Kamera:
Rudolf Stahl ml.Hudba:
Jiří SternwaldHrají:
Rade Markovič, Tatjana Beljakova, Bohuš Záhorský, Vlastimil Brodský, Růžena Lysenková, Heda Marková, Ota Motyčka, Libor Palisa, Josef Beyvl (více)Obsahy(1)
Jakou šanci má pohádka, když ve světě řádí socialistický realismus? Smutný hrdina příběhu Petr (Rade Marković), řadový právník stavebního podniku, se tísní v malém bytě na Žižkově spolu s manželkou a starými rodiči a zoufale zápasí s nedostatkem peněz. Jednou v přeplněném trolejbusu nabídne starému pánovi (Bohuš Záhorský) místo k sezení a za dobrý skutek je štědře obdarován. Neznámý stařík je totiž pohádkový dědeček. Petr od něj dostane kouzelný zvoneček a možnost vyslovit tři libovolná přání. První dvě mu ovšem proklouznou mezi prsty. Pro to třetí si užaslý muž musí vzít čas na rozmyšlenou... Režiséři Ján Kadár a Elmar Klos vytvořili během padesátých a šedesátých let minulého století výraznou autorskou dvojici. Podařilo se jim společně natočit osm dlouhometrážních hraných filmů. K nejlepším z nich patří Smrt si říká Engelchen a Obchod na korze, který v roce 1965 získal jako první český film Oscara. Film Tři přání, na kterém se s oběma tvůrci jako spoluscenárista podílel Vratislav Blažek, vznikl v roce 1958, ale do distribuce se dostal kvůli ideologické kritice až o pět let později. Velmi rychle si však získal oblibu diváků. (oficiální text distributora)
(více)Diskuze
Kouzelný dědeček Bohuš Záhorský tak ladně a mistrně vstupoval do děje, celý film vykazoval stále jako by taneční rytmus, postavy se často různě rozhýbaly. Působilo to na mě hodně novátorsky - na tu dobu to musel být přímo průkopnický film - nejen svou kritikou stavu společnosti, ale také způsobem pojetí filmové tvorby.
ze starších filmů asi jeden z nejlepších pro mě...
Tady čtu že ústřední manželskou dvojici hráli původem jugoslávští herci... každopádně manželka byla skutečně kus :-) Rade Markovič mi svým hereckým projevem silně připomínal Marcella Mastroianni.
Během televizní soutěže, když Brodský mluví před tabulí s namalovanou továrnou, v jednom záběru vede vodní kanál přímo do továrny a v dalším se továrny ani nedotkne. V následujícím záběru je kanál namalován opět na původním místě.