Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudební skladatel Pavel Bertl je nenapravitelný hýřil a vášnivý hráč, jeho finanční situace proto vypadá velmi neutěšeně. Takový život těžce nese jeho půvabná choť, která svého rozmařilého mužíčka stále miluje. Přičinlivý právník přesvědčí Pavla, aby dal Heleně svobodu a postará se i o léčku, která má dokázat manželovu nevěru… Důvod k rozvodu je jedna z nejzdařilejších komedií Karla Lamače z rodu tak zvaně společenských a dominují v ní Oldřich Nový jako flamendr a karbaník, Adina Mandlová jako oddaná a milující manželka a Anny Ondráková v roli atraktivní dívky, která má manžela kompromitovat. Předlohou k filmu se stala divadelní hra německého autora Karla Bachmanna "Hráč". Karel Lamač si byl vědom nedostatků poněkud těžkopádného námětu, a proto i do ostatních rolí obsadil tehdejší hvězdy filmového nebe, které garantovaly příznivé přijetí u diváků – kromě již zmíněných se ve filmu setkali s Járou Kohoutem, Jindřichem Plachtou, Otomarem Korbelářem, Ferencem Futuristou a Jaroslavem Marvanem. Divákům se líbila i písnička Járy Beneše "Loučení" v podání Oldřicha Nového. Veselohra měla premiéru v srpnu 1937. Současně byla natočena i německá verze, ve které hrála Anny Ondráková stejnou roli. (Česká televize)

(více)

Recenze (70)

lucascus 

všechny recenze uživatele

Perfektní odlehčená komedie s velice nadprůměrnou Anny Ondrákovou, na která plně závisí úspěch tohoto filmu. Je to takový příjemný a roztomilý diblík, plný energie, který vám hned zlepší náladu, škoda jen, že ve zvukovém českém filmu nevytvořila více podobných rolí. To ti Němci si ji užili rozhodně více. Jinak povodený výkon ukázal i Otomar Korbelář. Zklamáním byla naopak Adina Mandlová, která zde vůbec nepřesvědčila, a to jsem si myslel, že by už v roce 1937 mohla být vyzrálá - dobré filmy však začala dělat až za protektorátu. Jinak Nový zde podává průměrný výkon, a jaksi navíc mi zde přišla role Ely Šárkové, vlastně jsem ani nepochopil, co zde vůbec měla dělat. Ale celkově velmi povedená komedie... ()

petaspur 

všechny recenze uživatele

Pavel Bertl sice miluje svou manželku Helenu, ale ještě o něco vřelejší vztah má k prolévání alkoholu vyschlým hrdlem, zpestřené nerentabilním hazardem. Jelikož nechce manželku nechat napospas exekutorům, tak ve střízlivé chvilce souhlasí s vymyšlením a zdokumentováním své nevěry s kouzelnickou asistentkou Annou, jako důvodem rozvodu. Kouzelný je zejména okamžik, kdy si "napravený" Pavel půjčuje od Anny 2.000 korun, aby jako začínající abstinent hbitě zkonzumoval čtyři panáky whiskey a obratem vyráží k ruletě obnos zhodnotit. ()

Reklama

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Prvorepubliková komedie v hlavní roli s Anny Ondrákovou. Asi byla dost velkou konkurenci pro Adinu Mandlovou, protože dokud tam Andula byla, obecenstvo (hlavně to mužské) fandilo Ondrákové. Jaká úleva asi mezi soupeřkami nastala, když si Ondráková vzala boxera Maxe Schmellinga a odešla za nim do Německa ! Film je bláznivý a plný zápletek a vzpoměla jsem si na své rodiče, jak byli z těchto filmů nadšeni, jak si o tom doma povídali a ještě dlouho se smáli. Já už se tak moc nesmála a moje děti mi řekly, že je to ztráta času. Co povídají moje dospělé vnoučata nechci ani vědět. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Škoda že se Anny Ondra, často přezdívaná Buster Keaton v sukních, kvůli práci v zahraničí objevovala v československém filmu jen sporadicky, s tímto jejím posledním filmovým představením vlastně jen čtyřikrát, ale toto byl zřejmě vůbec její nejlepší a nejznámější film, opět pod Lamačovou taktovkou. Parádní komedie, jak už to bývá zvykem plná lásky, omylu a nedorozumění a nakonec štastných konců. O nezapomenutelné hlášky spolu s vtipnými scénami se tu stará především hlavní duo Nový+Onráková. Z menších rolí musím vyzdvihnot jednounačně Ference Futurista opět jako znamenitého ožralu-navíc vyčůránka:-) Špatný nebyl ani Kohoutův Špargl. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Jak napravit nenapravitelného flamendra a umělce v karbanu a rozhazování peněz, který je, ke své smůle, navíc šťastně ženat. Jenže, co si počít v situaci, kdy domluvy, prosby, hrozby a vyčítavé pohledy nezabírají? Zbývá radikální řez! Manželský vaudeville Oldřicha Nového a Adiny Mandlové, který je prošpikován tím nejlepším, co se kdy v komediální branži před válkou urodilo, ve druhém poločasu střídá rafinovaný podvod pod taktovkou náhle se vyskytnuvší oběti bez haléře – kurážné a temperamentní myšpule, která má svými půvaby a laškováním opatřit kýžený corpus delicti. Je nasnadě, že podobná alotria jako by byla přímo stvořena pro Anny Ondrákovou, tehdy již evropskou filmovou star první velikosti, která se tu nenápadně a jaksi mimoděk rozloučila s českým filmem, u jehož zrodu kdysi stála. Fajnšmekři potom nemohou nezaznamenat další mistrovskou epizodku Ference Futuristy v převleku opilého klavírního analfabeta i jednu z mála kvalitních komediálních kreací Futuristova souputníka, populárního prvorepublikového komika a kabaretiéra Járy Kohouta. Slečno, když to tak nutně potřebujete, já bych vám těch deset korun dala. – Jejej! A co děláte v zastavárně, když máte deset korun? – U některých lidí začínají finanční nesnáze vyššími obnosy. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (8)

  • Natáčanie filmu prebiehalo na Štrbskom plese vo Vysokých Tatrách. (dyfur)
  • Film byl přístupný od 16 let. (NinadeL)

Reklama

Reklama