Režie:
Peter BebjakKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Noël Czuczor, Rebeka Poláková, Kamil Kollárik, Éva Bandor, Jana Oľhová, Jevgenij Libezňuk, Jaroslav Mottl, Daniel Ratimorský, Heňa Kecerová, Vladimír Zboroň (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Tomáš není společenský typ. Jeho minulost a jeho práce ho uzavřely do osamělé smyčky: na zavolání se dostaví do práce, vyčistí domácnost, většinou zcela o samotě, po práci si vyzvedne výplatu a jde domů – čekat na další telefonát. Nejbližšími lidmi jsou sousedé, jejichž hovory jsou slyšet větrací šachtou. S matkou si pouze telefonuje a shodnou se, že se mají fajn. Jeho stereotyp naruší zmatek v jedné z domácností, kde pracuje. Musí se v ní ukrýt a stane nepozorovaným svědkem rodinného života, na hony vzdáleného tomu, jak žije on sám. Z pozorování cizích životů se stane záliba a ze záliby brzy vášeň. Takhle se jednoho dne dostane do bytu krásné Kristíny a jejího pochybného bratra Adama. Rozhodne se porušit své hlavní pravidlo jediné návštěvy a opakovaně se sem vrací. S každou další návštěvou poznává, že v této rodině není něco v pořádku a pravděpodobně je jen otázkou času, kdy bude muset zasáhnout... (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (58)
Myslím si, že tenhle snímek v sobě měl o dost větší potenciál, než co zde prezentoval. Mohlo to být ještě divnější, stejně jako mohly být některá sledování nudnější, aby bylo vidět, že někteří lidé prostě zajímaví nejsou. Ale má to fajn - lehce očekávané - sebedestruktivní směřování, které má hezky otevřený konec. ()
Tak tomuto hovorím poctivý film. Chladný ako dnešný svet, v ktorom sa čoraz ďalej ťažšie a ťažšie hľadá svetlo. Jednoznačne Bebjakov najlepší film, ktorý spracováva viaceré známe námety no zároveň pod puncom slovenskej filmarčiny kráča vlastnou cestou. Systematicky pracuje so svojím tajomstvom a postupne odkrýva skutočnosti, toto všetko pomocou striedania motívov rôznej dĺžky sekvencií, kde tie, ktoré treba odhaliť ako posledné trvajú vždy len pár sekúnd. Čo treba spomenúť, je poctivá dramaturgia ! Čo je často krát problém filmov tunajších, ale aj zahraničných. Všetko má svoju vnútornú logiku, motivácia postáv je pevne zakorenená a nepôsobí umelo. Bravo ! Za mňa veľmi silné 4*, avšak pre trend potápania tunajšej tvorby pridávam aj piatu :) ()
Promrhaný potenciál. Přesně tohle by byl hodně zajímavý psychologický film, kdyby se věnoval čistě hlavnímu hrdinovi. Ten je zajímavě načrtnutý, ale dějově se to celé ubírá úplně jinam, než jsem doufal a hlavně je to dost nudné, plné klišé a nevysvětlených chování postav. Doufal jsem v aspoň nějakou silnou atmosféru - a ta se nedostavila. Kamera je sice dobrá, herecké výkony ujdou a úvod vypadal nadějně (to už je snad počtvrté za krátkou dobu, co to k nějakému filmu píšu), jinak to je špatné. Čím dál tím víc se mi potvrzuje, že Bebjak je nepřeceňovanější slovenský režisér - viděl jsem od něj tři filmy a ani jeden není dobrý. A to se chci ještě podívat na Čáru, ale popravdě, už teď se toho bojím... 2* ()
Typický slovenský film, ktorý je buď kričaný, alebo šepkaný, nič medzi tým. Je to smutné, jak sa prudko nikam neposúvame, že? Z toho, čo som od Bebjaka videl (dobrá kopírka, zlá kopírka, hra na západ) som mal s týmto asi najmenej problémov. Ale zas Zlo si už poriadne nepamätám a tie filmy ani moc porovnávať nejde. Každopádne, dej v tej ústrednej izbe sa mi páčil. Zbytok nestojí za reč. ()
Od režiséra a názvu jsem čekal něco gangsterského, ale dostal se mi komorní psychologický film ve festivalové formě. Czukor jako voyer a Rebeka Poláková jako oběť svého frajera závislého na automatech, který ji nutí k prostituci. Námět fajn, herecké obsazení excelentní ( z Polákové se stává slovenská specialistka na nahé scény?), vizuál perfektní ... ale ač takovým filmům fandím, tak tady tomu něco chybělo. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (2)
- Vo filme si môžete všimnúť, ako hlavný hrdina jazdí na bicykli cez tunel. To ale nie je možné, keďže do tohto tunela majú povolený vstup len električky. Navyše je tunel monitorovaný a na jeho konci by ho čakali policajti. (Johnny.ARN)
Reklama