Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Jean-Claude LarrieuHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Adriana Ugarte, Michelle Jenner, Darío Grandinetti, Emma Suárez, Rossy de Palma, Inma Cuesta, Nathalie Poza, Pilar Castro, Susi Sánchez (více)Obsahy(1)
Julieta žije sama se svou dcerou Antíou poté, co do jejich šťastného života krutě zasáhl osud. Po smrti Julietina manžela Xoana, Antíina otce, prožívají nejhorší období. Obě trpí, Julieta se uzavře do sebe a jejich tichá bolest je postupem času odcizuje. Když je Antíe osmnáct let, opustí svou matku bez jediného slova vysvětlení. Julieta ji více než 12 let zoufale hledá všemi možnými způsoby. Během té dlouhé doby zjišťuje, jak málo svou dceru zná. Až náhodné setkání s Antíou dává matce šanci pokusit se ji získat zpět. Osamělá a zlomená Julieta se rozhodne konfrontovat svůj život a říct dceři pravdu o osudových událostech, které jejich životy rozdělily. (Bioscop)
(více)Videa (9)
Recenze (96)
Z počátku jsem to sledoval relativně vlažně, ale jak se to rozjíždělo, postupně si mě to získalo - ten příběh mi přijde skutečně dobrý. Herectví Emmy Suárez mě moc neoslovilo, zato Adriana Ugarte pro mě byla velice příjemný herecký objev. No a Darío Grandinetti, kterého jsem znal už z dřívějška, je zde naprosto výborný jako vždy; zbytek castu za zmínku už v podstatě nestojí. Hodně se mi zde líbila kamera a výtečná Iglesiasova hudba - ten film s ní pracuje přesně na těch správných místech, kde mě to baví. Celkově si myslím, že se tenhle nový Almodóvar povedl - podobně jako u filmů Woodyho Allena zde sice platí, že i Almodóvar pracuje stále se stejnými filmařskými ingrediencemi, jeho filmy tedy mohou vyvářet negativní dojem vlastní recyklace a vyprazdňování, ale pořád zde oba dva budou mít početné zástupy věrných diváků, kteří budou na jejich filmy chodit právě proto, že vědí, co dostanou. Nejinak je tomu u mě - tenhle film jsem si užil a už se těším, s čím můj španělský oblíbenec přijde příště. ()
Pedro Almodóvar mě tímto filmem nijak zvlášť nepřesvědčil svým obrovským talentem pro kvalitní španělská dramata. Naopak jsem měl pocit, jak kdybych koukal na španělskou červenou knihovnu. Na druhou stranu mě opět přesvědčil o tom, že o krásné Španělky on nemá nouzi. Adriana Ugarte mě očarovala okamžitě a to jsem o ní před tím ani nevěděl. ()
To nejzásadnější a nejzajímavější - vztah matky Juliety a její dcery - je ve filmu bohužel upozaděno ve prospěch jiných dějových zákrut. Nabízejícím se odůvodněním je to, že Almodóvar volně adaptoval hned tři povídky, z nichž jedna se zabývá aférkou hlavní hrdinky ve vlaku a druhá její návštěvou u rodičů a až v té třetí se řeší její vztah s dcerou, leč také pouze z pohledu matky, nehledě na nedostatek prostoru k jeho zevrubnému podchycení. Přitom zahrnutí dceřina pohledu, který ve filmu zásadně chybí, by bylo rozhodně obohacující, minimálně z hlediska náhledu do jejích psychologických motivací a vnitřních pohnutek. Takhle si sice divák může užít umně natočený film s poměrně silným příběhem o dávných křivdách, o bolesti matky, jejíž dcera se k ní nechce znát, a o nešťastném rozhodnutí raději v sobě problémy a výčitky dusit, než o nich otevřeně mluvit a řešit je, ale zároveň se neubrání pocitu, že mu uniká něco, co zůstalo nevyřčeno. Obě herečky dělící se o hlavní roli jsou tak dobré, že svými výkony téměř dokáží zakrýt to, jak se film snaží tvářit spletitě a chytře, ale přitom obsahuje spoustu děr ve vyprávění a zbytečně přesouvá svoji pozornost na všechno možné, jen ne na to, co mělo tvořit jeho základ. Delší recenze ZDE. ()
Až v tomto filmu jsem si uvědomil jak je červená krásná. A to už jsem jí vnímal v Sin City a v Americké kráse. Nechal jsem se kochat touto barvou která pulzovala celým filmem a dodávala mu krásné umělecké pozadí. Červená barva je neoddělitelnou součástí tohoto srdcervoucího příběhu, vyjadřující lásku, teplo, vášeň, vztek, nebezpečí. Umělecké dílo, v kterém něco chybělo : 70%. ()
Pozrieť si film tesne po prečítaní predlohy je o niečom inom, ako nevedieť o predlohe nič. Niekedy je to zážitok lepší, inokedy horší, vždy ale rozdielny. Almódovar začína tam, kde takmer končí tretia poviedka, pričom prvé dve a časť tretej je prerozprávaná v retrospektíve. Udivilo ma, ako sa scenár drží riadkov knihy, i keď zmeny tu sú. Trochu zamrzí, že sa Almódovar nerozhodol nakrútiť film v Kanade podľa Munroovej hrdiniek a hrdinov, bola by to preňho zmena. Ale nakoniec na tom nezáleží. Popravde som si z filmu odniesol silnejší zážitok než z poviedok, vnútorný pocit viny za smrť a osud dcéry vo filme rezonuje o niečo silnejšie, ale to je iba subjektívny názor človeka, ktorý o niečo viac preferuje kinematografiu pred literatúrou. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (5)
- Film je inspirován třemi povídkami spisovatelky Alice Munro a to „Chance“, „Soon“ a „Silence“, které jsou součástí její sbírky povídek „Runaway“ z roku 2004. (orkadimenza)
- Všechny skulptury od Avy (Inma Cuesta) jsou ve skutečnosti dílem známého španělského umělce Miquela Navarra. (orkadimenza)
- Ve filmu se objevují obrazy amerického umělce Richarda Serry. (orkadimenza)
Související novinky

Startuje Best Film Fest
Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 15. do 21. prosince tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)
Reklama