Reklama

Reklama

Fantastická žena

  • Chile Una mujer fantástica (více)

Obsahy(1)

Marina, servírka a zpěvačka, a Orlando, starší muž, se do sebe zamilují a plánují společnou budoucnost. Orlando však náhle onemocní a následně umírá. Coby transžena je Marina nucena bojovat nejen s Orlandovou rodinou, která je přesvědčena, že Marina nese za jeho smrt zodpovědnost, ale i s předsudky svého okolí, jež její sexuální identitu považuje za cosi nenormálního a zvráceného. A především za právo být sama sebou. (Artcam Films)

(více)

Videa (4)

Recenze (44)

claudel 

všechny recenze uživatele

Filmová výzva 2018 - Chile. Nečetl jsem si obsah a pořád jsem si říkal, že je něco jinak než obvykle. A buď jsem natvrdlý anebo jsem tak liberální, že nemám předsudky a podvědomě přijímám jakoukoli odlišnost. Jak se věci mají, mi došlo až asi po hodině od začátku a tehdy jsem pochopil, proč se k Marině všichni chovají tak divně nebo hnusně. Částečně zvláštní, částečně zajímavý, hodně intimní, umělecky bravurně zvládnutý a herecky velmi dobře zahraný snímek. Čistě subjektivně bych ale v případě Oscara za nejlepší zahraniční film upřednostnil Nemilované, jenže ruský film Oscara asi hodně dlouho nedostane. Holt politika, nicméně ocenění pro Fantastickou ženu mě nijak neuráží. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

"A Fantastic Woman" alebo podľa môjho názoru skutočne silný a fantastický film. Myslím si, že jeho obsah vo mne ešte nejaký čas bude doznievať, no pokúsim sa to nejako zosumarizovať do jedného krátkeho komentáru. V prvom rade musím povedať, že Marina je úžasná postava. A mne jej úprimne bolo ľúto. Najmä keď máme možnosť vidieť, ako sa k nej všetci ostatní správajú a považujú ju za menejcennú, odpad a akési narušenie ich absolútne fungujúceho sveta. A je to spracované veľmi dobre. Keby mám povedať najodpornejšiu postavu celého filmu, tak by som povedal, že to bol Orlandov syn Bruno. Nielen má skutočne hnusné monológy, no jeho akcie sa nebránia zájsť aj ďalej a skutočne som mu mal veľkú chuť zakrútiť krkom. Človek ako on je podľa mňa odpadom tejto spoločnosti a nie ľudia ako Marina. Nie je však jediný, voči komu sa musí Marina postaviť. Najhoršie je, že nikto nie je o moc lepší a celá situácia, v ktorej sa Marina po Orlandovej smrti ocitne je absolútne otrasná. Osobne keby mám povedať pravdu, tak Orlando pôsobil ako príjemný človek a jeho brat Gabo tiež nie je najhorší. Možno nie všetky jeho rozhodnutia sú správne, no minimálne som z neho nemal pocit, že by Marinou pohŕdal. Myslím si, že ale absolútne najlepšia scénka vo filme je pri konci, keď Marina vystúpi na auto Orlandovej rodiny a udrie dlaňami na predné sklo. Fakt, že Sonia s Brunom ucuknú skutočne pôsobí, že majú strach, či to čo majú na aute nemôže ich nejakým spôsobom nakaziť. To ma skutočne zobralo. V mojich očiach ide o silný, dobre napísaný a veľmi dobre odprezentovaný film. A len sa utvrdzujem v názore, že ľudia ako Marina to v tomto svete majú asi absolútne najťažšie. Lebo ich miesto je absolútne niekde na spodku ľudstva. A uráža to zarytých a silných veriacich a "normálnych ľudí" ako sú všetci okolo nej. Hodnotenie: A ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Křehký, chtělo by se říct až introvertní film o loučení se s milovanou osobou. V tomto případě navíc bolestivě umocněným nemožností rozloučit se s ní důstojně, a uvědomováním si, že najít další podobně blízkou osobu bude takřka nemožné. Podobně jak tomu bejvá u jihoamerických umělečtějších filmů, nehraje se tady na ždímání divákových emocí, ale spíše na akademickou decentnost. Třeba symfonický soundtrack zaznívá jen poskromě, minimalisticky, bez melodických motivů. ()

