Režie:
Ildikó EnyediScénář:
Ildikó EnyediKamera:
Máté HerbaiHudba:
Ádám BalázsHrají:
Géza Morcsányi, Alexandra Borbély, Zoltán Schneider, Ervin Nagy, Tamás Jordán, Zsuzsa Járó, Réka Tenki, Júlia Nyakó, Itala Békés, Attila Fritz, Rozi Székely (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Nekonvenční love story dvou odlišně zmrzačených lidí: stárnoucího finančního ředitele jatek, jemuž tělesný handicap brání v navázání bližšího vztahu a mladé uzavřené kvalitářky masa s dokonalou pamětí, ale nepřekonatelnou fobií z tělesného kontaktu i potenciálního citového vzplanutí. Oba hrdinové, postupně ohromováni zjištěním, že sdílejí totožné sny (v nichž jsou laní a jelenem uprostřed zasněženého lesa), se je následně pokoušejí společně naplnit. Lehce excentrická, taktilní i odtažitá romance s prvky všednodenního dramatu a černé komedie sugestivně tematizuje dualitu bdělosti a snění, zvířeckosti a humanity, duše a těla. (Film Europe)
(více)Videa (7)
Recenze (160)
Hodně těžký romantický příběh. Do hlavy obou hrdinů vůbec nevidíte. Jen pozorujete, jak se k sobě snaží dostat a jak jim to vůbec nejde. Do toho tvůrci nešetřili záběry z jatek, které bych si klidně odpustil. Chápu ale, že to představuje určitý odraz toho, v čem hlavní postavy žijí, a kde notně postrádají trošku toho lidského cítění. Závěr nicméně dokázal, že nemít tento film Alexandru Borbély, tak je minimálně poloviční. Ta se do své melancholicky smutné role vysloveně převtělila a udělala filmu velkou službu. ()
Citlivě natočený romantický film. Hungarwood opět ukazuje, čeho je schopnen. Dramatickou situaci lze snad nejlépe popsat německým označením "Torschlusspanik" (panika u zavřených dvěří), který kromě reálné situce vyjadřuje především pocit, že právě na druhé straně (za dvěřmi) je to, co je žádoucí a již téměř nedosažitelné. Použití jatečního prostředí kvůli kontrastu chápu, ale naprosto nesdílím. ()
Postavy Endre a Mária zůstávají tak trochu rébusy a objevování jejich slabostí v průběhu filmu je samo o sobě radostí. Do klasického plynutí zasahují snové scény, v nichž se z protagonistů stává zvěř v diametrálně odlišném prostředí zimního lesa. Tato rovina se stává metaforou jakéhosi zamilovaného okouzlení přítomného v každém nevinném navazování vztahu. Ačkoli O těle a duši hovoří o poměrně excentrické dvojici, působí v této tematice velmi univerzálně a bere za svou inspiraci romantickými dramediemi. Enyediová ale dokáže každou scénu opatřit rafinovanou lehkostí, které v mainstreamu chybí, a skvělými vizuálními prostředky (časté frontální kompozice a hry s hloubkou ostrosti). Zůstává jen krok od mistrovského kusu – za jediné podstatnější pochybení by se dalo považovat rozhodnutí zobrazit psychický syndrom jako neškodně roztomilou věc a socializaci jako usměvavou hru. ()
Zvláštní film, úplně vyřadil ze hry mé cynické já a maďarští filmaři znovu dokázali, že opravdu umí. Koho by napadlo, že by bylo možné za pomoci vysoké (míněna zvěř) doladit hloubku obou ústředních postav. Snímek byl pohodový, romantický i dramatický, přesto bych ho nedoporučil bojovníkům za práva zvířat ani slabším povahám. Z Alexandry Borbély jsem ještě teď úplně vedle, už dávno se mi nestalo, že by mě filmová postava zaujala tak, jak se to podařilo její Marice. ()
Nádherná, pocitovo bohatá a hlavne netradičná vzťahová dráma. Láska dokáže vyrásť aj tam, kde by ju jeden nečakal. Len jej treba dať šancu. Stretnutie dvoch telesne či duševne zmrzačených ľudí tu predstavuje pekný poetizmus v podobe snového sveta, kde sú obaja normálni, silní a krásni, aj keď nie sú ľuďmi. Taký útek do niečoho lepšieho, veď predsa nie každý dokáže zapadnúť a udržovať štandardný spoločenský vzťah (na pracovisku napríklad). To ale neznamená, že sú horšími ľuďmi. Žiaľ nie každý ma pochopenie.... Jasný plný zásah. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (14)
- Pieseň, ktorú počúva Maria (Alexandra Borbély) sa volá "What He Wrote" a nachádza sa na druhom štúdiovom albume britskej speváčky a skladateľky Laury Marlingovej z roku 2010. (Casador)
- Herecké duo Alexandra Borbély a Ervin Nagy, vo filme Mária a Sanyi, tvoria v reálnom živote pár. (MikaelSVK)
- Filmovalo sa predovšetkým v maďarskej metropole Budapešť. Scény vo voľnej prírode natočili filmári na východe krajiny v národnom parku Bükk. (MikaelSVK)
Reklama