Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Svět umění nezná hranic. A to ani v případě Josephine (Zawe Ashton), která najde skvostná umělecká díla po zemřelém. Než aby je vyhodila, jak stálo v závěti, vezme je pod svá kurátorská křídla a začne je zpeněžovat. Jenže obrazy nejsou tak andělské, jak by se předpokládalo. Skrývají něco temného a hrůzného z malířova života. Na to se postupem času přijde, ale to už je příliš pozdě! (Rodriguez)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (131)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Ne že bych se několikrát upřímně nezasmál (ve chvílích, které vtipné být měly) a byl jsem dopředu připravený na to, že je pointa celého filmu dost banální (což má být samozřejmě chytrá subverze jako úplně všechno poslední dobou), takže mě to nepřekvapilo a nevadilo mi to - ale většinu času jsem se stejně jen nudil a nudil a nudil. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Absolutní herecký přetlak a neujasněná hororová mazanice z obrazárny. Hlavní hereckou hvězdou je Jake Gyllenhaal, hrající bisexuálního recenzenta obrazů, ovšem příběh se zdaleka netočí jen kolem něj, ačkoli jeho postava byla nejplnokrevnější. Jsou zde ještě Rene Russo, Toni Collette, John Malkovich a spol. a scénář jim přisoudil jen prázdné plky, které jsou prokládány jejich odklízením ze scény, aby už řeč také nabrala nějaký ten hororový směr. Z hororového hlediska to přinejmenším vázne, dialogů je prostě víc, než by muselo, zabití jsou esteticky neotřelá, určitě je zajímavá i historka kolem prokletého malíře, který svá umělecká díla po své smrti počastoval nadpřirozenou silou která brání profitu z nich. Větší záhadou je ale účast právě Jake Gyllenhaala na tomhle poměrně plytkém a postupně hodně předvídatelně pojatém kousku, který postupem času padá střemhlav do nezábavných vod, kdy děs ve filmu nedrží vydatnou stráž, a film se stává nechtěně směšným. Patrně Jake důvěřoval Danu Gilroy natolik, že příliš neřešil, do čeho jde, v minulosti už s ním přece točil a film Slídil neměl špatné přijetí. Role ostatních hereckých hvězd jsou rozházeny tak, aby na sebe účastníci nežárlili ohledně počtu natáčecích dnů. John Malkovich mně přišel krutě nevyužitý, Toni Collette se postarala o jeden z těch silnějších hrůzyplných momentů, kdy jí byla v galerii amputována ruka. Téměř dvouhodinová stopáž mně přišla přehnaná. Film střídal otravnou dialogovou nudu, působivé sekvence a perfektně úchvatného Gyllenhaala. Vrcholným záměrem bylo propojit nepříliš často aplikovanou ideu specifického umění malířství s úderným hororem, což podle mě nebylo konáno lehkým režijním štětcem. Plátno bez pořádně rafinovaných režijních a scenáristických tahů je prostě jen plátno, které zrovna velkým obdivem nezahrnu. Ze zvědavosti si jej ale určitě prohlédnu. 6/10 ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele

Více než horor je to satirický thriller, který je snadno čitelnou metaforou na konflikt umění a komerce. Film asi není vhodný pro širší publikum a také do našich kin nešel, ale díky Netflixu je přístupný všem. Hlavní postavou Velvet Buzzsaw (Sametová cirkulárka) je tu obávány umělecký kritik Morf Vandewalt (Jake Gyllenhaal), který se nenechá nikým koupit a oceňuje jen skutečné umění. Na druhé straně je také povýšený a ve svých kritikách si nebere servítky. Jeho protipólem je cynická, světem protřelá majitelka galerie Rhodora Haze (Rene Russo), která kdysi bývala členkou punkové kapely Velvet Buzzsaw, ale nyní ji zajímá jen obchod a vydělávání peněz. Na její minulost upomíná jen malé tetování na krku s obrázkem ozubeného kola cirkulárky a nápisem Velvet Buzzsaw. Zápletka se točí kolem obrazů nalezených mladou Josephinou (Zawe Ashton) v bytě zemřelého neznámého umělce, jenž si přál, aby byly po jeho smrti obrazy zničeny. Když se to donese k Rhodoze, technikovi Brysonovi (Billy Magnussen) a kurátorce Gretchen (Toni Collette), otevře se pro všechny možnost jak zbohatnout. Kolem obrazů se postupně začnou hromadit nevysvětlitelná úmrtí. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Dan Gilroy nemá vizuálny talent Toma Forda, či Nicholasa Windinga Refna a nevie písať prázdnych snobov ako Bret Easton Ellis. Výsledkom je dvojhodinové meh o akýchsi vraždiacich obrazoch, na ktorých nič znepokojujúce nie je. V téme vraždiaceho umenia je Carpenterovo Cigarette Burns stále neprekonané. ()

Mr.KarlAdler 

všechny recenze uživatele

Gilroy se při dalším náhledu do fungování specifické skupiny lidí neomezuje jenom na sdělení "zaprodávat se nemá" - to je nám na první doboru jasné. Chce si svou ďábelskou kritiku užít a celou dobu se skrytě i nepokrytě posmívá neschopnosti zdravého úsudku napříč společností. Nenechavé galeristy a kritiky nesmlouvavě kosí, jako by kázal ze studie o „efektu hipsterů“ Jonathana Toboula, která nedávno rezonovala na sociálních sítích. Nešetří ale ani zbytek obyvatelstva. Představitele středního proudu vykresluje jako vesměs konzumní omezence. Nejlíp pak vystihuje všeobecnou společenskou znuděnost a smyslové přehlcení ve scéně s mrtvým vykrváceným tělem uprostřed galerie. Návštěvníci považují krev za barvu a drastický výjev za součást umělecké instalace, díky kterému můžou zabavit děti. V konfrontaci s očekáváním horror fans vyhoří Velvet Buzzsaw jako zbytečný béčko, což je ale škoda. Jako mrazivě vtipná a znepokojující společenská karikatura totiž funguje dost dobře. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (7)

  • Námet filmu režisérovi a scenáristovi Danovi Gilroyovi prišiel na um, keď sa raz počas Vianoc roku 2017 sám prechádzal prázdnou galériou v meste Beacon, štát New York. (Astonko)

Reklama

Reklama