poster

Bez motivu

  • Francie

    Sans mobile apparent

  • Itálie

    Senza movente

    (Itálie)
  • anglický

    Without Apparent Motive

Krimi / Thriller

Francie / Itálie, 1971, 100 min

  • giallo
    *****

    Snímek "Bez motivu" je nekompromisní atmosferický detektivní thriller na hranicích s giallo žánrem, který zrovna v té době zažíval svůj největší boom v Itálii. Jeho vliv je na něm velmi dobře vidět (vraždy, které na první pohled nic nespojuje; maniak řádící tentokrát s puškou; silná audio-vizuální stránka; propojení detektiva s vraždami atd.), ale protože jde o film francouzský, tak obsahuje i prvky typické pro Francouze. Ve výsledku tak jde o místy až mysteriozní thriller, který navíc ozdobil italský génius Morricone. PS: Pro mě jako velkého giallo harcovníka byl onen motiv a rozuzlení příběhu po poskytnutí informací jasný třetinu před koncem filmu. Ale i přes to jsem hltal každý další záběr. 4,5*(31.3.2010)

  • tahit
    ****

    Určitě neuškodí si připomenout, že jde o film, který nás vrací zpátky do času zlaté francouzské filmové éry. Prostě škola amerického krimi románu od McBaina ve francouzském balení. Každým coulem devizou je brilantní profesionalita herce Jean-Louis Trintignant. Jehož řada filmů svědčí o širokém rejstříku hereckého kumštu. O specifickou atmosféru filmu se velkou měrou zasloužil i hudbou Ennio Morricone. A ještě k jedné věci. Je nutno zvlášť ocenit výborný dabing Eduarda Cupáka, který dobře sedí k inspektorovi Carella. Mimochodem český původní dabing filmového studia Barrandov byl vždycky na špičkové úrovni. Co dodat závěrem? Pro úplnost lze říci, že film je napínavou podívanou, pro ty, co mají rádi starší francouzské filmy.(12.5.2011)

  • Anderton
    ***

    Keď sa niečo volá Bez motívu, tak je jasné, že sa to tak bude dlho tváriť, ale nakoniec sa motív ukáže v plnej kráse a bude pádny. Pokiaľ má množstvo divákov radosť, že sleduje francúzske giallo, tak mne Bez motívu jeho prvky iba pripomínal. Nejedná sa o nič dusné, s napínavými scénami, ako sme zo spomenutého subžánru zvyknutí. Tu mám skôr pocit, že ak by sme vymenili Trintignanta za Poirota, sem tam trúsiaceho nejaké hlášky, na veci by to nič nezmenilo, film by možno ešte niečo získal. Bez motívu je totiž klasická krimi, berúca sa nesmierne vážne v každom momente. Takže klady určite krásne ženy a prostredie, mínusy fakt, že všetko ostatné je priemer, vrátane nijak extra zaujímavého, tuctového rozriešenia.(19.11.2014)

  • darkrobyk
    ****

    Slušná krimi s parádní Mistrovo hudbou (složil vůbec Morricone něco blbého?), zamračeným Trintignantem (jako herce jsem ho nikdy rád neměl, pořád se tváří jako bubák), fešnými ženami a realistickými vraždami. Ano, tak vypadají ve skutečnosti - kulka se zavrtá a nechá po sobě maximálně červené kolečko. Pravda ovšem je, že zásahy doprovázené rudým gejzírem nebo utrženým kusem masa jsou působivé a filmaři už dnes realistické ztvárnění používají jen s ohledem na přístupnost filmu pro děti. Závěr rozhodně není šokující! U kriminálek mám většinou problém usvědčit vraha předem, zde se mi to podařilo! Jakmile byl motiv odhalen, usvědčení se nezdálo nijak těžké. Spolupráce Itálie a Francie přinesla spousty šťavnatých plodů.p.s.musím zmínit kvalitní český dabing, nejen Cupák byl mistr!(17.8.2015)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Politika, je v tom určitě politika." A udělali to extrémisté, anarchisté nebo dokonce odbory. Možností je spousta, ale tady motiv byl a to celkem zřejmý, takže si dovolím zlehka nesouhlasit s názvem snímku. Taky si dovolím tvrdit, že by policie na nic nepřišla, kdyby si naprosto zbytečná postava asistenta režie náhodou nepustila pusu na špacír přímo před detektivem Carellou. Přitom to nebylo vůbec špatné, napětí se dalo krájet, ale od chvíle, kdy Carella zasáhl ostřelovače z místa činu svým dalekonosným koltem, jsem to už nedokázal brát vážně.(1.2.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace