Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Stanislaus
    ****

    Zbrusu Nový zákon je rozhodně jeden z nejoriginálněji pojatých snímků posledních let, o tom není pochyb. Surový, podlý a znuděný Bůh! Naivně chytrá Ea, toužící svému otci řádně zavařit! Uťáplá Bohyně s oblibou v barevných vzorech a milující číslo 18! Opravdu povedená rodinka, ke které je nutno ještě přiřadit "džej-káčka". Na druhé straně břehu stojí "obyčejní" lidé, kterým je jednoho dne prozrazeno datum smrti, s čímž se každý vypořádává po svém. Snímek je plejádou bizarních postaviček, zapeklitě (černo)humorných situací a nečekaných zvratů, kterou vedou až k nevyhnutelnému konci. Zkrátka velice nápaditý filmařský počin, který musí být určitě trnem v oku silně nábožensky založeným lidem, nicméně já jsem se u něho "božsky" bavil.(23.1.2016)

  • MartinNDL
    ***

    Taky se mi to stává. Filmy netočím, ale v kuchyni je to podobný. Dostanete perfektní nápad a chcete to víc a víc vymazlovat a nakonec je z toho taková překombinovaná a zároveň nedodělaná břečka. Netvrdím, že to nemělo momenty a rozhodně je to bezproblémově zkouknutelný a relativně zábavný, ale Ronalda nebudete chválit za gól v pátý hanspaulský, z podobnýho námětu se mělo vytěžit mnohem víc ropy a zlata. Jinak jsem ve filmu viděl hodně Gondryho, to neříkám jako výtku nebo chválu, jen to říkám. Myšlenek humanism, feminismu a dalších ismů by se sice dalo něco napočítat, nicméně při zvolené hloubce, respektive mělkosti přemýšlení a sdělení se jimi nebudu zabývat. Až to poběží na ČT2 a nebude do čeho píchnout, pusťte si to, aktivně pro to ale nic nedělejte.(18.2.2016)

  • maddy
    ****

    Presne pre takéto filmy milujem európsku kinematografiu, v ktorej sa síce točí omnoho menej filmov ako v Hollywoode, ale zato odtiaľ ešte stále nevymizla originalita. A Francúzi sú v tomto obzvlášť experti. Podobnú komédiu by sa totiž v USA neodvážil natočiť nikto a predsa len je Brand New Testament natočený tak, že vyslovene uraziť nemôže nikoho (teda ortodoxní veriaci by u toho asi držkovali, ale tak oni svojho času bojkotovali aj Da Vinciho Kód, takže ...). Veľmi inteligentná komédia so sofistikovaným humorom, ktorá funguje aj mimo svojho žánru ako skvelá satira na kresťanstvo. S tým súvisí aj humor, ktorý nie je prvoplánový a vyslovene chytanie sa za brucho tu skutočne nehrozí, ale celé je to vtipné skôr tak „pod povrchom“, pretože ten humor je skôr cynický, sarkastický, neraz veľmi čierny a navyše jemne nekorektný. Navyše to je neskutočne nápadité, originálne a vôbec pre cynikov ako stvorené (z wikipedie: cynik - člověk, který jedná bezohledně a beze studu, který zraňuje city druhých, zejména zpochybňuje a zesměšňuje to, co druzí uznávají jako základní morální a lidské hodnoty - a presne to robí Brand New Testament po celú stopáž!). Nemyslím, že to je komédia vhodná a plne prístupná pre väčšinové diváctvo, aj keď v niektorých momentoch sa tak snaží pôsobiť, ale pre divákov ktorí sa absolútne nebavia na Kameňákoch, Wayansových paródiách alebo iných hrubozrných komédiach to je ako stvorené. Ten nápad s Bohom by sa možno dal vyťažiť ešte omnoho viac a posledná pol hodina (s gorilou) už dôjde do konca skôr na zotrvačnosť, než by servírovala ďalšie nápady a samotný záver s pani Božskou je už pomerne gýčový, stále však jedna z najoriginálnejších komédií za posledné roky a za mňa v konečnom dôsledku veľká spokojnosť, ktorú si určite ešte rád zopakujem. A paradoxne pre mňa vôbec nie tak good-feeling ako sa píše v pár komentároch, pod pokrievkou sa totiž skrýva dosť surové, ale zaobalené do good-feeling obalu, navážanie sa do viery. CELKOVO: 4* (8/10)(14.4.2016)

