Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologický thriller z blízké budoucnosti o tom, jak se špičkové technologie mohou vymknout kontrole, respektive jak se z dobrého sluhy může stát zlý pán. Andrej (V. Dyk) pracuje jako programátor u nadnárodní firmy, která se zabývá vývojem tzv. inteligentního domu. Ten má znamenat revoluci v bydlení, má být ovládaný pouhým hlasem a má svým obyvatelům zajišťovat maximální pohodlí i stoprocentní bezpečnost. Andrej je pověřen finalizací celého projektu a společně se svojí čerstvou manželkou, ambiciózní sochařkou Zuzanou (G. Marcinková), se stěhují do funkčního prototypu inteligentního domu, do luxusní vily z kamene a skla, stojící na samotě uprostřed nádherných hor. To, co se zprvu jeví jako pohádka, se ale rychle mění v noční můru. Dům projevuje vysokou chybovost, v okolí domu se začíná pohybovat tajemný neznámý a pak se kdosi začne dvořit Zuzaně, která na samotě uprostřed hor zůstává velmi často sama, protože její manžel opakovaně odjíždí na pražské ústředí firmy. Zuzana hledá pomoc jak u své kamarádky Moniky (Z. Porubjaková), která za ní pravidelně jezdí a které se ve vztazích s muži pravidelně nedaří, tak u podivínského souseda Maxe (O. Malý), který žije nedaleko odsud jen se psem, tak i u Andrejova šéfa (A. Hajdu), který se za všech okolností tváří tak vstřícně a empaticky. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (312)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Důvěrný nepřítel Karel Janák. 1) Kdysi dávno jsem četl povídku snad od Ray Bradburyho. Ráno se dům probouzí a jednotlivé automaty začínají svou práci: buzení, přípravu snídaně, úklid, pravidelnou údržbu, větrání a další. Až v posledním odstavci zjistíme, že lidé už nejsou a po nich zůstaly jenom tyto automatizované domy._____ 2) Bohužel nejenom tato vzpomínka, ale i další úryvky z filmu mi připomínají cosi, co jsem někdy někde viděl nebo četl. Například tramvaje dálkově ovládané počítačem - některá Mission Impossible, tuším._____ 3) Jak je asi jasné, z technologických vychytávek předváděných v "mysteriózním thrilleru" (cha cha) si na zadek nesednu. Nemluvím už vůbec o jejich věrohodnosti. A tak nastupuje děj. Inzerované drama. Důvtipné zápletky a překvapivá řešení, kde jste?_____ 4) Výstižné komenty Tetsua* a Toma Hardyho** se pěkně doplňují a dotahují divácký "zážitek" na maximum. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Zdá sa, že aj v Čechách a na Slovensku sa pomaly púšťame do žánrov, ktoré boli ešte pred 10-timi rokmi u nás nemysliteľné. Celkom to ide ako aj v tomto prípade, nejde o nič mimoriadne, ale má to dobrú myšlienku i obsadenie, takže dá sa pri tom stráviť večer. Marcinková je veľmi sympatická, ale ako herečka ešte má trochu rezervy, no možno je to skôr v jej menej výraznom hlase. V týchto žánroch nie sme doma, ale treba to skúšať a možno to občas vydá na niečo výnimočné. 60%. ()

Reklama

silentname 

všechny recenze uživatele

"Dôverný Nepriateľ" bol z mojej strany asi najočakávanejším filmom z domácej produkcie. Trailer ma celkom navnadil, nápad je zaujímavý a je super, že sa už aj do vôd česko-slovenskej kinematografie dostávajú filmy, aké tu ešte neboli. Mal som dokopy jediný otáznik a tým bol režisér Karel Janák. Ten, čo sa minulý rok postaral o "Cuky Luky Film". A ja viem čo si myslíte. Nie som jeden z tých, ktorí dali tomu filmu pozitívne hodnotenie? Áno. Ale v rámci svojho žánra to svoje splnilo. Aspoň podľa mňa. Ale ako to dopadne ak zoberiete režiséra, ktorý má na svojom konte komédie a rozhodne sa urobiť thriller? Popravde toto je výsledok. A máme tu film, na ktorý existuje slovíčko "Meh". Lebo lepšie by som to asi popísať nevedel. Skúsme najprv povedať pozitíva. Myslím si, že najlepší výkon tu podal Ady Hajdu. Pôsobí veľmi prirodzene a funguje skvele. Vojtěch Dyk je tiež celkom okey a vie svoju postavu predať. Ostatní herci sú trošku mix. Gabriela Marcinková je okey a snaží sa predať tie scénky, kde je vystrašená a v závere vyzerá ozaj šťastne. Celkovo jej to ide, no miestami som mal pocit, že jej dialógy boli viac odrozprávané než prežité. Ale funguje v pohode. Zuzana Porubjaková je podľa mňa trošku otravná, no keď sa skľudní, tak vie tiež podať v pohode výkon. Sú tu scénky, ktoré fungujú. Ako napríklad trošku kontroverzná scénka s vaňou. Podľa mňa to je zvláštnym spôsobom úžasné. Plus aj scénka kde uvidíme zaujímavú aplikáciu alebo keď trošku stúpa adrenalín, kde ide Zuzana za svojim manželom. Kde to však zlyháva je scenár. Sú tu absolútne nelogické momentky a neviem ako to chceli spracovať. Ako cesta z Kežmarku do Blavy. Ako tie taxíky, ktoré ich tam vozia asi zadarmo. Trošku nedotiahnuté. Časti v dome sú miestami spracované zaujímavo, no potom mám inokedy pocit, že absolútne nedosahujú svoj potenciál. A okrem toho nerozumiem miestami ako dokáže vlastne "Alfi" fungovať. A ako sa dostane úplne všade? Záver to chce trošku vysvetľovať, ale to len ukazuje fakt, že ľudia sú ľudia. Osobne ak mám doporučiť diela, kde technika môže ovládať a môže byť nebezpečná, radšej si pozrite seriál "Black Mirror". Je to spracované oveľa lepšie. Našim tvorcom môžem len odkázať, že - "Snažili ste sa. Ale úplne to nevyšlo." Neodporúčam vidieť v kine, no ak ste zvedaví na iný film z našej kinematografie, počkajte si na DVD a pozrite si to potom. Je to proste čistý priemer. Hodnotenie: C ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Asi to najpresvedčivejšie čo sa hereckých výkonov týka, bola masturbácia Gabriely Marcinkovej. Nepochybujem že to nepredstierala a trošku sa so sebou vo vani pohrala. Prečo aj nie, keď pod vodou nebolo nič vidieť. Určite v tom má bohatú prax. Ešte spomeniem, že mi neskutočne pripomínala Daisy Ridley. Supermoderná presklenná budova uprostred tatranskej samoty, vybavená luxusom a riadená programom, ktorý plní všetky želanie - ako sa ukáže, aj tie nevyslovené. V dome sa tiež množia sprvu zdanlivo nevinné lapálie, výpadky a poruchy, vďaka ktorým hustne nálada: nie snáď strašidelná, ale nepríjemne neistá. A konečne v dome, kde sochárku navštevuje jej jeblá cigánska kamarátka, sa tiež nájde veľa dôvodov k vďačným obrazom ženskej polonahoty či nahoty, od sprchy po vaňu, ktorá dokáže samovoľne zariadiť orgazmus. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Když už Karlu Janákovi odrostly hvězdy jeho mládežnických filmů, je třeba poohlédnout se u slovenských sousedů a poprat se o vnady Gabriely Marcinkové. Mimoto je dobré radikálně změnit tvůrčí žánr, nejlépe skočit do mysteriozního thrilleru a přidat špetku scifi, a za tímto účelem prošmejdit jeden moc sofistikovaný a o nic méně záhadný dům vládnoucí inteligentním komunikačním systémem, který je ve fázi testování, a který je k dispozici k obydlení firmou, co své zaměstnance vystavuje rizikům vyspělé technologie. Mladý manželský pár může v odlehlé končině kdesi na Slovensku užívat luxusního komfortu, které má honosné sídlo dostatek, jen už jaksi nikdo moc nepočítá, že se testovaná technologie může vzepřít svému naprogramování, a je-li v jejím působišti sličný objekt, může to vyústit v naprosto nepředloženou obsesi. Janák se pustil do hodně nezoraného žánrového pole, co v česko-slovenské kinematografii nemá prakticky žádné zastoupení, snad jen vzdálená reminiscence pradávné scifi "Babičky, dobíjejte přesně!" se dá nějakým způsobem s tímhle spojit. Smíšeným diváckým reakcím se ale vůbec nedivím. Výsledek je místy neotřelý a zajímavý, místy se ale tvůrci až tak nevyznamenali a jejich urputnost a sofistikovaná technologie má i jemný parodický náběh. Vedle toho se film nedrží reálných propriet, dost mysteriozně pak třeba působí nápis "Police" na slovenských policejních vozech. A servis product placementu se také nemálo činí. Ať už tedy film provází nejednoznačné přijetí, nebo se to s ním má jakkoliv, jde rozhodně v rámci české a slovenské tvorby o neotřelý a pozoruhodný počin. Může se jakkoliv zdát, že scénář má svá zjevná (logická) zakolísání, určitě nelze prohlásit, že by autoři u něj nepřemýšleli (viz inteligentně pojaté závěrečné pojednání). Technické hledisko není nijak ostudné, ovšem je třeba mít na zřeteli, že západní konkurence nevyhynula, takže tak. Hlavním motorem je (českým divákům neokoukaná) Gabriela Marcinková, která z ordinace seriálového doktora Martina přesídlila do další, ještě méně osídlené oblasti, kde se nebála ukázat nahou kůži, masturbovat ve vaně a rozjímat s Dickem, který má podstatně menší herecký prostor a vystačí si s ním. Nečekaně úspěšně a propracovaně se Janákovi daří pracovat s určitou scenáristickou naivitou, která se do filmu vkradla. Divák je tak vystaven hned několika možnostem, kdo že má na svědomí pronásledování ústřední postavy. Na scéně se kupříkladu zjeví extrémně podezřelý soused (Ondřej Malý), co potvrzuje tvrzení o tom že není Malých rolí. Je však každému jasné, že věci se mají jinak, takže stín podezření (kohokoliv a čehokoliv) nemá potřebný účinek. Janák a spol. se popasoval s neotřelým námětem nevšedně, příběh postupně gradoval i pod orchestrální taktovkou Ondřeje Brzobohatého a vypiplanou kamerou Martina Šáchy. Když už máme chytré telefony, chytré televizory, proč by do této rodiny nemohl přibýt jeden chytrý dům. Napínavá hra v jeho prostorách i mimo ně může směle začít. 8/10 ()

