Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Manželé Johnesovi se uvolili za značnou finanční odměnu absolvovat ďábelský experiment. V Nevadské poušti se nechají ozářit při cvičném výbuchu atomové bomby. Od tragických následků je má ochránit nově vyvinuté očkovací sérum. Krátce po výbuchu se stávají rodiči a narodí se jim zdravý syn. Pár dní poté oba rodiče zahynou v záhadných plamenech. O 34 let později jsme svědky oslavy narozenin jejich syna ve společnosti atraktivní Lisy. Budoucnost obou mladých lidí vypadá velice optimisticky, ale tento pocit velice rychle zmizí a přicházejí děs a hrůza. (Moonrise)

(více)

Recenze (15)

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Toba Hoopera mám zafixovanýho jako režiséra kultovního TMMP a neméně povedených snímků jako POLTERGEIST, SEŽRÁNI ZAŽIVA, PANOPTIKUM a mě osobně se líbil i TMMP 2. Na svým kontě má ale i hodně špatných filmů. Mezi který řadím nedávno viděný DĚS V PRÁDELNĚ. A po dokukání tam můžu zařadit i tenhle kousek. Nuda. Někdy až trapnost. Zklamání. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Tak po letech musím jednu hvězdu z hodnocení ubrat. Kdysi se mi tenhle Hooperův počin líbil více. Zůstaly výborné efekty, ale příběh je bez většího napětí. Celkový dojem mi zkazil brutální dabing od Ria Filmu - skvělí dabéři recitovali nesmyslné dialogy, které zplodil Lukáš Rázl. Pokud není Mimozemšťan, tak Tatar určitě, jelikož i dnešní titulkomat by pořídil smysluplnější překlad. Samovznícení je fajn námět pro film, jev, co stále není zcela vysvětlen... ()

Reklama

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Dobrý námet, ktorý si možno zaslúžil aj pôsobivejšie spracovanie, než je toto, režírované Tobe Hooperom. O podobnej téme (pochybný vládny experiment, ktorého výsledok sa vymkne kontrole, paranormálna duševná schopnosť, vďaka ktorej je možné zapaľovať predmety či dokonca ľudí) však už pojednáva o šesť rokov staršia kingovka Firestarter, ktorá je oproti Živej pochodni predsa len o čosi kvalitnejšia. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Tobe Hooper sa opäť hlavne sústredil na drastické efekty ( musím uznať, že sú viac ako obstojné ) a príbeh nechal stranou, čo je len ďalším nepriamym dôkazom toho, že POLTERGEISTA točil Steven Spielberg, pretože po jeho skvelých výkonoch z rokov sedemdesiatych ( TEXAS CHAINSAW..., EATEN ALIVE ) sa režisér v ďalšej dekáde nezapísal do žánru nijakým kultovým bijákom. Tento jeho počin je, aj napriek zbytočnému naťahovaniu ( hlavne v úvode z roku 1955 ) slušnou poviedkou na neskorú Halloweensku noc. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Nejslavnějšími filmy režiséra Tobea Hoopera jsou bezpochyby Texaský masakr motorovou pilou a Poltergeist. Na své nejslavnější tituly se následně Hooperovi již nikdy navázat nepodařilo, minimálně se o to ovšem určitě pokoušel. Po pokračování snímku Texaský masakr motorovou pilou se dalším Hooperovým snímkem stal snímek Živá pochodeň. Hooper první verzi scénáře napsal za pouhé 3 dny, s finální verzí mu poté vypomohl Howard Goldberg a realizace celého natáčení se stihla za 8 týdnů. Hooperovi se ovšem tehdy na své nejlepší dny navázat nepodařilo.   Při sledování Živé pochodně snadno vyvstane pocit, že by mohlo jít o dílo Davida Cronenberga. Se svým dalším hororem to Hooper zkusil jinak, jako by skutečně čerpal z tvorby dvou Davidů. Jenomže se poté ukáže mnoho problémů, které Živá pochodeň má.   Živá pochodeň by možná mohla fungovat jako jeden díl Příběhů ze záhrobí. Příběh o samovznícení člověka by sám o sobě potenciál měl, Brad Dourif v hlavní roli poté film alespoň trochu zvládne táhnout. Zbytek hereckého obsazení bohužel hraje poměrně špatně a to i v rámci béčkového filmu, kterým Živá pochodeň zcela určitě je. Hooper možná v pár momentech dokáže přijít s nástinem fungující atmosféry, ta ovšem jinak v podstatě celou dobu nefunguje. A jak samotný námět může znít zajímavě, samotná zápletka poté celkově dvakrát zajímavá není a to i proto, že se film snaží zaměřovat na nepatřičné prvky, které vlastně nikam nevedou. A ztrácejí tak potenciál ve vystavění zajímavějších elementů zápletky.   Již dávno kolují zvěsti o tom, že Poltergeista v podstatě netočil Hooper, ale vše dirigoval Steven Spielberg. Při sledování Živé pochodně to vlastně najednou celé dává smysl. Spielberg totiž vždy uměl solidně pracovat s emocemi, které v Poltergeistovi rozhodně jde spatřit. Hooper v Živé pochodni očividně pracovat neumí. Minimálně slušně fungující atmosféru a napětí jde alespoň vypozorovat v jeho Texaském masakru motorovou pilou. I ta ovšem v Živé pochodni funguje pouze na půl plynu. Je to tak trochu šokující a vlastně to celé tak trochu vysvětluje následující vývoj Hooperovy kariéry.     V Živé pochodni není vše úplně špatně. Brad Dourif se snaží a atmosféra alespoň v jistých momentech funguje. Scénář plný nelogičností a děr a především celkově neatraktivní zpracování ovšem způsobují, že se na Hooperově filmu nedá v podstatě nic chválit a velmi snadno se ve finále vypaří z hlavy. Hooper se následně začal věnovat pokleslejší produkci, do své smrti v roce 2017 se mu na úspěch jeho nejslavnějších filmů navázat nepodařilo. I díky jeho zjevnému talentu to byla rozhodně škoda..... ()

Galerie (5)

Zajímavosti (4)

  • Prvá verzia scenára bola napísaná za 3 dni. (beso74)
  • Auto, na ktorom vo filme jazdí Sam (Brad Dourif), je Studebaker Champion Starlight Coupe z roku 1951. (beso74)
  • Film sa natáčal 8 týždňov. (beso74)

Reklama

Reklama