Reklama

Reklama

Uprostřed turistické sezóny jsou na francouzské Riviéře postupně zastřeleni tři muži. Případem je pověřen inspektor Carella, který se při vyšetřování setkává se svou bývalou přítelkyní. Nic nenasvědčuje tomu, že by vraždy spojoval nějaký motiv. Ale řádění neznámého vraha pokračuje. Vyšetřování zavádí Carellu do hluboké minulosti obětí... Bez motivu je druhým filmem francouzského režiséra Philippa Labroa. Šťastně sáhl po známé předloze amerického spisovatele Ed McBaina a jeho slavném detektivovi Carellovi, jehož výraz charismatický Jean-Louis Trintignant dokonale naplnil. (Česká televize)

(více)

Recenze (102)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Za polovinou třetí dekády svého života objevuju filmové žánry, které jsem doposud míjel. Cítím se při sledování těchto skvostů kinematografie jako nepolíbený panic, který nese nákup starší krásné ženě až do bytu a ona ho pozvala na kávu s tím, že se ještě osprchuje a hned se mu bude věnovat.. Bez motivu nebylo výjimkou a na jeho konci jsem cítil tu dobře známou euforii po skvělém zážitku. Jediné co trošku nechápu proč je tato staromilská francouzská kriminálka zařazena pod tagem giallo ( byť tedy ji tam řadí i IMDB), nejsem zatím znalec , ale řekl bych, že kromě rukavic páně/paní vraha/vražedkyně ( nechci spoilerovat) to moc giallo není. Mám rád detektivky Eda McBaina a byť se děj drží předlohy velmi volně a i postava Steva Carelly má v podání Jean-Louise Trintignanta odlišný ráz, takovej tvrďák to není,bylo mi to jedno, protože nejsem fanatický vyznavač "knihukopírujících" filmů a užíval jsem si ten přímočarý tah na branku. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Slušná francúzka kriminálka ma prilákala hlavne hudbou Ennia Morriconeho a tá sa vydarila ako vždy. Príbeh to vôbec nebol zlý, samozrejme nejaké roky odvtedy ubehli, čo je trochu poznať, ale inak to celkom šlo a vedel by som si predstaviť šikovný remake. Úplný záver, kde detektíva polícia prehovára aby ostal, ale aj následná jazda autom ma očarila. Mala v sebe trocha tej frajeriny, poctivej filmárčiny a bombovú hudbu E. Morriconeho. Aj preto sa prikláňam k štyrom hviezdam. 70%. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

I přes prostředí prosluněné riviéry ponurá atmosféra vyprávění, strach z tajemného odstřelovače číhá na každém rohu, všichni obyvatelé mají černé svědomí a mezi nimi proplouvá charismatický detektiv Carella ve výtečném podání Jeana-Louise Trintignanta. Francouzské krimi ze 70. let jsou ve vetšině případů sázkou na jistotu. 85%. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Souhlasím se Snorlax a jen dodám že nejen ve Francii, ale především na Apeninském poloostrově. Obsazení v čele s poněkud tajemným Trintignantem (v dabingu Eduarda Cupáka), mladou Antonelli bylo dobře zvolené, hudba slušná (ale zase nic mimořádného), film z hlediska napětí a dynamiky nepříliš řvoucí, režie byla trochu statická, film celkově občas docela těžkopádný, nastavení v malebném přímořském letovisku Nice, podle mě a na svůj druh filmu, nebylo řádné využito - bohužel..Řekl bych že to byla dobrá podívaná, co měla tendenci se zlepšovat, ale ne dost. Suma-sumárum: slušné, ale nic víc. Nezapomenutelné chvíle; vražda v bazénu ve zpomaleném záběru. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Určitě kvalitní kriminálka, ale mohla by být více rozvedena z hlediska strachu obyvatel z neznémého střelce. Jinak hudba typicky jednoduchá, ale učinná jak to v těchto letech u francouzsko-italských filmů bývá zvykem. Postava hlavního policajta taky bohužel nebyla trošku podrobnější a jeho závěrečné rozhodnutí jsem nepochopil vůbec. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (8)

  • Úvodní scéna se natáčela v zátoce Villefranche-sur-Mer. Scény vražd průmyslníka a astrologa se natáčely ve čtvrti Mont Boron, v ulici Henry-de-Bournazel pro první scénu a v rezidenci Parc Vigier pro druhou. Forestovou (Michel Bardinet) vilou je Château Sainte Anne ve čtvrti Fabron (zbořena v roce 1980). Byt Carelly (Jean-Louis Trintignant) je na Quai des Deux-Emmanuels v přístavu Nice a byt, který použil střelec při čtvrté vraždě, je naproti, na Quai Lunel. Televizní pořad se natáčel na náměstí Place Rossetti ve Vieux-Nice, před katedrálou Sainte-Réparate. Byt Juliette Vaudreuil (Laura Antonelli) se skutečně nachází v paláci Régina na bulváru de Cimiez, jak je uvedeno ve filmu. Dále můžeme vidět park Chambrun (scéna divadelní zkoušky) a krátce na to park zámku Valrose, dále Hôtel Negresco, letiště v Nice, Musée Masséna (policejní ředitelství) a Cimetière de l'Est (závěrečná scéna). (classic)
  • Philippe Labro, v té době spisovatel, novinář, rozhlasový pracovník a filmař, vytvořil film, který vystihuje tehdejší dobu. Nejprve fungování médií: Sacha Distel (Julien) znavený prací moderátora, novináři přicházející v houfech do hotelu Negresco, aby požádali recepční o telefonát do svých novin v Paříži, telefonistky obsluhující ústřednu a zastavení tisku odhalující titulní stranu novin. Pak je tu svět práva: výslechová místnost na policejní stanici, nohy CRS a policie vtrhnuvší do města, pak žena, která si u soudu dělá těsnopisné poznámky. Další vizuální prvek vztahující se k danému období (vrcholící vietnamská válka): v čase 00:07:55 mladí lidé před odjezdem tajně malují na auta symboly míru. (classic)
  • Zbraň použitá střelcem je francouzská samonabíjecí malorážka „Unique X-51 bis“ zbrojovky MAPF. Malorážky tohoto typu byly skutečně vybaveny již v základu závitem pro tlumič. (nocturne)

Reklama

Reklama