Galerie (48)

Zajímavosti (13)

  • Když Zuzana (Gabriela Marcinková) přijde poprvé do nemocnice za postřeleným manželem, tak má manžel v prvních záběrech zalepenou pravou čast hrudníku, pričemž střelen byl do levé. V dalších záběrech už má zalepenou část levou, což je správně. (randalll)
  • „Důvěrný nepřítel byl pro mě malý zázrak. Od prvního přečtení scénáře, který je na česko-slovenské poměry velmi odvážný a originální, přes setkání s režisérem, kameramanem a herci, až po samotnou realizaci. Ta sice nebyla vždy jednoduchá, ale po každém natáčecím dni jsem měla pocit, že vzniká něco výjimečného,“ uvedla Gabriela Marcinková. (SONY_)
  • Film byl podpořen Státním fondem kinematografie ČR. Hlas domu namluvil český herec Aleš Procházka. Ve filmu „zaskakovalo“ 13 českých a 2 slovenští kaskadéři. Autory soch jsou Jan Lavička, Martin Kovařík a Branislav Rusnáčik. Hudbu nahrál Symfonický orchestr Slovenského rozhlasu, dirigent Mário Košík. Píseň „TRY“ zpívá Emma Drobná. Na natáčení se podíleli dobrovolní hasiči ze Slovenskej Vsi a Lendaku. (jungewolf)

Reklama

Reklama