poster

Purpurová růže z Káhiry

  • anglický

    The Purple Rose of Cairo

  • slovenský

    Purpurová ruža z Káhiry

Komedie / Fantasy / Romantický

USA, 1985, 84 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sud
    ***

    Dva roky po natočení filmu "Zelig" Woody Allen zabrousil do podobných vod romantickou retrotragikomedií "Purpurová růže z Káhiry". Oproti "Zeligovi", který je mystifikačním dokumentem o fiktivní osobnosti, zde filmový hrdina naopak utíká z filmu. Atmosféru třicátých let se podařilo věrně zobrazit, nejen prostřednictvím dobového swingu. Mia Farrow byla rovněž skvělá. Ovšem ve výsledku mě film zklamal. Děj by se nechal shnout asi tak do dvaceti minut a díky značnému počtu hluchých míst (navzdory stopáži) nudí. A celou dobu mi tam něco hrozně chybělo. Že by lehkost a svižnost "Zeliga"? Že by komická rozšafnost "Sexu noci svatojánské"? Spíše to byla absence Woodyho přítomnosti. U jiných filmů mě to nevadilo, ale kdyby se tady objevil, určitě by to bylo lepší. "Purpurová růže z Káhiry" je dobrý film, ovšem ve srovnání s většinou filmů Woodyho Allena šedá myška trčící ve stínech velikánů. 60%.(15.2.2008)

  • Madison
    ****

    Ako mi ubiehali sekundy a postupne minúty pri sledovaní tejto snímky, nevyhla som sa ohováraniu hlavnej postavy za jej frustrujúci život plný rutiny a bežných nezáživných chvíľ, priala jej, aby sa to zmenilo, aby sa na chvíľu dotkla šťastia... a keď sa do nej ten sexi herec Jeff Daniels beznádejne buchol, ignoroval upätý scenár a rozčúlených hercov-kolegov, chcela som skočiť do plátna a ukradnúť si toho vášnivého idealistu iba pre seba. Woody, ty si romantik a ešte väčší, ako sa na prvý pohľad zdalo. :-)(13.11.2009)

  • ancientone
    ****

    Po Ruži z Káhiry som sa cítil veľmi podobne, ako po Langovom Metropolise - uspokojený stále životaschopnou naivnosťou. Allen prostredníctvom kolízie medzi reálnym svetom a idealizovanou, fiktívnou filmovou "realitou" opakuje myšlienku z Manhattanu, akurát diktafón a svoju neodolateľnú neurózu ležiacu na pohovke vymieňa za okázalejšie, patetickejšie ale nie pôsobivejšie vyjadrovacie prostriedky (záverečná scéna tiež pôsobí ako alúzia na Godardovo Žiť svoj život). ............. Komediálny náboj filmu brzdí absencia nevypočítateľnosti, zabraňujúca rozohrať jazdu, ktorá by sa svojou streštenosťou mohla približovať Sleeperovi, napriek tomu, že vlohy na dosiahnutie tejto úrovne rozhodne má. ............. Napriek spomenutým výhradám je Purpurová ruža z Káhiry naďalej výsostne príjemnou melodrámou, vďaka hlavnej myšlienke s priam terapeutickými schopnosťami.(26.7.2014)

  • nirvanafan
    *****

    Stále mám sice značné mezery, ale skoro se mi zdá, že platí pravidlo "starý Allen, dobrý Allen". Tento snímek skutečně je okouzlující. V jiných rukou by snadno mohl sklouznout a zapadnout mezi ty trapné naivně-romantické příběhy, ale Allen si tohle děťátko náležitě vypiplal a platoničtí milovníci filmových stars si naopak po shlédnutí mohou připadat poněkud hloupě. Tedy alespoň ti, kteří si filmové parametry přenášejí do reálného života.(16.11.2013)

  • Slarque
    ***

    První čtvrthodinu jsem se celkem nudil a připadalo mi, že bych radši sledoval onu černobílou Purpurovou růži z Káhiry, na kterou chodila hlavní hrdinka do kina. Poté, co se zápletka rozjela, mi zas vadila Mia Farrow, na níž nic zajímavého neshledávám. Film tak zachraňoval originální scénář a vynikající Jeff Daniels. Mimochodem: Viggo Mortensen hrál jen ve scéně, která byla vystřižena, takže bych ho sem ani nepletl.(24.11.2005)

  • - V interview pro belgický magazín Viggo Mortensen řekl, že byl velmi pyšný na to, že měl ve filmu malou roli, protože si zrovna procházel těžkým obdobím. Když poté vzal na film do kina celou svou rodinu, tak byl velmi zklamaný, protože zjistil, že všechny scény, ve kterých se objevil, byly vystřiženy. (viperblade)

  • - V závěru filmu sleduje Cecílie v kině film Páni v cylindrech (1935) s Fredem Astairem a Ginger Rogersovou. (Witta)

  • - Po prvních projekcích kdosi Allenovi řekl, že kdyby byl konec odlišný, byl by z filmu trhák. Ten odpověděl tím, že právě závěr byl jedním z důvodů, proč vůbec film točil. (hot_spot)