  • Vančura
    ****

    Asi jsem trochu čekal, že to bude lepší, než mi to nakonec přišlo (ona už samotná skutečnost, že jsem film viděl v totálně vyprodaném kině Aero, v člověku určitá očekávání navodí, žeano - bůhví, co všechny ty lidi vytáhlo do kina zrovna na tento film, který měl nulovou kampaň vyjma toho, že běžel letos ve Varech...). Nakonec jsem měl dojem, že trailer obsahuje z filmu skoro to nejlepší, a samotný film je už jenom jeho natažením do délky, kterou jsem osobně shledal celkem nepříjemně úmornou - ten film nemá ani dvě hodiny, ale osobně jsem měl místy pocit, že se konce snad nedočkám. Abych jen nehanil - rozjezd je neobyčejně povedený a celkově nemám problém napsat, že je to velmi pěkný film, v němž je několik skutečně kouzelných a divácky velice vstřícných momentů. Vyloženě okouzlen jsem byl hereckou představitelkou role Ey (Pili Groyne), skvělou kamerou, nápaditým humorem, soundtrackem a krásným závěrem, ale přes to všechno jsem se stejně nemohl ubránit jistému zklamání - ten film mě v podstatě neobyčejně nudil, a z ubíjejícího čekání na závěrečné titulky mě pouze občas vysvobodily některé scény, které se mi ale pro změnu líbily strašně moc. Takže ve výsledku asi takový hodně rozporuplný dojem - nápadů má ten film na rozdávání a spousta lidí se do toho filmu jistě zamiluje, ale osobně jsem asi už viděl příliš mnoho filmů, abych mohl tento přijmout zcela nekriticky. Za mě velmi opatrné 4 hvězdy. Mimochodem vidět na velkém plátně zestárlou a ztloustlou Catherine Deneuve se pro mě rovnalo dost nepříjemnému zážitku - pro člověka, který ji choval dlouho v oblibě kvůli jejím rolím z 60. a 70. let, je docela šok vidět ji najednou o desítky let starší.(18.7.2015)

  • mortak
    **

    La vie c´est comme une patinoire, il y a beaucoup gens qui tombent. Problém tohoto filmu nespočívá v těchto moudrech za pár franků, ale v tom, že chce být o všem, a nakonec vlastně není o ničem. Mechanická formulka - příběhy padlých jsou prokládány komickými eskapádami Benoita Poelvoordeho - se brzy okouká, protože místo skutečných looserů tu máme jakési podivné karikatury s bizardními příběhy. Všechna ta poselství divákovi jsou strašně chtěná, Poelvoorde je jen taková karikatura mačistického burana, takže to feministické poselství o ženách zachraňujících svět je spíše kontraproduktivní. Dormael chce být divný a originální za každou cenu, a výsledek je spíše nuda s občasnými slušnými vtípky.(7.10.2016)

  • - Když Ea (Pili Groyne) píše na otcově počítači, slova na obrazovce neodpovídají tomu, jak rychle píše. Také můžeme vidět, že píše slova jako kdyby zadávala příkazy, ve chvíli, kdy se na obrazovce zobrazují jen obrázky. (Fary)

  • - Spoiler: Režisér filmu Jaco Van Dormael si střihnul cameo v jedné z úvodních scén, kde ho srazí projíždějící náklaďák poté, co zjistí, že mu zbývá jen několik vteřin života. (Fary)

  • - Ve filmu jsou zmiňovány filmy s Jean-Claude van Dammem (konkrétně Dračí oči (2012), Dvojitý zásah (1991) a Univerzální voják (1992) a film s Bruce Leem (konkrétně Cesta draka (1972)). (Fary)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace