Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Elisabeth Moss, Oliver Jackson-Cohen, Storm Reid, Aldis Hodge, Harriet Dyer, Benedict Hardie, Anthony Brandon Wong, Amali Golden, Michael Dorman, Sam Smith (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Když Cecilia (Elisabeth Moss) pochopila, že chodí s psychopatem, bylo už pozdě. Izolovaná v luxusním sídle majetnického vynálezce si uvědomí, že má-li přežít, musí utéct. To se jí podaří, a když se od expartnerova právníka dozví, že ten její odchod neunesl a spáchal sebevraždu, po letech se může znovu konečně svobodně nadechnout. Navíc je bohatá, protože bývalý přítel jí asi ve zvráceném gestu odkázal obrovský majetek. Tak proč je i dál tak neklidná? Proč má pořád nervy na pochodu? Proč se kolem ní dějí věci, jež nedokáže vysvětlit a které mají čím dál děsivější průběh a důsledek? Existují jen dvě alternativy. Buď se Cecilia regulérně zbláznila, nebo se v její blízkosti pohybuje někdo, kdo je doslova neviditelný a má jediný cíl – připravit ji o všechno, na čem jí v životě kdy záleželo. Jenže jak můžete bojovat s protivníkem, kterého nevidíte a který možná navíc existuje jen ve vaší hlavě? (Cinemart)
(více)Videa (11)
Recenze (641)
║Rozpočet $7miliónov║Tržby USA $64,914,050║Tržby Celosvetovo $123,630,571▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Prekvapenie na úvod roka a to ešte dokonca hororové. Len škoda že to nie poctivo výživné ako bola prvá polovica filmu, tam to stavalo na tajomnej atmosfére nepoznaného a bralo to a dúfal som že to postupne bude len gradovať. V tej druhej polovici sa to troška zbesilo urve skôr do akčného elementu, ktorý to vybudované dá troška dole, škoda že to Leigh Whannell lepšie neustál, vrátane pre mňa skôr tuctovo suchého záveru. Také pozitívum ešte bolo, že nečakane to fungovalo aj z nie moc sympatickou herečkou a ktorú tak strašne bojuje ten asi dosť zvrhlí zbohatlík, prase jedno. /75%/ ()
Ak by ma Neviditeľný na konci prekvapil nejakým skutočným zvratom, so štyrmi hviezdami by som určite neváhal. Takto ide o old school záležitosť, čo sa ale týka aj oných zvratov, vrátane toho záverečného, kedy sa všetko uzavrie. Ide určite o chvályhodný projekt a omnoho sympatickejší, než väčšina hororových jednohubiek dneška, len po temných a atmosféricky pomalých dvoch tretinách nás čaká už iba obligátny akčný dojazd, kde sa to začne hemžiť až príliš veľa mŕtvolami. Všimol som si, že Neviditeľný sa začína za morom implicitne čítať ako odozva na metoo, prečo nie, išlo by o chytrý a skutočne skrytý význam, pričom v súčasnej dobe sme skôr zvyknutí na prvoplánové feministické posostvá typu Charlieho anjelov, kde už vlastne potom ani niet nad čím premýšľať. 70% ()
„Je pryč, Cecilie. Viděl jsem jeho tělo. Poslouchejte, nenechte ho vyhrát tím, že ho přivedete zpět k životu.“ Jenže Cecilia to vidí trochu jinak…Novým hororům se spíš vyhýbám, ale proč nezkusit nového Whannella, který mě do teď nezklamal, že. Neviditelný mě hned od úvodu bavil budováním atmosféry, spíš takové nenápadné, ovšem právě v tom je její síla. Chvilky napínání a uvolňování jsou načasované tak, aby byl divák v pozoru, ale přitom netrpěl lacinými lekačkami. Navíc si Whannell vyhraje s mnoha detaily (třeba takový zvuk u „procházky“ před dům je naprosto vypiplaný). A s výjimkou 2 momentů (nevyužití nalezené „možnosti“ či „laciný“ kód) jsem se opravdu dlouho dobře bavil. Jenže po cca 90 minutách se náhle hned 2 postavy začnou chovat tak debilně, že to začne jít s filmem sice pomalu, ale jistě z kopce (i detaily váznou). Závěr dojem zachraňuje, ale tam mám zas problém s jistým rozhodnutím, které je zcela v rozporu s tím, jak se do té doby ona postava chovala. Předchozí výtečný Upgrade byl o level výš, za mě tedy „jen“ slabší 4*. ()
Takže na štvrtý krát Universalu vyšiel pokus oživiť svoje Monsters tak, aby aj niečo zarobili. Fakt až Jason Blum im musel povedať, že je treba znížiť budget o viac ako 100 mega? Čo ale k samotnému výsledku? Johnstonov Wolfman ma určite bavil viac. Ja mám radšej gotiku a v novom Invisible Manovi nie je nič, čo by ma chytilo za srdce (alebo prečo by som si to mal niekedy chuť pozrieť druhý krát). Film najviac boduje v tom, že síce ožíva klasické monštrum, ale pretvára ho do funkčného hororu o stalkingu a nie je teda len defilé efektov (zdravím Verhoevena). Dá sa povedať, že prvý krát v ságe tu vôbec nejde o efekty. To šetrenie budgetu je ale miestami až prílišné (alebo Whannell je prislabý remeselník) a nie vždy veriť postavám, ktoré sa hádžu o zem a mávajú rukami, že ich akože fakt niekto drží. V tomto bol uveriteľnejší aj najstarší Neviditeľný muž z roku 1933! Najväčším problémom je ale stopáž. Aj 90 minút by na toto bolo veľa. ()
K herečke Elisabeth Moss mám taký zvláštny vzťah. Občas mi lezie na nervy, občas sa to dá ustáť, ako napríklad v Príbehu služobníčky. No v tomto prípade, aj keď tu opäť hrá niečo na spôsob ženy trpiteľky, mi to nesadlo. Príbeh mal potenciál, no tých niekoľko divností to celé zabilo. Hlavne v závere. Na druhú stranu natočené to bolo pekne a nenudilo. Lepší priemer. 65/100 ()
Galerie (37)
Zajímavosti (24)
- Dům, ve kterém Cecilia (Elisabeth Moss) a Adrian Griffin (Oliver Jackson-Cohen) žijí, se jmenuje Headland House a nachází se jižně od Sydney u města Gerringong. Autorem je Ateliér Andyho Carsona, nachází se v něm 4 ložnice, 4,5 koupelny, bazén a mnoho dalšího a dokonce si ho můžete pronajmout. V době uvedení filmu stála noc 2,750 $, dům je až pro 8 osob. (N3tw0rk)
- Adrian Griffin (Oliver Jackson-Cohen) má stejné příjmení jako Jack Griffin (Claude Rains), původní Neviditelný muž (1933). (D.Moore)
- Režisér Leigh Whannell doufal, že snímek půjde natočit mnohem snáze, než sci-fi akčňák Upgrade (2018). Mýlil se. (TheSlezy)
Reklama