poster

Blíženec

  • USA

    Gemini Man

  • Slovensko

    Blíženec

  • Kanada

    Gemini Man

  • Velká Británie

    Gemini Man

  • Nový Zéland

    Gemini Man

  • Austrálie

    Gemini Man

Akční / Drama / Sci-Fi / Thriller

USA, 2019, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Spiker01
    ****

    Gemini man je přesně ten typ filmu, které v kinech do pár let prakticky nebudou promítány, jelikož na ně prostě chodí málo lidí a Paramount, jež je nyní prakticky jediným studiem, které točí originální filmy podobného typu (originální ve smyslu nenávaznosti k ničemu předchozímu), kvůli tomu definitivně zkrachuje, pokud si nenajde další dojnou krávu typu Mission Impossible. Co naplat, že podobné filmy mají v kinech svoje místo a na VoD jsou jim málokdy poskytnuty takové produkční hodnoty, jimiž oplývá právě nový film zasloužilého Anga Lee. Patrně jsem ale jeden z mála, co si toto myslí. V každé správné recenzi jsme se před měsícem mohli dočíst, že je Blíženec reliktem z devadesátek, který už dneska působí úsměvně. Chápu, že lidé, co sledují dění ve filmovém průmyslu déle než já a přihlíželi kolování tohoto projektu Jerryho Bruckheimera Hollywoodem, si toto myslí, ale za sebe říkám, že vůbec nemám problém s naivním filmem, u něhož člověka příběh příliš nevytrhne, ale nabídne divákovi něco jiného. V tomto případě Willa Smithe z dob prvního řádění Mizery Mika Lowreyho, čehož bylo docílené díky špičkové omlazovací technologii, která by před deseti patnácti lety nebyla možná a odsoudila by film v řešení dvou nespřízněných herců jako v Looperovi (v případě Blížence nutně více podobnými). A také špičkovou akci, která Leemu pořád jde a dobře se na to kouká. Jako čert kříži se vyhýbám 3D technologii, tím pádem jsem ani nebyl na projekci filmu v HFR (vyšší snímková frekvence) a při bitkách muže proti muži (zejména Willa Smithe proti Willovi Smithovi) jsem registroval podivně zrychlené pohyby, které na mne působily, jakoby měl být omlazený Henry Brogan robotem, v jednom konkrétním případě dokonce terminátorem. Možná je to způsobeno tím, že akční scény byly výhradně koncipovány právě ve vyšším snímkování, možná mají počítačové triky ještě co dohánět, faktem ale je, že omlazený Smith tu vypadá naprosto věrohodně a hned bych si dal nějaký akčňák v jeho nejlepších letech. Charisma ale samozřejmě neztratil ani po padesátce, takže stále zůstává hlavním tahákem filmu. Škoda, že to tentokrát nevyšlo komerčně, na třetí Mizery se těším moc.(30.10.2019)

  • boshke
    **

    Kdyby to vědělo, co to chce být, tak by to nemuselo být špatné. Když to totiž začne, ne nepovedenou, akční honičkou, kde si Willové nafackovávají motorkama, očekává divák oddychový, přepálený akčňák. Takže pak ho poněkud vykolejí Will, jak míří na Willa, slzí, tvář zkřivenou bolestí a deklamuje, jak on je on, jak ho nechce zabít, a druhý Will odpovídá, že on není on a tak dále. Pak si dáme zase akci a pak zase slzíme. Na závěr si ještě trochu zafilozofujeme a zamoralizujeme a máme oponu. Oponu, která nepadá ani za akčňákem, ani za dramatem nastolujícím otázky, ale opona za kočkopsem, kde se buď střílí nebo brečí... 50%(10.10.2019)

