Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
[75%] Navzdory relativně nízkému (průměrnému) hodnocení mě ŽENA V OKNĚ bavila! Ani tempo snímku mi nepřišlo nijak pomalé. Ústřední roli ženy v okně zahrála Amy Adams výborně. Bavilo mě ji sledovat snad ve všech jejích scénách. Julianne Moore se zde moc neohřála, ale ok – potěšilo ji vidět. Gary Oldman zde rovněž nemá nijak velkou roli, ale též jsem ho rád viděl a v českém dabingu, v podání Aleše Procházky krásně jeho hlas zapadal. Ostatní herci bez připomínek. Nerozbíral bych to žánrově a složitě to nepitval. Napětí to mělo, nuda zde nehrozila. Je to docela ohraný typ filmů a zápletky. Trochu mi to připomnělo Dívku ve vlaku. I hudba od Elfmana se mi líbila. Finále má pointu, která mi ale na 100% nepřišla dobře vysvětlená. Nebo mi to asi tak připadalo, ale s nakonec odhaleným viníkem jsem spokojen, jen to k tomu ještě trochu pokazilo asi tak 5 min zběsilé pranice, odehrávající se na střeše, kdy jedna scéna mi přišla absolutně nevhodně natočená. Ale dost s kritikou závěru. Nechci, aby mi to pokazilo dojem z celého filmu. Vidět to ještě jednou někdy klidně můžu. Je to dobrý film. ()
Ťažko povedať, čo viedlo Netflix a Wrighta k nakrúteniu niečoho, čo by mohlo fungovať možno pred pár desiatkami rokov. Okrem toho auta v obývačke som nič osobité od Wrighta nepostrehol, ale aj v tomto prípade, v kontexte celku, pôsobí scéna gýčovo. Možno bolo niečo výnimočné v predlohe, čo sa nepodarilo dostať do filmu a ak áno, tak je to veľká škoda. Musím nerád skonštatovať, že Oldman a Moore aj v menších úlohách dokázali poriadne liezť na nervy, nehovoriac o dvoch hercoch mladších ročníkov. Adams si to užíva, ale nemá to žiaden zmysel. Film o traumách minulosti a nie zrovna ideálnych matkách by mal vyzerať presvedčivejšie. ()
Sice se jedná o další film se svědkem vraždy v sousedství, ale no a co? Tenhle film má něco do sebe. Především to, že hlavní představitelkou je agorafobická žena, která potlačuje vzpomínku na incident z její minulosti. A kvůli tomu, že bere prášky, které mohou způsobovat halucinace, tak nevíte, jestli se ta vražda vůbec stala a udržuje vás to ve zmatení. Amy Adamsová zde ukázala, že je pořád vynikající herečka. V závěrečném rozuzlování bylo lehce vidět, že to píše scénárista divadelních her, ale to mi moc nevadilo, protože závěr byl překvapivý a drsný zároveň. Udrželo to ve vás až k samotnému konci jisté napětí. Na to, že to prošlo dvěma různými produkcemi, tak jsem čekal mnohem horší výsledek. Jsem se závěrem naprosto spokojený. Za mě tedy 4 hvězdy. ()
Od úvodního odkazu na REAR WINDOW je jasný, že budeme mít co do činění s variací na Hitchcocka. Kamerové průlety zas připomenou PANIC ROOM a překombinovaný děj a haluzní scény již po 20 minutách napoví pointu, která jako by vylezla ze SECRET WINDOW. Ve výsledku celkem zábavná taškařice již viděného s koukatelnou formální stránkou, ale dějově přesranou klišé a "moderními" politicky korektními manýry, kdy !SPOILER! starýho Amy Adams hraje Afroameričan a mají spolu mulatku, což působí jako pěst na oko, protože typově se k sobě vůbec nehodí. V tomto ohledu je film vlastně rasistický, protože manžel mohl být Asiat a mohli spolu mít položlutou mestičku. V neděli ráno u snídaně se to dá přežít, ale koukat na ten prasečí ksicht Amy Adams večer může být celkem oříšek. Vypsychlou schizofrenní píču sice umí zahrát věrohodně, ale srát ji do každýho druhýho filmu smrdí diskrimací fyzicky potentnějších kolegyň. ()
Amy Adams mám veľmi rád, ale v tomto filme mi išla neuveriteľne na nervy, aj keď v konečnom dôsledku to bola snáď jediná pozitívna postava celého príbehu. Na začiatku mi to pripomenulo Disturbiu, ale napokon sa z toho vykľula výrazne paranoidnejšia záležitosť, ktorá bola na môj vkus až príliš prekombinovaná a neustále tlačenie na pílu tomu vôbec nepomohlo. A pritom, samotný scenár nebol vôbec na zahodenie, ale tá hororová atmosféra tomu proste podrážala nohy. A keď som sa tak nad tým celým zamýšľal, tak logika tu tiež miestami úplne absentovala. Dialógy to tiež akosi nezachránili, ani pofidérne postavy. Nuž, tento štýl mi proste nesadol... 2* ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Ethan (Fred Hechinger) si požičia od Anny (Amy Adams) DVD s filmom Plynové lampy (1944). (megajalec)
- V úvode filmu je vidieť scénu s Jamesom Stewartom z filmu Okno do dvora (1954), s ktorým má film viacero spoločných prvkov. (megajalec)
- Anna (Amy Adams) pozerá pred spaním filmy Temná pasáž (1947), Laura (1944), Rozdvojená duša (1945). (megajalec)
Reklama