Režie:
Alfred HitchcockScénář:
John Michael HayesKamera:
Robert BurksHudba:
Franz WaxmanHrají:
James Stewart, Grace Kelly, Wendell Corey, Thelma Ritter, Raymond Burr, Judith Evelyn, Ross Bagdasarian, Georgine Darcy, Frank Cady, Jesslyn Fax, Rand Harper (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Fotograf J. B. Jeff Jeffries (James Stewart) je kvůli zlomené noze odkázán na kolečkové křeslo. Jeho společníkem se v dlouhých chvílích stane okno vedoucí přímo do dvora, odkud má Jeff výhled do bytů svých sousedů. Sledování osudů nájemníků z protějšího domu ho pohltí natolik, že začne podezřívat jednoho z nich z vraždy své manželky. Jeffries se spolu se svou elegantní přítelkyní (Grace Kelly) pustí do odhalování zapeklitě složitého řetězce událostí... Událostí vedoucích k senzačnímu a strhujícímu konci. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (686)
„Když musí ředitel General Motors desetkrát denně na záchod, tak to jde s celou zemí z kopce." I taková myšlenka se dá vyprodukovat při nedobrovolným čumění z okna. A já mám rád, když se podobnými postřehy dokáže odlehčit detektivka plná nejistoty, úvah, vyvratitelnejch faktů a nenápadně se stupňujícího napětí. ()
Že je Hitchcock Majster, dokazuje i týmto filmom .... Je to vlastne psychologická hra na sledovačku, kde sledujeme len pantomímu bez slov, a význam činov si musíme domýšľať. A o to tu ide. Domýšľať si vraždu, samovraždu, milenecké orgie, či hádku.... alebo je to trochu inak .....? Napätie v Okne do dvora sa dá cítiť až v druhej polovici filmu. Škoda , že to nie je od začiatku .... BTW, nepochopil som, ako sa môže taká bohatá a distingvovaná slečna až tak "vnucovať", bez toho, aby nahnevane netresla dverami bytu muža, ktorý o ňu nestojí z dôvodu veľkých "sociálnych rozdielov" ()
Kriminálno-mysteriózna delikatesa, ktorá ulahodí milovníkom Hitchovej svojskosti. Stále viac mi imponuje obrazová poetika jeho filmov, postupné odhaľovanie motívov bez samoúčelných orgií špecifických pre "dnešné filmy". Vynikajúci scenár + herci, pričom Grace Kelly je svetlým bodom v pochmúrnom deji. ()
Celkem vydařená krimi. Obdivuhodné je, že film s tak malou výpravou dokáže připoutat pozornost po celou stopáž a ke konci ja napětí bravurně vystupňované. Na druhou stranu jsem na konci přeci jen čekal nějakou větší rozsekávku, takže zakončení mi přišlo trochu obyčejné. Ne však na rok 1954, takže se nedivím onomu umístění v síni slávy. ()
Šmírovaní matka informací aneb co všechno lidé mohli dělat, když ještě nebyla televize a internet. Skvěle budované napětí a pro člověka ostříleného různými Šestými smysly a Obvyklými podezřelými i pointa vskutku překvapivá. Vedle lehce staromilské atmosféry si však nesmíte moc všímat toho, že Američané sice vyhráli válku, ale ještě v 50tých letech nevěděli k čemu je záclona a toho, že někteří lidé ani nevěděli, k čemu je zámek u dveří. ()
Galerie (132)
Zajímavosti (67)
- Alfred Hitchcock se z bytu L.B. 'Jeffa' Jefferiese (James Stewart) prakticky nehnul. Herci byli ve vedlejších místnostech, měli sluchátka a Hitchcock s nimi tímto způsobem komunikoval. (Kulmon)
- Postavu Lisy Carol Fremont (Grace Kelly) zformoval scenárista John Michael Hayes podle své manželky, profesionální modelky. (HellFire)
- Jediný film, ve němž lze spatřit Grace Kelly (Lisa Carol Fremont) s cigaretou. Jinak ve filmech zásadně odmítala kouřit. (Morien)
Reklama