  • Bluntman
    ****

    Nechci vynášet hodnotové soudy, zda-li je BLÍŽENEC dobrý film. Rozhodně je ale v mnoha ohledech pozoruhodný. Je výlučný, protože nespadá ani do jednoho z mnoha trendů ve fikční sci-fi za posledních dvacet let: nereflektuje společensky závažné otázky (klonování je otázkou minulosti), není myšlenkovou hrou (klonování je zjevné, žádné další překvapení), neimituje jiná umělecká díla, nemá ani neobvyklou výstavbu vyprávění, nerozprostírá svůj příběh do více médií a platforem pro budování komplexního světa příběhu. V téhle vykořeněnosti dá vzpomenout na Smithův blockbuster JÁ, ROBOT, ve kterém na konec šlo hlavně o prezentování trikové technologie (zcela digitální postava)._____ Nejblíž má však k HULKovi od stejného režiséra (Ang Lee), protože i v něm to nejomšelejší možné vyprávění - mladší agent jdoucí proti starému hozenému přes palubu - a téma vztahu otců a synů je pouze záminkou k formálnímu experimentování. 3D HFR neškodí, že je podobně jako onen klon hyperrealistické, protože tohle není hobití trilogie, kde bychom se měli nořit do fantazijního prostředí. Práce s přirozeným svícením scén, delší dialogové i akční scény kladoucí důraz na hereckou expresivitu detailními záběry obličeje, hlavně v první polovině velká hloubka ostrosti se zaostřenými všemi plány - to (plus další nezmíněné) jsou všechno velmi nevšední postupy přinášející netradiční zážitek. Je BLÍŽENEC povedený? Nevím, má ale řadu zajímavých filmařských voleb, že za zhlédnutí v kině - ve verzi 2K, 3D, 60fps (na původních 120 u nás žádný sál není vybaven, ve Státech jenom necelé dvě desítky) - stojí.(11.10.2019)

  • Toren
    ****

    7/10 Po těch nevýrazných trailerech a zklamavších reakcí jsem fakt čekal filmařskou šeď... ale světe div se, ono to není vůbec zlý! Mladší Smith je v detailních záběrech až mrazivě přesvědčivý (což bohužel neplatí pro širší celky) a banální příběh o agentovi, který chce mít klid na duši šlape tak, jak by šlapat měl. Jde z toho cítit béčkovost 80-90.let ale nepřišlo mi to na škodu. Mary Elizabeth Winstead skvostná, Wong měl výborný timing fórů a Clive Owen bohužel trestuhodně nevyužit. Akce v mnoha ohledech parádní, jindy zas šíleně překombinovaná (tady je fakt potřeba se na vyšší frekvenci snímků naladit). Revoluce to není, ale jde o setsakra fajn počin, který v sobě ukrývá spoustu nápadů a kompoziční cit Anga Leeho. Líbilo. A neúspěch filmu mě mrzí. Více: https://www.youtube.com/watch?v=zkSZamrTEtc(26.10.2019)

  • RobKrčmi
    ****

    V akci neuvěřitelně vynalézavé, hravé a...revoluční? Nádherně to vypadá, akce působí neskutečně hladce a plynule, někomu může místy lehce vadit až příliš výrazný "digitální"look. Ale i co se týče rozvržení akce do jednotlivých plánů mizanscény, pohyb aktérů po nich - to vše připomene dokonale nacvičené divadlo, dovedené téměř k absolutnímu perfekcionismu. Poměrně úsporný střih (teda aspoň pocitově, kde je Douglasovo měření, když ho člověk potřebuje?!) s velkým množstvím zoomování na detaily potěší a osvěží taky. Choreografie tělesných fightů potěší taktéž, hlavně bitka v katakombách je super - to hraní se světlem je takový příjemný zpestření. Líbilo se mi moc, jak se už tak rychlá akce v některých momentech ještě zrychlí a z ničeho nic to působí extrémně zběsile. Obraz mimochodem vypadá nádherně, neskutečně čistě, což někomu asi nemusí být po chuti. Příběh je neurážející, scénář úplně v pohodě, žádný dialogy tahající za uši, ani do očí bijící debilita se nekoná. Díky režii Anga Leeho to má spoustu nádherných obrazů a třeba všechny scény pod vodou jsou laskomina. Akce letos fakt nevypadala líp a přemýšlím, kdy naposled jsem byl z akce takhle nadšený. Ale je jasně vidět, že lidi tohle nedocení. Klidně bych věřil tomu, že za několik let se na tenhle film bude vzpomínat a hejt na něj, stejně jako propadnutí v kinech bude podobný wtf, jako třeba u Blade Runnera. Viděl jsem to ve 3D, 60 fps a fakt mě zajímá, jakou roli 3D (který jinak nenávidím) a vyšší počet oken za vteřinu, hrají v konečným zážitku z filmu.(14.10.2019)