poster

Tiché místo

  • USA

    A Quiet Place

  • Slovensko

    Tiché miesto

  • Velká Británie

    A Quiet Place

  • Kanada

    A Quiet Place

  • Austrálie

    A Quiet Place

  • Nový Zéland

    A Quiet Place

Drama / Horor / Thriller / Psychologický

USA, 2018, 90 min

Režie:

John Krasinski
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • becki_tu
    ****

    Nepamatuji si, kdy naposled se lidi v kině báli jíst nahlas popkorn a u toho srkat kolu. Svým způsobem unikátní koncept filmu, ve kterém se drtivou času nemluví nahlas, totiž buduje atmosféru právě přes ticho a díky tomu není nouze o opravdu infarktové momenty. Dalo by se diskutovat nad několika logickými nesrovnalostmi, ale celkově velmi pozitivní dojem z filmu to momentálně přebíjí. A nejsem asi sám, komu Tiché místo evokuje dřívější Shyamalanovu tvorbu.(14.5.2018)

  • J*A*S*M
    ****

    Jednoduchý rodinný survival okořeněný jediným zajímavým zpestřením (motiv ticha, jenž ale stejně není využit úplně stoprocentně), který diváka spíš napíná, než straší. A pokud film v prvé půli táhne nahoru právě onen jeden nápad a špičkové řemeslo, v půli druhé to potápí celkové zhloupnutí a porušování vlastních nastavených pravidel. On je totiž trochu problém, když jsou v úvodu představena monstra tak, že jsou citlivá na sebemenší škobrtnutí, ale v naháněcí závěrečné části se pak s jejich citlivostí pracuje, jak se tvůrcům zrovna hodí. Proč třeba ten kluk v jedné z klíčových chvil zahne při zdrhání do kukuřičného pole, nad tím mi také zůstává rozum stát (já jsem sice kukuřičným polem nikdy neběžel, ale předpokládám, že to musí být celkem rámus). A takovýchto momentů jsou v druhé půli kvanta. Monstra jsou bohužel ukazována až příliš často, jejich vzhled mě navíc dost zásadně zklamal. Zaměnitelná CGI příšera, která jako kdyby vypadla z nějaké Marvelovky (takoví ti typičtí mimozemští poskoci hlavních záporáků, aby se superhrdinové měli déle s kým mydlit). Přestože zním kriticky, považuju Tiché místo za nadprůměrný film, hlavně díky tomu kvalitnímu řemeslu a dobrým hereckým výkonům. Z hlediska nějakého hororového zaujetí se u mne nicméně již v době uvedení (duben) jen horko těžko dostává do roční TOP3, takže zkazky o nejlepším hororu posledních let považuju za naprosto přestřelené.(13.5.2018)

  • Anderton
    ****

    Filmy o mimozemských inváziách, minimálne od 50. rokov, provokujú svoje publikum tým, čo v skutočnosti mimozemšťania predstavujú vzhľadom ku skutočnému svetu. Zabalené v hrubej vrstve žánrového balenia sa často počas stopáže odkrýva vopred netušený význam a to je v skratke to, čo ma na tomto kvázi béčkovom subžánri science-fiction stále baví. Tiché miesto ponúka solídne režijné spracovanie stokrát obohratých situácií. Dôležitejšie sú však jednotlivosti a nejaké tie pokusy o interpretácie významov toho, čo sa na plátne odohráva. Tie môžeme chápať ako na celospoločenskej, globálnej úrovni, ako na úrovni psychologickej v rámci jednej rodiny. Nie je určite náhoda, že pôrod prebieha za asistencie monštra (príchod dieťaťa na svet vyvolá okrem pozitív najmä celoživotný panický strach rodičov o jeho život), ako nie je náhoda, že votrelci sú slepí a ľudia musia pri presile tejto anonymnej, v rámci druhu od seba nerozoznateľnej moci "držať hubu" a neprejavovať emócie (a názory). Tiché miesto necháva v tomto smere celkom voľný priestor na interpretácie, pričom ak vás jeho forma nezaujme (prečo o týchto veciach rozprávať v tomto žánri, sa môžete oprávnene pýtať), tak vám z neho nemusí vyliezť vôbec nič.(7.5.2018)

