Režie:
Pernille Fischer ChristensenKamera:
Erik Molberg HansenHudba:
Nicklas SchmidtHrají:
Alba August, Maria Bonnevie, Trine Dyrholm, Henrik Rafaelsen, Magnus Krepper, Björn Gustafsson, Marius Damslev, Willy Ramnek Petri (více)Obsahy(1)
Předtím, než inspirovala generace, byla jenom Astrid… Biografické drama přibližuje život a mládí švédské spisovatelky Astrid Lindgrenové, ženy, která dala světu báječné příběhy Pippi Dlouhé punčochy, Emila z Lönnebergy, Dětí z Bullerbynu a mnoho dalších. Je třetí nejpřekládanější světovou autorkou knih pro děti... Jako mladá dívka (Alba August) pracovala v redakci Vimmerby Tidning, kde se zamilovala do šéfredaktora Reinholda Blomberga (Henrik Rafaelsen), který byl od ní o 30 let starší. Otěhotněla a jako svobodná matka se rozhodla porodit dítě v Kodani, kde nemusela sdělit jméno otce. Její syn Lars strávil první roky v dánské pěstounské rodině. Později se Astrid setkala se Sture Lindgrenem (Björn Gustafsson), který se stal jejím manželem… (JOJ Cinema)
(více)Videa (2)
Recenze (42)
"Becoming Astrid" mi nakoniec asi vôbec nepriniesol film, ktorý som od filmu očakával. Sústredíme sa na príbeh Astrid Lindgrenovej, keď ešte ani nebola spisovateľkou a ani nebola Lindgrenovou a skôr sa zameriavame na staršie obdobie jej života, keď sa rozhodla bojovať o svojho syna a získať si ho späť. Pretože kvôli mužovi sa rozhodla urobiť obrovskú obetu, ktorú potom ľutovala. Nemôžem povedať, že by príbeh, ktorý tu máme nebol zaujímavý. Dokonca poviem, že Astrid je dobrou postavou a tiež by som povedal, že opatrovateľka Marie má dobrý charakter a je vždy ich super vidieť. Lenže problém je, že som viac čakal, že sa dozvieme viac o nej ako autorke. O tom ako vznikali príbehy a podobne. Nič z toho v tomto filme nie je. A potom úplne ani nerozumiem, čo sme si z neho mali vziať a čím sa vlastne Astrid stala Astrid. Čo v sebe mala, že mohla ostať vo svojej duši dieťaťom. Možno fakt, že mala svojho syna ako veľmi mladá, no z filmu to dokopy vôbec nie je jasné. Nič z toho, čo som chcel vidieť vo filme nebolo a tým je trošku sklamaním. Príbeh ako taký je ale zaujímavý a rozhodne musia niektorí ľudia zvádzať ťažký boj o to, aby napravili svoje chyby a hlavne, aby dokázali vybojovať to, na čom im najviac záleží. Za pozornosť film stojí, ale určite nečakajte, že uvidíte ako vznikali príbehy alebo niečo podobné. To nie je tento príbeh. Každopádne ešte na záver musím pochváliť aj soundtrack. Skvelá hudba. Hodnotenie: B ()
Dejovo zamerané iba na ťažké začiatky a osobné starosti spojené s materstvom tejto veľkej spisovateľky, ktorá svojimi knižkami spríjemnila aj moje detstvo... klobúk dole pred ňou. Preto ani neviem, či sa sem hodí nálepka "životopisný", keďže tu divák dostane informácie iba z úzkeho vekového profilu života (zhruba od 16 do 30 rokov). To ešte ani Lindgrenová nebola. Mňa by však skôr zaujímal prierez jej tvorbou, ako sa rodili jej nápady, ako písala knižky, kde čerpala námet.... O tomto sa tu divák nedozvie ani slovo, čo sa mi zdá veľká škoda. Slabší nadpriemer. 70/100 ()
Zklamání. Na první dobrou bych řekl, že Astrid Lindgrenová je zajímavá postava, která si zaslouží životopisný film a vlastně jsem se tu dozvěděl akorát to, že když se jí narodil syn, tak že to měla v hlavě pomotaný a chvíli trvalo, než si zvykla na to, že je matka. Skoro bych řekl, že to je takový vzorový feministický námět ze života Astrid Lindgrenové, ale prakticky to bylo dost o ničem. ()
Všednodenní neznamená nezajímavé. Rozhodující fází při vzestupu feminismu je právě meziválečné období. Tady je tento pohyb sledován na individuálním osudu jakoby nenápadné a tuctově průměrné ženy, ve skutečnosti silné osobnosti švédské i světové literatury - dětské? Cožpak ale děti nejsou lidé? Film nepostrádá skandinávskou nápaditost v uchopení námětu, propracovanosti scénáře a důslednosti v sledování tématu. Je to ta kapička diamantu na dně, oč nenápadnější, o to pozoruhodnější. Dalo by se také českýma očima říci, že čapkovsky nápadité. ()
Moderní, emocionální a něžný odvážný příběh. Pipi Longstockingová byla jakousi ikonou feministické dívčí síly. Pernille Fischerová- Christensenová vytvořila vydařený portrét mladé ženy. Autorka Pipi- hlavní hrdinka snímku v podání briliantní Alby Augustové je zde propletenec emocí a dobrých vlastností a působí ostře živá. Relaxující kamera a příjemná kompozice záběrů. ()
Reklama