Režie:
Martin McDonaghScénář:
Martin McDonaghKamera:
Ben DavisHudba:
Carter BurwellHrají:
Frances McDormand, Caleb Landry Jones, Kerry Condon, Sam Rockwell, Clarke Peters, Darrell Britt-Gibson, Woody Harrelson, Abbie Cornish, Riya May Atwood (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Mildred Haynesové (Frances McDormand) zavraždili dceru. A protože se vyšetřování už několik měsíců bezvýsledně vleče, rozhodne se jednat. U vjezdu do města vylepí na tři billboardy velmi kontroverzní vzkazy adresované váženému šéfovi místní policie (Woody Harrelson). Tímto nezvyklým činem začíná bitva mezi Mildred a zástupci zákona. Když se do věci vloží ještě další policista (Sam Rockwell), nevyzrálý maminčin chlapeček se zálibou v násilí, souboj mezi místním policejním oddělením a osamělou, ukřivděnou a hlavně rozzuřenou bojovnicí se může rozjet na nejvyšší obrátky. (Cinemart)
(více)Videa (4)
Recenze (1 149)
(85%) Uf, to bylo teda dílo. Od začátku mě to nesmírně zaujalo. To se ani nedá popsat slovy. Hlavní hrdinka filmu naprosto excelovala. Avšak nebyla jediná. Snad každá postava mě pohltila, takto skvěle napsané postavy s ještě tak dobrými scénami jsem dlouho neviděl. Na tomto filmu se dá pochválit snad většina aspektů. Nekompromisní matka, policejní stanice a jeho dění, sousedi a jejich vztahy, skvělý nápad s 3 billboardama a je nevím co dál ještě. Bohužel, menším negativem, který nemůžu jen tak přejít byla asi tak poslední 30 až 40 minutovka. Scénář začal být takový moc překombinovaný. Ale víc mě dostalo finále, které mi moc nesedlo, až jsem byl naštvaný, že jsem dal původně jen 3*. Pak jsem se vzchopil, uvědomil jsem si, že jednak kvůli horšímu finále nebudu posílat snímek do pekel a jednak to bylo vcelku logický závěr. Ve výsledku spatřuji netypický film, který ani nedokážu do žánru zařadit. Kvalita je tu nesmírně velká. Za zmínku stojí i skvělé dialogy. V konverzacích je samé fuck, motherfuckers apod. K tomu bezva hlášky, vtípky apod. Hlavně ta matka byla taková svérázná, nekompromisní až bych ji udělil oscara. Čím víc o tom přemýšlím, tím víc se mi snímek líbí. Ale do plného počtu hvězd zatím nepůjdu. Furt bych si představoval lepší rozuzlení, přidat tak 30-40min stopáže navíc a neunáhlit to celé. Ale i tak se těším na další shlédnutí. ()
Zlo plodí zase jen zlo... Hodně dobrá záležitost z amerického zapadákova, tedy městečka s německy znějícím názvem Ebbingem. Je to drama matky prahnoucí po dopadení vraha své dcery, která byla před smrtí navíc znásilněna a pak polita hořlavinou a zapálena. Vyšetřování nikam nevede a tak se matka rozhodne činnost policie, kterou považuje za nedostatečnou krapet katalyzovat provokativním výlepen tří billboardů. To se jí také nakonec povede, jenže vše není jen černo-bílé a tak se divákovi na dokonale připravené scéně rozprostře nejeden osud místních lidiček, kde co kus to originál. Touha po pomstě či odplatě je palivem, které mámu žene vpřed, ale zároveň ji spaluje. Navíc v komunitě, kde se každý zná s každým, je složité vyhlašovat válku oblíbenému šerifovi o kterém se navíc ví, že je vážně nemocen a potřebuje hlavně klid... Film jen zvolna odsýpá a nijak mu to není na škodu, k tomu zapadákovu to perfektně sedí víc než nějaké přestřelky a akční scény. Co z filmu dělá vyjímečnou událost jsou skvostné herecké výkony prakticky všech zůčastněných. Nejvíce září samozřejmě McDormandová, Harrelson a Rockweil. Woody na stará kolena zaparkoval v rolích poldů, tohle je už několikátý film kde poldu hrál a tady opět ukázal, že zraje jak víno a z počátečních krapet přiblblejších rolí se postupně profiluje mezi super herce. Tenhle film byl hodně dobrý !!! Dávám za 4 molotovy! * * * * ()
(1001) Olala, don't funk with my billboardy. Musím o tom ještě přemýšlet a čekala jsem něco trochu jiného, což není chyba samotného filmu. Možná se mi časem rozloží, o čem to bylo. Vývoj postav nepochopitelný v daném časovém rámci. S některou doprovodnou hudbou jsem měla mírné problémy, zejména s těmi písničkami, kousky napsané Carterem Burwellem jsou the top. A ještě mi tam neseděla spousta podivných detailů, jakože třeba v rámci poslední scény v autě je z jednoho úhlu vidět ve tváři Frances spoustu nervozity, pohybuje pusou a sahá si rukou na tvář a hned v dalším navazujícím záběru z jiného úhlu je její obličej kamenný, nehybný, ruku má někde jinde... Nevím, no. Ve filmu o niterním prožitku mi takovéhle věci přijdou přinejmenším velmi rušivé. Nebo třeba celá ta scéna, kde všichni jako jedna šťastná klaka vylepují na shořelé billboardy duplikáty plakátů je náladou a vším úplně mimo kontext všeho, co se zatím stalo, a ze zpětného pohledu i co se ještě stane. Takové skoky a výkyvy mi dost maří snahu se na film napojit, respektive celý projekt ve mně vytváří velmi nedefinovatelný dojem. Ještě před měsícem bych nemyslela, že něco takového řeknu, ale já teď držím pěsti tomu Dunkerku, ať vyhraje, co se dá. (Lucas Hedges zase skvělý, ten mi udělal velkou radost.) ()
Již od začátku uhrane tento počin diváka svoji dobře vykreslenou atmosférou amerického maloměsta. Zaujme však i samotný námět a jeho rozpracování. Otevřený závěr se mi jevil jako dobrý nápad, neboť takto to často bývá i v reálném životě. Z hereckých výkonů bych krom hlavní hrdinky pochválil také tradičně dobrého Woody Harrelsona. ()
Martin McDonagh zase dokázal napsat i natočit něco skvělého. A tím by vlastně mohl můj komentář skončit, protože čím méně o filmu divák ví, tím více si ho užije. Mám rád tyhle krásně nečitelné příběhy, ve kterých se každou chvíli může stát něco naprosto nečekaného, a byl jsem u vytržení, když jsem mohl sledovat úžasnou Frances McDormand a jako vždy vynikajícího a opět úplně jiného Sama Rockwella. A tím už opravdu končím. ()
Galerie (62)
Zajímavosti (27)
- Režisér Martin McDonagh se inspiroval k napsání filmu již téměř 20 let před samotným natáčením – stalo se tak poté, co viděl billboardy o nevyřešeném zločinu při cestování „někde dole v Georgii, Floridě a Alabamě“. (willy1)
- Ve scéně v baru, kde dojde ke rvačce, lze vidět na pivních lahvích logo „The Duck-Rabbit Craft Brewery“. Toto pivo se nedá v Missouri koupit, protože se neexportuje mimo Severní Karolínu (kde se film natáčel). (vojacekr)
- Když se poprvé setkáváme s Welbym (Caleb Landry Jones) v billboardové kanceláři, čte si „A Good Man Is Hard to Find“, sbírku povídek od Flannery O'Connor z roku 1953. (willy1)
Reklama