poster

Beatles: Perná léta

  • Česko

    The Beatles: Eight Days a Week - The Touring Years

  • Velká Británie

    The Beatles: Eight Days a Week - The Touring Years

  • Velká Británie

    The Beatles Live

    (neoficiální název)
  • USA

    The Beatles: Eight Days a Week - The Touring Years

  • Slovensko

    The Beatles: Eight Days a Week - The Touring Years

  • Slovensko

    The Beatles - roky na turné

  • Nový Zéland

    The Beatles: Eight Days a Week - The Touring Years

  • Austrálie

    The Beatles: Eight Days a Week - The Touring Years

Dokumentární

Velká Británie / USA, 2016, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slarque
    ****

    Průvodce davovým šílenstvím jménem beatlemánie z první řady. Výhodou tohoto dokumentu je zaostření na první část hudební kariéry liverpoolské čtveřice. Díky tomu všechno vypadá optimističtěji a může skončit happy-endem. Ron Howard by mě sice jako režisér podobného filmu nikdy nenapadl, ale evidentně tohle spojení fungovalo. Ale z hudebního hlediska to nejzajímavější z tvorby The Beatles teprve přijde. Bude druhý díl?(2.11.2016)

  • chelseaman22
    ****

    Interesantní pohled na to, jaké to je koncertovat před uječenými teens, jež jsou dobré pouze v dolování peněz z peněženek jejich rodičů. Z retrospektivního pohledu na filmové počiny BROUKŮ lze vyvodit, že nebýt ústředním motivem těchto filmů jejich songy, tak filmy stojí za starou belu. A to lze dozajistě říci i o jejich tvorbě ze '70, která je až děsivě odpudivá a místy na hození šavle. 70%(21.12.2016)

  • slunicko2
    *****

    Snímek se zaměřuje na "zlaté období" beatlemánie a současně i dobu, kdy vznikla většina jejich nejpopulárnějších songů. 1) Beatles jsou fenomén, jehož povahou se zabývají stovky odborníků z celého světa. Zmíním se o jediné věci. Jejich písničky jsou nabité energií, nadšením, mládím, optimismem, radostí. Proto je lidé milovali dříve a milují dodnes. Ne kvůli dokonalé harmonii, chytlavým melodiím, určitě ne kvůli dětinským textům. Důvodem je radost, čistá radost, která mě chytá, když je poslouchám._____ 2) Uvedené platí zejména o jejich písničkách z let 1962 - 1966, tedy z období, o kterém mluví i film. Na pozdější tvorbě je již příliš moc znát, že protagonisté dospěli, vyrostli, zmoudřeli. Už je nebaví prosté dětské popěvky. Experimentují, učí se, hledají. Období nevážného rozpustilého mládí je pryč. 3) Zajímavý koment: liborek_*****.(5.10.2018)

  • Lima
    *****

    Svůj obdiv k The Beatles dělím na dvě etapy - před albem ´Revolver´ a to, co přišlo po něm. První etapu jsem vždycky nějak blahoskloně přehlížel, bral jí jako dobu chytlavých písníček (takové to bezstarostné "ona tě miluje, jééé, jééé, jééé..."), které si v rádiu klidně poslechnu, ale už se k nim nevrátím, ale počínaje albem ´Revolver´, kdy Beatles byli téměř rozhodnuti skoncovat s koncertováním (jak oni doslova prohlásili "s tím cirkusem, který nemá s hudbou nic společného"), protože v tom řevu šedesátitisícových davů nebylo slyšet vlastního slova, natož pak instrumentních odposlechů, tak tuhle jejich etapu tvorby považuju za to nejlepší a nejprogresivnější, co kdy rocková muzika přinesla. Beatles nasávali jak houby po dešti mraky hudebních vlivů, počínaje dřevním rock´n´rollem (ty hlavně v počátku), přes symfonickou hudbu až po indické prvky se zvuky sitár. Jako první přinesli hudebnímu světu přebustrované zvuky kytary, takže některé jejich písně jsou považovány za první hardrockové skladby vůbec, na již zmíněném albu ´Revolver´ přinesli odvážnou fúzi s indickou hudbou ve skladbě ´Tomorrow Never Knows´ s dosud v rockové hudbě neslyšeným rytmem bicích a pak už jejich hudební genialita, kdy nadobro sekli s koncertováním a věnovali se čistě studiové práci, jela jak na běžícím páse. Ne nadarmo se alba ´Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band´, ´Abbey Road´a především mnou nejvíc milované ´The White Album´ (těch prvků, žánrů a odvážných hudebních experimentů, co tahle dvoudeska obsahuje, to je něco neuvěřitelného) v pravidelných anketách hudebních kritiků umísťují všechny tři v první dvacítce nejlepších rockových alb všech dob. Takové např. ´ Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band´, to je triumf hudební produkce (George Martin byl génius!!!), se všemi jejími zvukovými vychytávkami, páskami přehrávanými pozpátku, smyčkami, využitím symfonické hudby atd. atd. A právě touhle tvůrčí etapou se Howardův film nezabývá, ten pouze přibližuje jejich tvůrčí etapu před zlomovým albem´Revolver´, ukazuje, že celosvětová ´Beatlesmánie´v první polovině 60.let byla něco bezprecedentního, co se žádné jiné hudební formaci zopakovat již nikdy nepodařilo. Jak jeden slavný hudební publicista prohlásil, Beatles nás navždy zbavili nudy. Byli něčím zcela novým. Do té doby se prosazovali pouze jednotliví intepreti zpěváci (Elvis Presley, Sinatra atd.), doprovázeni anonymním orchestrem a pak přišli přidrzlí kluci z Liverpoolu a veškeré zažité popkulturní pořádky zbourali do základu. Nahrávala jim i doba - počínající společenské změny v 60.letech, jejich obrovský baby boom, kdy právě dospívající mládež postrádala někoho, s kým by se mohla identifikovat (s kým jiným, než s klukama s rebelskými účesy, že ano), a v tomto nesmírném společenském kvasu (konec "nevinnosti" a naivity 50.let , protesty proti válce ve Vietnamu, proti rasové segregaci, počínající éra hippies v 2.pol 60. let, revoluční hnutí v Evropě a v neposlední řadě i počínající "sexuální revoluce") byli Beatles jedněmi z nejvýraznějších "vlajkonošů" těchto změn. Můžete milovat Floydy, Led Zeppelin, Black Sabbath, Metallicu a jiné, ale nikdo nemůže popřít, že největší vliv na moderní rockovou tvorbu měli tihle čtyři kluci z Liverpoolu.(22.5.2017)

  • radektejkal
    ***

    Před padesáti lety bych za to dal košili i kabát, ale věc se mění, a osmý den týdne bychom prošustrovali stejně jako stávajcích sedm. A tak se spokojím s diskursem s prvním uvedeným komentátorem (Lima *****): "Svůj obdiv k The Beatles dělím na dvě etapy - před albem ´Revolver´ a to, co přišlo po něm." Obě období se dají snadno vysledovat, určit jejich zlom však asi nebude snadné, spíš "jak to kdo vidí". I raném období se se vyskytují skladby harmonicky náročné a textově spíš zajímavé (např. If I Fell), ale předělovou deskou je pro mě Rubbersoul (také jsem si jí kdysi obstaral jako první) - písničky jsou zde zcela jiného typu než na "Help", experiment se ještě nestal sebeúčelem, i když je už i zde vstupní branou; a možná že právě písničky jako "Člověk Nikde" či zkouřený "Skandinávský nábytek" budou jejich (ve)smírným odkazem.(7.9.2018)

  • - The Beatles: Eight Days a Week – The Touring Years bol zostavený z viac než 100 hodín vzácnych a doposiaľ nevidených nahrávok získaných od fanúšikov, spravodajských agentúr a národných archívov, ako i zo súkromnej zbierky kapely. (Zdroj: Itafilm)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace