poster

Stockholm, Pennsylvania

  • Česko

    Sedmnáct let naděje

  • USA

    Stockholm, Pennsylvania

Drama / Thriller

USA, 2015, 99 min

Režie:

Nikole Beckwith

Scénář:

Nikole Beckwith

Kamera:

Arnaud Potier

Producenti:

Greg Ammon, Dan Halsted

Střih:

Joe Klotz

Scénografie:

Kathrin Eder

Kostýmy:

Emily Batson
(další profese)
  • JohnCZ
    ****

    Nejsilnějším motivem tohoto filmu je především úplná nejednoznačnost a bezvýchodnost situace. Člověk na jednu stranu chápe hlavní hrdinku, na tu druhou ji ale nikdy pochopit nemůže. Ačkoli je únos dítěte zlá věc, opravdu je ono dítě dobré po tolika letech izolace uvrhnout do normálního života? Do cizího prostředí, k cizím lidem a vlastně celkově do prostředí, které zná jen z vyprávění? Může se vůbec člověk vrátit do normálního života, když vůbec nezná fungování lidské společnosti a fungování vnějšího světa? Film divákovi předkládá podobné otázky a je dost těžké na ně odpovědět, protože je to jednoduše nepředstavitelná věc. Škoda, že film nešel po psychologické stránce více do hloubky a zaměřoval se spíše na postavu matky, díky které film zabrousil spíše do thrillerových vod, než-li psychologických.(10.2.2016)

  • emma53
    ***

    Ještě nahoru mohli připsat psychologické, protože jsem o chování Leily dost dlouho přemýšlela. Nedokázala jsem se s ní ztotožnit a ono to ani nejde, nikdy jsem nic podobného neprožila a Nikole také ne, zřejmě pouze čerpala z nějakých zdrojů podle skutečnosti (má teorie). Myslím, že v uzavřeném prostředí se dokázala projevit alespoň trochu emočně, ale naprosto je utlumila v reálném domově a pokoji, kde bylo mnoho věcí, které na ní měly logicky minimálně zapůsobit. Je to ouva ouva film a ten konec tomu moc nepřidal, přece jen, to už bylo na mě moc.(31.1.2016)

  • Rajca
    ****

    Je ťažké si predstaviť, aké to musí byť prísť o malé dieťa a žiť dlhé roky v očakávaní, že to možno bol len zlý sen, z ktorého sa človek jedného rana jednoducho prebudí. Ustrnúť celý život v očakávaní a v ilúzii, však môže byť rovnako zničujúce. Práve o tom je aj Stockholm, Pensylvannia. Výborný herecký koncert Saoirse a Cynthie. Kým jedna sa snaží vymaniť zo šialenstva a ilúzie, druhá do neho upadá... Oceňujem zároveň celkovo kvalitný scenár.(8.7.2016)

  • DavidWebb
    *

    Námet je celkom zaujímavý, ale uhol pohľadu a prevedenie... jednoducho otrasné. Problém je, že do pozície tej kravky sa asi nedokáže vcítiť doslova nikto. Ale rovnako ma nikto nepresvedčí, že človek v jej veku nedokáže pochopiť, že bola unesená úplne cudzím človekom a je jedno, že si za tú dobu k nemu vytvorila vzťah. Keď sa raz dozviete pravdu, tak je nemožné nezmeniť svoj názor/pohľad na celú záležitosť a predsa toho človeka nemôžete vnímať stále rovnako, alebo môžete, ak ste totálne vypatlaná krava s totálne vymytým mozgom. Tak o čom to vlastne malo byť? Nikto jej neubližoval, nikto ju nezneužíval, je pravda, že mala odoprený prístup k vonkajšiemu svetu, lenže zvyknúť si naň dokázala za pár hodín a na svojich vlastných rodičov ani za týždne? Bála sa chodiť von (? naozaj?) a pritom von chodila. Nerozumiem tomu, úplný záver (asi posledné dve minúty) tomu dali trochu zmysel, ale všetko predtým... oh nie, toto ide úplne mimo mňa.(31.1.2016)

  • Aljak
    ****

    Námet vlastne rovnaký ako v úspešnom Abrahamsonovom filme Room, avšak dej je skôr zameraný čisto len na tú integráciu do reality. Tá bola v tomto prípade podľa mňa síce podaná pútavejšie, ale chýbala mi tam nejaká obšírnejšia retrospektíva, ktorá sa v tomto prípade priam núkala. Čo sa mi na tom páčilo, tak určite tá bezemočnosť hlavnej postavy, ktorá napriek tomu že z toho väzenia fyzicky odišla, avšak jej duša zostala uväznená naďalej a jej trauma nemala zrejme konca kraja. Škoda, podľa mňa sa s tým dalo vyhrať ešte aj oveľa lepšie, ale inak nadpriemer (tesne zaokrúhlený k 4*) - najmä v tomto psychologickom kontexte, a aj vďaka Saoirse Ronan, ktorá je priam ideálom na takéto role naivných dievčat (viď Brooklyn).(12.3.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace