Reklama

Reklama

Neviditelný

  • USA The Invisible Man (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Když Cecilia (Elisabeth Moss) pochopila, že chodí s psychopatem, bylo už pozdě. Izolovaná v luxusním sídle majetnického vynálezce si uvědomí, že má-li přežít, musí utéct. To se jí podaří, a když se od expartnerova právníka dozví, že ten její odchod neunesl a spáchal sebevraždu, po letech se může znovu konečně svobodně nadechnout. Navíc je bohatá, protože bývalý přítel jí asi ve zvráceném gestu odkázal obrovský majetek. Tak proč je i dál tak neklidná? Proč má pořád nervy na pochodu? Proč se kolem ní dějí věci, jež nedokáže vysvětlit a které mají čím dál děsivější průběh a důsledek? Existují jen dvě alternativy. Buď se Cecilia regulérně zbláznila, nebo se v její blízkosti pohybuje někdo, kdo je doslova neviditelný a má jediný cíl – připravit ji o všechno, na čem jí v životě kdy záleželo. Jenže jak můžete bojovat s protivníkem, kterého nevidíte a který možná navíc existuje jen ve vaší hlavě? (Cinemart)

(více)

Videa (11)

Trailer 4

Recenze (639)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Neviditelný je film tvůrce, který chce o všem hodně přemýšlet, chce hodně přinést důmyslnou formální stránku, ale prostě na to nemá. Stejně jako Upgrade to postrádá jakoukoliv finesu a cit, je to jen spousta smutné snahy, hyperaktivní mávání rukama s cílem, abychom si ho někdo všimnul, ale bez talentu na jakékoliv frontě. Vím, že je kruté to takhle říct, ale život je někdy krutý. ()

Toren 

všechny recenze uživatele

8/10. Tohle bylo super. Vyšťavený koncept "staronového hrdiny" udělal solidní otočku a čím dál lepší režisér Whannell (dejte mu už někdo pls pořádnej rozpočet!) přišel s příběhem, který po celičkou svou stopáž vyvolává intenzivní pocit znepokojení a neviděného strachu. Elizabet Moss je krutě uvěřitelná, záběrování každou další sekundou šťavnatější a nápaditost z celého snímku teče proudem. Co by Fakt labůžo! Jen škoda, že se i tomuhle projektu nevyhnul žánrový syndrom "nelogické chování postav". Ale čert to vem! ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Post-MeToo reinterpretace Wellsova Neviditelného muže, která proměňuje podtext mnoha slasherů a paranoidních thrillerů (toxická maskulinita je zlo) v hlavní text, a oproti předloze zohledňuje primárně hledisko oběti, ne útočníka. Scénář sice napsal muž (režisér Leigh Whannell), ale na základě konzultace s odborníky a oběťmi stalkerů a citových manipulátorů. K jeho doladění si pak kvůli co nejcitlivějšímu zohlednění ženské perspektivy přizval Elisabeth Moss. Nejděsivější je plíživější první polovina filmu, dávající nám zakusit, jaké peklo zažívá partner člověka s poruchou osobnosti i po (zdánlivém) ukončení vztahu, a trpělivě odhalující metody agresora. Ze způsobů, jakými Cecilii její ex psychicky deptá, ničí její kariérní vyhlídky a izoluje ji od její rodiny a přátel, aby prohloubil její bezmoc, mrazí i z toho důvodu, jak snadno by mohly být aplikované ve světě, kde neviditelnost zatím nikdo nevymyslel. (Pachatel této formy násilí se vzhledem ke své schopnosti přenést vinu na oběť ostatně často jeví jako někdo nepřítomný a neviditelný, kdo vlastně není.) Oproti jiným podobným filmům, které nás až do konce drží v nejistotě, jestli hlavní postava opravdu neztrácí kontakt s realitou (čili máme stejnou pochybnost, kterou se ve své oběti při gaslightingu snaží vyvolat manipulátor), zde od začátku víme, že Cecilie je v právu a její kognitivní schopnosti jsou v pořádku, což spolu s výkonem Moss a výrazně subjektivním vyprávěním posiluje naše přimknutí k ní i frustraci z toho, že ji nikdo nevěří, zatímco moc nad jejím životem s pomocí mrazivě promyšleného plánu krok za krokem přebírá někdo jiný. Druhá polovina filmu má blíž ke standardní vyvražďovačce a psychologická přesvědčivost v ní nápadněji ustupuje žánrovým konvencím, ale pořád jde v první řadě o to, co prožívá protagonistka. Díky zájmu o ústřední postavu skvěle funguje také finále, slastné tím, kdo a jak se v něm ujme vedení, i tím, jak prostě a přitom efektivně je zrežírované (což platí pro celý film, využívající namísto vizuálních efektů a lekaček nesmírně nápaditě těch nejzákladnějších stylistických prostředků hororových tvůrců: ticho a prázdné prostory, pomalé kamerové švenky, dobře načasované hlediskové záběry). Horor, který je v demaskování některých zdrojů dnešních společenských úzkostí srovnatelně důležitý jako před pár lety Uteč (už z toho důvodu, že žijeme ve společnosti důvěřující spíš těm, kdo dokážou dobře předstírat, než obětem předstírání). 80% ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Film chce být hodně chytrý a cool a děsivý (nevím, proč mi pořád v hlavě jako měřítko naskakovalo It Follows), ale prostě není. Nebo, pokud bych chtěla být pokornější, tak řeknu, že na mě nefunguje. Rozhodně se, že bude vyprávět obrazem, ale stejně všechno v dialozích pojmenuje a vysvětlí. Nakonec i ta práce s tou kamerou je tak návodná, že jako kdyby tam byly červené šipky, které ukazují, kam se máme koukat. A to mě nebaví. U tohoto žánru, aby se dal film označit za dobrý, by neměl být divák celou dobu na stejné úrovni či dokonce napřed před příběhem a jeho hrdinkou. Tady si třeba doopravdy kladu otázku, co myslel POMO tím šokujícím zvratem, který si od něj vysloužil i vykřičník v závorce, protože mě nenapadá nic, co by nebylo jasné předem, že se přesně stane. Nemusím snad ani připomínat, jak velkým fiaskem je absolutní miscast hlavního "záporáka", respektive absence charismatu nebo... aspoň něčeho. Elisabeth Moss se snaží, seč může, ale svým výkonem jenom podporuje můj dojem neobratného scénáře netalentovaného, ale značně sebevědomého filmaře. Chm, tak ať, ale beze mě. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Pozor možný bojler! A neúsporný! Horor je to jen proto, že v tom hraje hlavní roli opravdu strašlivá obluda. Ten neviditelňák musel být fuckt těžký úchyl. Chtít něco takového doma, ještě to naprcat a pak to urputně neviditelně honit, místo naplno využít potenciál moderní pokrokové technologie a urputně honit někde ve sprchách osmnáctiletých volejbalistek, to může napadnout jen krutě ujetého perverta a masochistu. Nehledě na to, že varianta b) by celý film nebývale oživila. Opravdu nechápu, jaxe Bětka mohla dostat do hauptky hlavněproudé produkce, aniž by se jednalo ryze o snímek o mutantech, oživlých mrtvolách či genetických anomáliích. Dobře vypadající prkna se tam většinou profelují přes nějakého toho Einschweina, ale od téhle taky dost tragické neherečky by nechtěl přeblafnout snad ani Úve Ból. Čili velmi podezřívám strýčka Toma či jiné Habárdovy kluky z protekcionismu zkurvené Vědeckonelogické sekty a z podprahového náboru prostřednictvím záměrného kulturního i estetického týrání diváka, aby se tento posléze toho traumatizujícího zážitku snažil zbavit engramem. Po vynikajícím kreativním Apgrejdu jsem Šanelovi dost věřil, nicméně svůj stín nepřekročil ani omylem, a jedná se pouze o veskrze průměrný a klišovitý, byť zručně natočený, rádoby napínač, který vyděsí jen hlavní představitelkou. S přihlédnutím k tomu, kolik rozličných kreaturivních vyfikundací by se dalo vyvádět s neviditelným milovníkem, jsem v podstatě zklamán, a navíc mám z té toporné krasavice koule zalezlé hluboko v břiše. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (23)

  • S výrobou filmu sa začalo už v roku 2006, keď bol najatý David S. Goyer, aby napísal scenár. Do roku 2011 sa však film nikam neposunul a projekt bol zastavený. Vo februári 2016 bol projekt obnovený, Johnny Depp obsadil hlavnú postavu a Ed Solomon napísal scenár. Po kritike a finančnom neúspechu filmu Múmia v roku 2017 bol však zrušený aj tento pokus o oživenie projektu. V roku 2019 bol projekt znova obnovený, scenára a réžie sa chopil Leigh Whannell, produkcie Jason Blum, ale Johnny Depp z obsadenia vypadol. (Arsenal83)
  • Scénář se během natáčení ani trochu neupravoval. (TheSlezy)

Související novinky

Marvel nejspíš našel svou Silver Surfer

Marvel nejspíš našel svou Silver Surfer

04.04.2024

Fantastická čtyřka, vlajková loď příštích marveláckých let, opět získává reálnější kontury. Ústřední kvartet je již jasný, v hlavních rolích se objeví Pedro Pascal, Vanessa Kirby, Ebon Moss-Bachrach… (více)

Nový Vlkodlak mění hlavního představitele

Nový Vlkodlak mění hlavního představitele

14.12.2023

Nadcházející filmový příspěvek do světa monster od studia Universal mění svého hlavního představitele. Podle oznámení z roku 2020 si v nové verzi hororu Vlkodlak měla hlavní roli zahrát populární… (více)

Projekty od Universalu loví mladé hvězdy

Projekty od Universalu loví mladé hvězdy

14.04.2023

Studio Universal v současnosti chystá několik projektů, jimiž by rádo navázalo na své zajeté a osvědčené značky. Jedním z nich je tento týden oznámený a blíže nespecifikovaný příspěvek do světa… (více)

Hororoví mistři spojí síly

Hororoví mistři spojí síly

19.11.2022

Když se ve filmovém byznysu řekne fúze, většinou z toho nepramení moc dobré zprávy, viz studio Warner Bros. Discovery. Ta následující by ale přece jen mohla být výjimkou. Produkční společnosti Jasona… (více)

Reklama

Reklama