  • flanker.27
    ***

    Otravné hnidopichy upozorňuji, že tento komentář možná obsahuje přítlačná křídla. Takže, závěr ala Mars útočí to úplně zabil. To mi vážně chtějí tvrdit, že v celé lidské civilizaci vyznačující se tak širokým spektrem zvuků nikdy nikoho nenapadlo obrátit zvuk proti útočníkům? A údajně nezničitelný emzák lehne po jedné ráně? A zase jste tam museli rvát ten už vážně opruzující feminismus v té podobě, že otec se sice může hrdinně obětovat, to je dovoleno, ale nedej sufražetka, aby to náhodou byl on, kdo rodinu ubrání a zachrání. Zkrátka závěr, ano, od toho místa, které zmiňuje kolega DaViD´82, je na hlavu padlý, laciný a otravný. Když něco takového vidím v průměrně blbém filmu, jen nad tím pokrčím rameny, ale když mi to někdo předestře po tak nadějně rozehraném začátku, je to k uzoufání. Bylo by mi líto dát méně než tři hvězdičky, ale ta třetí má své cípečky hodně hodně ošoupané. P. S. Taky jsem si vzpomněl na Znamení, které je lepší právě proto, že konec nezazdí začátek, navíc v něm hrají sympatičtější děti.(4.5.2018)

  • evilmind
    ***

    Nejočekávanější horror první poloviny roku, se spoustou ocenění a nadšených komentářů. Trochu dejavu s loňským Get Out, protože i tentokrát jsem dost zklamanej (a víc než vloni). Asi vůbec nejlepší na filmu jsou dvě věci - jednak ten samotný nápad s monstrem, co se řídí jen sluchem, takže je třeba být hodně potichu, a určitě se z toho dal vytěžit dobrý horror, něco jako Den trifidů naopak. Quiet Place to ale není, protože zasazení do postapo světa (kde už monstra vyhrála) vyznívá krajně nepravděpodobně, dokonce až směšně - monstra sice vyhladila lidské armády, ale stará dobrá brokovnice samozřejmě funguje. Stejně tak v upoutávkách prezentovaná evoluční výhoda (znaková řeč kvůli neslyšícímu členu rodiny) by reálně fungovala přesně naopak - hluchý člověk neví, že dělá hluk, takže v rámci nastavených pravidel umírá mezi prvními. Sorry jako, nedává to smysl. Ještě míň smyslu dává bizarně zabezpečená domácnost v očekávání narození potomka (který asi bude řvát jak na lesy, že), se spoustou srandovních, ale zcela nefunkčních vychytávek, přitom ideální řešení je vidět hned v úvodu - velký hluk přebíjí malý, takže místo vysypávání všeho pískem a jiných hloupostí se prostě přestěhuju ke zdroji hluku, třeba tomu vodopádu. Ještě jsem nezmínil tu druhou dobrou věc - teaser, který netradičně běžel i přímo před filmem, a který varoval diváky ČSFD projekce před tropením obvyklého hluku, aby nepřilákali monstrum do sálu. To fungovalo jako gimmick fakt super, nikdo v sále si nedovolil ani zašustit, dokonce i já jsem se do pytlíku s buráčky nenápadně proklofal až v druhé polovině, a každé zachroustání se i tak neslo tak, že sousedka zprava po mě házela divné pohledy. Nemusela se bát, měl jsem od začátku plán, že kdyby se monstrum opravdu objevilo, vytvořím zvukovou diverzi odhozením celého pytlíku oříšků do řad postradatelných diváků před sebou - a hele, další věc, co je ve filmu nenapadla! Každopádně to byl díky tomu neobvyklý zážitek, a možná by to mohli pouštět před každým filmem, místo toho varování o vypnutí mobilů. 3/5(30.4.2018)

  • - John Krasinski (Lee) hral pomocou motion capture obleku aj monštrum. (Astonko)

  • - Vo filme sú použité skutočné rodinné fotografie Johna KrasinskehEmily Blunt a ich detí. (Astonko)

  • - Johnovi se projekt dostal pod ruku v době, kdy se mu s Emily narodila druhá dcera a Emily se zrovna připravovala na natáčení Mary Poppins se vrací (2018). Emily proto pro hlavní roli doporučila svou kamarádku, ale po přečtení scénáře, který se jí velice líbil, řekla Johnovi: „Zavolej jí, že jí dáváš padáka. Tu roli chci já. (JustMeeKatie)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace