poster

Obávaný

  • Francie

    Le Redoutable

  • Slovensko

    Obávaný

  • USA

    Godard Mon Amour

  • Velká Británie

    Redoubtable

Životopisný / Drama / Romantický

Francie, 2017, 107 min

Komentáře uživatelů k filmu (6)

  • dedliipf
    ****

    Cinefil spíš nejsem a samotného Godarda jsem zatím neviděla. Přesto se mi film líbil a chápala jsem ho primárně jako dílo o filmařině a jedné její části obecně; Godarda jako ztělesnění, nebo vůdce, nebo autora, to bylo vcelku jedno. Prostupující ironie a kritika mě nevedla k odsouzení Godarda, tak jsem to vůbec nepochopila. Myslím, že u marxistů je buď můžete být kritičtí, nebo oslavní... protože, jak sám "hrdina" zmíní, všechno je politické. Hazanavicius svou kritiku proložil humorem tak, že na mě nepůsobila vůbec zlomyslně. Snad si s postavami hrál stejně, jako si ony chtěly hrát s autoritami. // Hodně kladně hodnotím i vypravěčský způsob, kdy přes sebe jakoby, zdálo se mi, mluvili dva různí vypravěči; každý jinak, aniž by se překřikovali, nebo vedli naopak dialog. Tak nějak každý souběžně říkal to své... To bylo největší kouzlo. Epilog naopak vše předešlé uzemnil, bohužel.(7.1.2018)

  • ancientone
    *

    Maximálne meštiacky film o človeku búriacom sa proti meštiactvu. Prvý maoistický sitcom, v ktorom otázky úplne vytlačil divácky vďačný uštipačný humor. Ak však prijmete slabomyseľnosť snímky, sprístupníte si ojedinelé guilty pleasure - pozvánku na cinefilské BDSM.(22.3.2018)

  • lukax
    ****

    Jako Annie Hallová, ale smutnější. Protagonista je smutný intelektuál snažící se komickými způsoby o autenticitu, zatímco Hazanavicius, historie, ani jeho mladá žena nestojí na jeho straně. Není to hluboký film a IMHO se kritika dá vést ve smyslu "povrchní napodobování vnějškových znaků Godardových filmů není opatřená žádným hlubším smyslem, ani další inovací", ale jako další příspěvek k subžánru "impotentní intelektuál prohrává v souboji s mocí/životem" za mě dobrý. Co bych si odpustil je závěrečné velmi explicitní odsouzení Godardovy pozdější tvorby jako ústupu umění před politikou. To rozdělení je moc povrchní.(24.11.2017)

  • ProfiDivak
    ***

    Nie práve najšťastnejší spôsob ako sa priotráviť. Stacy je tu nesmierne pôvabná, ale stále slabý protijed.(14.4.2018)

  • Jurkodak1
    *****

    Zábavný film pro cinefily a fanoušky Godarda. Mě osobně se film obzvláště líbil a pokud ho budou v Brně ještě někdy promítat, rád na něj zajdu znovu. Film stejně jako ostatní Hazanaviciusovy filmy vtipně reflektuje (někdy až paroduje) filmy doby, ve které se jeho filmy odehrávají, ale tento to dle mého dokázal nejlíp. Agent 117 byl velice špatný, The Artist byl dobrý, až na to, že ke konci byl už trochu utahaný, ale tento film je režisérův magnum opus, protože na rozdíl od předchozích filmů zde byly komické a tragické chvíle dobře rozděleny. Doufám že se Hazanavicius jednou k tématu nové vlny vrátí a natočí třeba něco o Truffautovi.(3.1.2018)

  • Maja_N
    *****

    Kto chápe aspoň trochu súvislosti a o čom hovoria, ten sa baví, kto nie, toho to bude nudiť(29.3.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace