• danny_21
    ***

    Televizní dráma o temné stránce muže, který cití vinu z mládí. Povedená squadra herců v čele se Schitzerem, dobrý mladým přeedstavitelem hlavního hrdiny a v neposlední řadě Lábusem, který zase jednou ukázal, že není jen pitvořícím komikem a dokáže střihnut dramatickou roli s vší parádou a vážností - 70 %(20.2.2013)

  • Gavin87
    *****

    Když jsem dočetl knihu Franze Werfela, nemohl jsem se dočkat shlédnutí tohoto televizního počinu. Nebyl jsem zklamán, ba právě naopak. Skvělý příběh, který násobí perfektní Jiří Lábus a Radek Zima. Celému filmu navíc dodává kouzlo výborně zvolená hudba Gustava Mahlera. V epizodní roli profesora na abiturientském večírku se představil doyen ostravské činohry pan František Šec.(13.7.2010)

  • MartinX.
    ****

    Kvalitní televizní adaptace povídky Franze Werfela, jednoho ze slavných pražských německých spisovatelů. Výborný námět je zpracován snad až příliš bez ambicí, zcela ve službě příběhu a jeho smyslu, ale to je možná svého druhu přednost. Soundtrack využívá geniální hudby Gustava Mahlera, za což má u mne veliké plus. Samotný příběh mne oslovuje tak zcela osobně, že se k němu raději nebudu vyjadřovat...(9.1.2008)

  • crjules
    *****

    Skvela podivana, ktera dovede upoutat pozornost od zacatku do konce. A to i navzdory necitlive dobe vysilani CT1 23:30......nechapu. Po vcerejsim opetovnem shlednuti, pridavam patou hvezdu. Herecke obsazeni je vyjimecne kvalitni, zejmena pak u postav abiturientu. Labus zde dokazuje sve nesporne kvality herce dramatickych roli.(14.4.2010)

  • xenopus
    *****

    Předloha neztratila nic ze svého obsahu a sdělení (někdo tomu říká otrocky a bez nápadu přepsaný scénář), herci hrají výborně a tohle je snímek, jenž mi po jeho premiéře někdy v mých 13 (nebo kolik mě to bylo) natolik utkvěl v paměti, že jsem ho chtěl vidět znova - a trvalo snad čtyři roky, než se ČT uráčila ho znovu odvysílat. Kdo jiný mohl hudebně přispět než G. Mahler - skladatel píšící své nejlepší kousky v době, v níž se část děje povídky odehrává, a který je s Werfelem provázán kulturně (Němec narodivší se v Čechách), skrze svou vdovu Almu (ta si Werfela vzala coby svého třetího manžela) i skrze svou místy protikladnou hudbu - ta je krásná, láskyplná, expresivní i meditativní, místy komická, ale i sarkastická a vysmívačná směrem k tehdejší strnulosti reprezentované mj. c. a k. byrokracií, jíž byl Sebastian nedílnou a z titulu své funkce významnou součástí. Proto dobře ilustruje motivy z předlohy a navozuje tu správnou atmosféru tehdejšího prostředí (kterou nicméně přesto gijm postrádá - viz jeho komentář). Právě u tohoto TV filmu začal můj obdiv a posléze zájem o Mahlera. Tohle zkrátka není jen film - je to sdělné, podmanivé a ve své komplexnosti vyvážené umělecké dílo, byť - ano - žádné z filmových řemesel není provedeno v dokonalosti.(4.9.2008)

  • Radek Zima

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace