta herní). To, že to byla homosexuální love story (pro mě bez emocí, prostě jsem jim to nežral) mi vůbec nevadí a ani tak velká odbočka. Vadí mi, že odebrali jednu z těch nejlepších částí hry a zabili Billa. Naprosto zbytečná epizoda. Obohacující a dobře natočená ano, ale úplně zbytečná. Takovej o něco lepší průměr. 3* - 4* a.k.a 65% ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Craig Mazin je bůh! Po třech epizodách seriálového Last of Us se Mazin vychvaluje snadněji a snadněji, jeho scenáristický úděl totiž nadále přináší výtečné ovoce, kdy nadále zvládá výtečně adaptovat videoherní klenot, přitom vyloženě netkví na základní struktuře. Pro homofoby bude třetí epizoda nesnesitelným peklem, pro jiné zase nejspíš zbytečné zabití času většinou epizody, Mazin ovšem zvládl na post-apo světě vystavět v rámci jediné pouhé epizody neskutečně silnou romanci.  V režii Petera Hoara vzniká působivý zážitek, který opět na svět Last of Us vrhá zcela jiný pohled, opět se mu daří rozšiřovat mytologii. Pasáž s Billem není v seriálové podobě rozhodně podobná jako vejce vejci, pro všechny znalce původní hry půjde nejspíš o šok. Bill je sice pořád tak trochu sociální případ, kdy Nick Offerman zdánlivě zapadá do role krapet iracionálního muže, Offerman známý především komediálními výkony ovšem dokáže překvapit neskutečně silným výkonem, kdy se k tomuhle konspiračnímu schizofrenikovi bude vztah velmi snadno. Klíčovým vítězstvím je i funkční chemie s Murray Bartlettem. Frank se v původní hře prakticky neobjevuje, v případě seriálové verze ovšem může jejich vztah zdárně vyniknout. A jedno oko nezůstane suché.  Start epizody sice dokáže navodit nostalgické vzpomínky na hraní původní hry, kdy se to daří i skrze různé dekorace, pátrání, kdy je možné, že odkudkoliv vypadne nějaký člověk posednutý houbou, dochází k dalším skvělým interakcím mezi Joelem a Ellie. Jejich chemie je výraznější a výraznější, především je zajímavé sledovat dialogové konfrontace, kdy své znalosti poměřují člověk žijící před globální pandemií s dívkou, která jiný svět nezná. Trosky letadel jsou najednou ekvivalentem dinosauřích koster, obyčejné auto působí jako drahocenná relikvie. V diskuzí nad tím, jak za globální pandemii může vláda poté není těžké objevit jisté pomrknutí na přístup vlády Donalda Trumpa, který nejdříve označoval COVID-19 považoval za mýtus, skrze účast Billa poté dojde i k úvahám nad tím, zda cosi nemá 11. 9. 2001 společného právě s aktuální pandemií. Mazinovi a spol. se tak opět daří zasazovat svět Last of Us do skutečného světa. Samotná třetí epizoda především skutečně zvládne vrhnout nový pohled na pandemii. Takzvaný konec světa, kdy je ovšem možné si v něm nalézt i pozitiva. Nový smysl života, snaha o to zůstat nohama na zemi. Třetí epizoda Last of Us díky tomu funguje i přes minimum akce, protože se dá s postavami soucítit. Snaží se jen myšlenkově vrátit do období COVID-19, kdy nic zdánlivě nemělo smysl, svět kolem se téměř zastavil. Člověk musel začít nalézat nový program, aby nedošlo k mentálnímu zborcení, o to těžší je poté fakt, že může dojít k nevyhnutelnému rozloučení s novým smyslem života. Mnoho lidí ve stylu "nejsem homofob, ale..." jednoduše neodpustí seriálu, že se prakticky celá jedna epizoda točí kolem gay páru, u třetí epizody Last of Us ovšem není klíčové, že je ústřední pár homosexuální. Jde o motivy, které jsou skrze tento vztah představené. I proto je krapet pokrytecké označovat třetí epizodu za filler, Mazin jen nachází v tomto světě nosné motivy, kdy skrze konzultaci s tvůrci původní hry nalézá klíč k tomu, jak jednotlivá témata více vykreslit. Konkrétní Bill je tak v jistých momentech pořád poměrně zábavná figurka, v součtu ovšem především vyznívá mnohem tragičtěji.  Last of Us jde snadněji a snadněji označovat za snad nejlepší možnou potencionální videoherní adaptaci původní hry a to i přes fakt, že se tu 100% nekope za maximální věrnost. Ze samotného konceptu se ovšem těží větší nálož zlata, není přitom nutné sázet pouze na skvěle zvoleného Maxe Richtera a jeho On the Nature of Daylight. Příběh herního Last of Us funguje na principu herního média, seriálová verze ovšem naopak více využívá možnosti filmového média. A jde o zlatý kompromis, kdy by se o podobný směr měly nově pokoušet všechny následující videoherní adaptace. Výsledkem se tak jako v případě Last of Us může stát regulérní závislost, kdy může dojít k podobné situaci jako k odpočítávání jednotlivých sekund do momentu, kdy bude možné zhlédnout další část příběhu seriálové dvojky Joel a Ellie.... () (méně) (více)

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Fantastický díl, který jde nicméně proti očekávání fandů předlohy i nových diváků. Je bezpochyby překvapivé věnovat většinu času novým postavám, navíc takovým, které nakonec budou na "jedno použití". Ale proč ne. Jako milovník hry jsem tenhle prodloužený alternativní pohled na věc hltal plnými doušky. A pokud se i další epizody nebudou bát ukazovat příběhy ostatních postav, aspoň se svět The Last of Us jen tak neokouká. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (25)

  • Táto epizóda venuje významnú pozornosť hygienickým potrebám, ako sú tampóny, toaletný papier a dezodorant. Hry sa nápadne vyhýbajú diskusii o tom, ako sa ľudia v postindustriálnom svete zaobídu bez týchto vecí. (molcan2)
  • Joel (Pedro Pascal) hovorí, že kabeláž na Billovom plote (Nick Offerman) už nemá veľa času a že môže Billovi zohnať hliníkové cievky, ktoré by vydržali oveľa dlhšie. To nie sú len vedomosti preživších; vedel by to z práce v stavebníctve pred tým, ako ho zasiahla huba. (molcan2)

Reklama

Reklama