Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Známý pražský advokát JUDr. Oldřich Lukášek má byt s výhledem na Vltavu, a přátele v pražské kavárně Slavie. Přesto uposlechne svého lékaře, aby se přestěhoval z Prahy na venkov. Jeho novým působištěm se tak stává malé městečko Mezihoří a prvním případem stará venkovská babička Márová, které synovec dluží sedm a půl tisíce korun a odmítá je vrátit. Jako odměnu za pomoc obdaruje vděčná babička Lukáška králíkem. Přestože je brzy zavalen dalšími případy, od vykradače aut Pastyříka až po žárlivce Vránu, který v hádce bodl svou družku, jeho hlavním zájmem zůstává causa králík, tedy babička Márová... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (100)

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Možná počátek v 80.letech módní vlny příběhů z právnického prostředí (jak napálit advokáta, Doktor z vejminku, Paragrafy na kolech, Případ Platfus). Hořký kousek, v němž Dietlovy vedlejší postavičky (Adamovská, Hašek, Růžek) příjemně nahrávají ústřednímu Kopeckému a Satoranský je padoušsky rehabilitován v pohamrovské roli synovce skromně mistrovské tetičky M.Brožové. Kamera J.Šofr. ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Velice realistický konec mě hodně překvapil, byť bych Kopeckému poradil v jeho morálním dilema, že varování před padouchem se v žádném případě nerovná bonzování. Jinak velkou slabinou jsou "filozofické" Kopeckého úvahy, zejména ta, kterou si Tosim zvolil za svůj komentář, a dokonce ho napsal velkými písmeny, asi je to pro něj velká myšlenka či co. Pro mě je to taky velká, ale hloupost. Nerozlišování mezi velkou a malou nespravedlností je totiž koncem každé spravedlnosti. Jinak ve filmu chybělo upozornění pro nás útlocitné, že při natáčení nepřišlo žádné zvíře k úhoně, že i ti králíci, které Kopecký s takovou chutí zblajzával, byli jen ze sóji. ()

Reklama

topi 

všechny recenze uživatele

"Promiň, já už jsem příliš starý na to, abych měnil svůj styl". Miloš Kopecký v roli právníka, který kvůli zdravotním problémům odešel za prací na venkov. Zde řeší různé právní záležitosti a největší práci má se synovcem babičky Márové, který jí zapřel vypůjčené peníze. Příběh přímo ze života (aby ne, když scénář psal Jaroslav Dietl) a tak to chodí pořád dokola. Grázl vetšinou profituje a poctiví lidé jsou na tom biti. Výborné herecké obsazení zdobí tento krásný film a zejména Karel Augusta mě vyrazil dech rolí manžela, který v žárlivosti napadl svou manželku nožem. Po několikáté projekci zvedám hodnocení na plný počet, protože si to tato králičí kauza určitě zaslouží. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Klasická Dietlovina o malých velkých problémech obyčejných lidí, tentokrát v celovečerním formátu. Jako první věc na filmu mě upoutala především úvodní melodie Vadima Petrova s působivou melodií hranou smyčcovým orchestrem, v kombinací s titulky protkávanými černobílým (sépiovým) sestřihem různých momentů ze života pražského advokáta. Samotný příběh o drobných soudních sporech na venkově je zajímavý, lidský, s příjemným obsazením (Adamovská, Kopecký, Satoranský), dobrým scénářem a vykřeslením charakterů mnoha postav, ale trochu takový bez výraznější atmosféry či větších humorních odlehčení (jako komedii bych Causu Králik snad ani neoznačoval). Líbil se mi, ale moc důvodů k opětovnému zhlédnutí jsem zatím nenašel. Ovšem tíseň z prožití chvil v komorní soudní síni podpořena kvapkáním vody z navlhčeného stropu, to se mi líbilo. Určitě bych nechtěl figurovat na žádné straně či pozici v podobných soudních řízeních a s prohlášením dr. Lukáška, že ,,neexistuje žádná menší nebo velká nespravedlivost" a ,,všechny nespravedlivosti jsou stejné" bych osobně asi taky úplně nesouhlasil. 65% (Filmová výzva 2019: Idée_fixe) ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Pěkný lidský film o jednom sporu co je velký pro člověka a malý pro celé lidstvo. Vzor, jaký by měl být právník. Rozhodně to není komedie, alespoň ne čistokrevná, možná tragikomedie (BTW kecy některých ignorantů o "normalizační komedii" neberte vážně, není to ani normalizační, ani komedie, když tak tragikomedie). Zlata Adamovská byla kus (a ona je docela doteď) a Satoranský netypicky obsazený do role prospěchářského hajzlíka (jimž se dnes trefně říká "zmrd"), jakého zná ve svém okolí asi každý z nás, je tak slizký, že by mu ji vážně natáhl i kliďas jako já, ehm. "Neexistuje žádná malá nebo velká nespravedlnost." ()

Galerie (5)

Zajímavosti (2)

  • Snímek byl v roce 1980 vybrán do soutěže Un Certain Regard festivalu v Cannes. (trojúhelník)
  • Scény v restauraci byly filmovány na rozhledně Bramberk, dále se filmovalo v Lučanech nad Nisou, Haraticích a v Železném Brodě. (M.B)

Reklama

Reklama