classic 

všechny recenze uživatele

„Žena v tele muža“ . Daniel a Marina je jeden a ten istý človek, ktorý sa nedokáže stotožniť so svojou vlastnou IDENTITOU, a tak sa z neho stáva transgender. Som v Čilskej republike, čiže nachádzam sa vo vzdialenej galaxii, pardon v Južnej Amerike (prepáčte mi, ale SOLO už klope na dvere multiplexov), a čoskoro pochopím, ako sa musí cítiť takýto jednotlivec, ktorý má určitý druh „omylu prírody” , za ktorý prakticky ani nemôže, lebo sa tak narodil, a po chvíli si uvedomuje, že s ním niečo nie je v naprostom poriadku. A okolie to tak isto vníma a dá mu to aj patrične pocítiť, že sa bude cítiť, ako psychicky zdeptané psisko, ale s pozitívnym myslením - nikdy sa nevzdávať a bojovať za svoje práva ! Pokiaľ starý Orlando žije, je dobre, ale keď náhle umrie, tak automaticky pochopí, kto všetko sa na ňu začne s plnou paľbou rútiť dopredu a s veľkým úmyslom zvalcovať JU. / Daniela Vega je pozoruhodná, odvážna sa zhostiť postavy, tak komplikovanej, že to chce poriadnu dávku energie sa do nej naplno vložiť, ponoriť všetkými desiatimi, a ja som tomu bez akýchkoľvek problémov uveril, o čo sa jedná a ako to hrá. Na filme spolupracovali špičkoví majstri svojho remesla, námatkovo - PABLO, čiže dostávalo sa mi dostatočnej sugestívnosti i surovosti vo svojej podobe, ktorá posúva FILM smerom na - nezabudnuteľný ! ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Fantastická žena začíná tam, kde většina melodramat končí – úmrtím jednoho z partnerů. Smrtí Orlanda pro Marinu začíná několikafázový proces obhajoby vlastní identity. Před lékařem, policejní vyšetřovatelkou, členy Orlandovy rodiny musí bránit vše, co utváří její „self“ – jméno, tělo, hlas. Skoro nikoho nezajímá, co Marina chce. Nikdo se nezeptá, co cítí. Ostatní v ní nespatřují sobě rovného člověka, ale anomálii, ohrožení statu quo. Každá z postav, kterou je Marina souzena, zároveň zastupuje určitou instituci, čímž příběh jednoho odloučení získává politický rozměr. Marina nehájí jenom právo žít plnohodnotný život. Reprezentuje každého, kdo se lidem jako Orlandova exmanželka nezdá být dostatečně normální. ___ Lelio vyprávění zakládá více na paralelách a variacích než na kauzálním řetězení událostí a dějových zvratech. Marininu nahotu vnímáme během jejího milování s Orlandem odlišně než během pořizování policejní dokumentace či zmíněné scény v sauně. Když v nočním klubu objímá neznámého muže, moment postrádá vřelost jejího dřívějšího, podobným nájezdem kamery zachyceného tance s Orlandem. Hrdinčino hledání silného hlasu je motivováno nejen touhou po rovnoprávnosti, ale též snem o pěvecké kariéře. Právě v nenásilném propojení individuálního a emancipačního příběhu se projevuje Leliův režisérský um možná ještě výrazněji než ve scénách, kdy opouští dominantní realistický styl a umožňuje hrdince alespoň pomyslný únik do světa, ve kterém může být sama sebou. ___ Fantastická žena patří k filmům, v nichž každý záběr vyniká svou promyšleností. Barvy, rámování, objekty v mizanscéně nesou významy a vypovídají o životní situaci, v jaké se postavy nacházejí. Marina například během většiny filmu nosí na krku řetízek ve tvaru půlkruhu. Když si uvědomí, že svou identitu nemůže zakládat na ne/přítomnosti kompatibilní druhé polovičky, vyměňuje poloviční kruh za klíč. Nejde o nejsubtilnější metaforu pro nalezení klíče k vlastní duši, ale Lelio o jemnost neusiluje. Jeho odvážný, v detailech přesný, v závěru povznášející snímek stejně jako hlavní hrdinka nic neskrývá a svému publiku se nebojí jít vstříc. Současně se nepodbízí a nežadoní o soucit. K tomu, abyste Marinu přijali ve vší její rozmanitosti, vás nenutí. O to větší hodnotu má závěrečné uvědomění, že byste s touto fantastickou ženou rádi strávili mnohem víc času. 90% ()

Galerie (34)

Reklama

Reklama