Reklama

Reklama

Uprostřed turistické sezóny jsou na francouzské Riviéře postupně zastřeleni tři muži. Případem je pověřen inspektor Carella, který se při vyšetřování setkává se svou bývalou přítelkyní. Nic nenasvědčuje tomu, že by vraždy spojoval nějaký motiv. Ale řádění neznámého vraha pokračuje. Vyšetřování zavádí Carellu do hluboké minulosti obětí... Bez motivu je druhým filmem francouzského režiséra Philippa Labroa. Šťastně sáhl po známé předloze amerického spisovatele Ed McBaina a jeho slavném detektivovi Carellovi, jehož výraz charismatický Jean-Louis Trintignant dokonale naplnil. (Česká televize)

(více)

Recenze (96)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Z dnešního pohledu zub času již příliš ohlodal kdysi možná kvalitní francouzský film, který ovšem dobové produkci americké provenience nesahá ani po kolena. Podivná forma (kupříkladu scéna s výslechem v autě, která asi měla vyznít lascívně, ale dnešním okem je to čisté guilty pleasure...), až příliš statická, nepřesný střih a mnohdy prazvláštní střihová skladba, hudba Ennio Morriconea je sice pěkná, ale většinou až příliš dramatická k mnohdy naprosto nedramatickým scénám a víceméně pouze ona je zdrojem nějakého napětí... ()

aniiicka 

všechny recenze uživatele

Staré francouzské kriminálky jsou vždycky kvalitka. Trintignant je jeden z mých nejoblíbenějších francouzských herců a pro tyhle role je prostě dokonalý. Příběh, kde sériový vrah děsí obyvatele krásného Nice ve vrcholné turistické sezoně byl zajímavý a nechyběla mu dobrá dávka napětí, zklamala mě jen jedna věc (malý spoiler: mám na mysli herce, který ztvárnil vraha a kterého mám zafixovaného spíše v komediálních rolích...proto mi tam nějak neseděl). Jinak atmosféra byla správně tísnivá, Trintignant je jako komisař prostě mástr :) a mistr Moriccone přidává něco ze svých geniálních filmových melodií, které povýší každý snímek. :) http://www.youtube.com/watch?v=p5oeJsHSU_0 ()

Reklama

argenson 

všechny recenze uživatele

Atmosférou slabší, dějově rozvláčné. Zachraňují to nikdy nezklamávající exteriéry Azurového pobřeží (co by si bez týhle lokality francouzská kinematografie počala?) a pět mimořádně krásných žen (z nichž dvě se zbytečně a trochu samoúčelně svlíkly). A co je hlavně u kriminálky špatně, že chybí moment překvapení. Což mě mrzí o to víc, že žánr francouzské kriminálky 60. a 70. let jsem dosud téměř bezvýhradně ctil. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Tak tento film jsem si skutečně užil. Tajemný a napínavý příběh, zpracování ve stylu staré francouzské školy, přesvědčivé herecké výkony. Přestože se vraždy ze začátku jeví jako samostatné případy, další informace ukazují, že oběti přece jen něco spojuje. Toto odhalení však stále stále nepřináší tu zásadní odpověď - totiž kdo je ten záhadný střelec a podle čeho si vybírá své oběti? Brzy je totiž zřejmé, že nejde o činy psychopata. Pořád ale chybí motiv... ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Slušná francúzka kriminálka ma prilákala hlavne hudbou Ennia Morriconeho a tá sa vydarila ako vždy. Príbeh to vôbec nebol zlý, samozrejme nejaké roky odvtedy ubehli, čo je trochu poznať, ale inak to celkom šlo a vedel by som si predstaviť šikovný remake. Úplný záver, kde detektíva polícia prehovára aby ostal, ale aj následná jazda autom ma očarila. Mala v sebe trocha tej frajeriny, poctivej filmárčiny a bombovú hudbu E. Morriconeho. Aj preto sa prikláňam k štyrom hviezdam. 70%. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (3)

  • Julie si ve svém bytě hraje s hračkou, známou v sedmdesátých letech jako Space fidgit. Dnes už není prakticky k sehnání, dochovaly se velmi vzácně. (nocturne)
  • Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach francúzskeho mesta Nice. (dyfur)
  • Zbraň použitá střelcem je francouzská samonabíjecí malorážka „Unique X-51 bis“ zbrojovky MAPF. Malorážky tohoto typu byly skutečně vybaveny již v základu závitem pro tlumič. (nocturne)

Reklama

Reklama